23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Indkøb af drift af almen lægepraksis i Ribe by, Esbjerg Kommune


Region Syddanmark

679380-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Konsultation og behandling hos alment praktiserende læger – Indkøb af drift af almen lægepraksis i Ribe by, Esbjerg Kommune
OJ S 217/2024 07/11/2024
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af drift af almen lægepraksis i Ribe by, Esbjerg Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af drift af almen lægepraksis i Ribe by i Esbjerg Kommune. Det er Region Syddanmarks ansvar at sikre, at alle borgere i regionen er tilmeldt en praktiserende læge. På denne baggrund er forsyningssikkerheden central, når der arbejdes med løsninger for at løse lægedækningsproblemer. Lægedækningen i Region Syddanmark er som udgangspunkt baseret på selvstændige praktiserende læger. De praktiserende læger køber og sælger deres praksis på almindelige markedsvilkår. Der kan dog opstå situationer, hvor en læge ikke kan få solgt sin praksis, eller hvor det på anden måde kan forudses, at der er risiko for, at en gruppe patienter kan komme til at stå uden læge. Af Sundhedslovens § 227, stk. 3, fremgår det, at regionen i sådanne tilfælde kan udbyde driften af en lægepraksis til andre leverandører. En sådan situation er nu opstået i Ribe, hvor en klinik, med ca. 1.100 sikrede, lukker uden salg pr. 1. april 2025. Der gennemføres derfor et udbud for at sikre, at de berørte patienter kan tilmeldes et alement medicinsk tilbud, når deres praksis lukker. Der er andre praksisser beliggende i Ribe, og kun en med åbent for tilgang, men denne forventes kun at have ledig patientkapacitet til under 100 af de berørte sikrede. Derfor forventes resten af patientgruppen at stå uden fast læge fra april 2025. Det er dog vigtigt for regionen at understrege, at der arbejdes sideløbende med andre løsningmodeller for de berørte patienter, og derfor forbeholder regionen sig retten til at annullere udbuddet frem til kontraktindgåelse, såfremt det viser sig, at det ydernummer og/eller den gruppe af patienter, der knytter sig til udbuddet, kan sikres lægedækning på anden vis. Det er ligeledes vigtigt for regionen at understrege, at der som udgangspunkt knytter sig ca. 1.100 tilmeldte sikrede til det udbudte ydernummer, men der ikke gives garanti for antallet af patienter, som dermed både kan stige og falde i kontraktperioden. Det er dog ikke usandsynligt, at der i løbet af kontraktperiodens sidste år vil være en større tilgang af patienter. Således anslår Ordregiver uforbindende, at der – set over hele kontraktperioden – vil være ca. 1.600 sikrede patienter tilknyttet den udbudte klinik. Der udbydes drift af en lægekapacitet med op til 2.700 sikrede. Udbudsklinikken skal til enhver tid have åben for tilgang af nye patienter, indtil der er tilmeldt 2.700 sikrede. Hvis antallet af patienter tilmeldt klinikken falder til under 500, kan Kunden vælge at opsige kontrakten. Leverandøren afregnes med en pris pr. tilmeldt patient pr. måned (opgøres og udbetales månedligt), i stedet for det normale basis- og ydelseshonorar. Udbuddet vedrører den fulde drift og udførelse af almen lægepraksis efter forskrifterne i den til enhver tid gældende Overenskomst om almen praksis. Opmærksomheden henledes på, at en Overenskomst for 2025 er under udarbejdelse/vedtagelse. Leverandøren skal selv orientere sig herom og heri. Leverandøren skal selv skaffe lokaler, udstyr mv. Udbudsklinikken skal endvidere bidrage til Lægevagten i Region Syddanmark. Udbudsklinikken skal betale vagtkontingent, og deltage fysisk i lægevagten, svarende til en kapacitet. Dog beregnes kontingentet til lægevagten i forhold til antallet af tilmeldte sikrede. Følgende gælder bl.a.: • Al lægegerning skal varetages af speciallæger i almen medicin med gyldig dansk autorisation. Leverandøren skal til enhver tid sikre den nødvendige bemanding, herunder lægekapacitet, i hele klinikkens åbningstid. • Leverandøren har retten og pligten til at drive praksis i Kontraktens løbetid, men har ikke retten til at disponere over ydernummeret og patienterne efter endt kontraktperiode. Udbudsklinikken skal optage så mange patienter som der løbende viser sig behov for, dog max. 2.700. Ordregiver har mulighed for at opsige Kontrakten. • Udbudsklinikken skal drives fra Ribe by, Esbjerg kommune, Region Syddanmark. • Udbudsklinikken skal deltage i lægevagten. Udkast til kontrakt og Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.
Identifikator for proceduren 1927d25a-e6db-4953-84ef-c6eed84425d5
Intern ID 24/47970
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85121100   Konsultation og behandling hos alment praktiserende læger
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85121000   Tjenester ydet af praktiserende læger
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Ribe by (inden for byskiltet) i Esbjerg Kommune
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver har valgt, at denne bestemmelse tilsvarende finder anvendelse i nærværende light-udbud. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder artikel 5 k, der er indsat i EU-forordning 833/2014, om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for Tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet. Forud for kontraktunderskrift vil den vindende Tilbudsgiver skulle underskrive ”Erklæring vedr. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mm.” (Udbudsbilag 2) og returnere til Ordregiver. De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør. Udbuddet gennemføres elektronisk via det internetbaserede udbudssystem, CTM fra Mercell. Dette gælder således for al skriftlig korrespondance, herunder Ordregivers besvarelse af spørgsmål og Tilbudsgivers fremsendelse af tilbud mv. Såfremt dele af udbudsprocessen ikke foregår via CTM, vil det fremgå af nærværende udbudsbetingelser. Bemærk venligst at både Ordregivers og Tilbudsgivers handlinger i CTM logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells Support på telefon 70 20 80 14.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. udbudslovens § 135, stk. 3 (ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret).
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135, stk. 3 (ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret).
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Indkøb af drift af almen lægepraksis i Ribe by, Esbjerg Kommune
Beskrivelse : Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af drift af almen lægepraksis i Ribe by i Esbjerg Kommune. Det er Region Syddanmarks ansvar at sikre, at alle borgere i regionen er tilmeldt en praktiserende læge. På denne baggrund er forsyningssikkerheden central, når der arbejdes med løsninger for at løse lægedækningsproblemer. Lægedækningen i Region Syddanmark er som udgangspunkt baseret på selvstændige praktiserende læger. De praktiserende læger køber og sælger deres praksis på almindelige markedsvilkår. Der kan dog opstå situationer, hvor en læge ikke kan få solgt sin praksis, eller hvor det på anden måde kan forudses, at der er risiko for, at en gruppe patienter kan komme til at stå uden læge. Af Sundhedslovens § 227, stk. 3, fremgår det, at regionen i sådanne tilfælde kan udbyde driften af en lægepraksis til andre leverandører. En sådan situation er nu opstået i Ribe, hvor en klinik, med ca. 1.100 sikrede, lukker uden salg pr. 1. april 2025. Der gennemføres derfor et udbud for at sikre, at de berørte patienter kan tilmeldes et alement medicinsk tilbud, når deres praksis lukker. Der er andre praksisser beliggende i Ribe, og kun en med åbent for tilgang, men denne forventes kun at have ledig patientkapacitet til under 100 af de berørte sikrede. Derfor forventes resten af patientgruppen at stå uden fast læge fra april 2025. Det er dog vigtigt for regionen at understrege, at der arbejdes sideløbende med andre løsningmodeller for de berørte patienter, og derfor forbeholder regionen sig retten til at annullere udbuddet frem til kontraktindgåelse, såfremt det viser sig, at det ydernummer og/eller den gruppe af patienter, der knytter sig til udbuddet, kan sikres lægedækning på anden vis. Det er ligeledes vigtigt for regionen at understrege, at der som udgangspunkt knytter sig ca. 1.100 tilmeldte sikrede til det udbudte ydernummer, men der ikke gives garanti for antallet af patienter, som dermed både kan stige og falde i kontraktperioden. Det er dog ikke usandsynligt, at der i løbet af kontraktperiodens sidste år vil være en større tilgang af patienter. Således anslår Ordregiver uforbindende, at der – set over hele kontraktperioden – vil være ca. 1.600 sikrede patienter tilknyttet den udbudte klinik. Der udbydes drift af en lægekapacitet med op til 2.700 sikrede. Udbudsklinikken skal til enhver tid have åben for tilgang af nye patienter, indtil der er tilmeldt 2.700 sikrede. Hvis antallet af patienter tilmeldt klinikken falder til under 500, kan Kunden vælge at opsige kontrakten. Leverandøren afregnes med en pris pr. tilmeldt patient pr. måned (opgøres og udbetales månedligt), i stedet for det normale basis- og ydelseshonorar. Udbuddet vedrører den fulde drift og udførelse af almen lægepraksis efter forskrifterne i den til enhver tid gældende Overenskomst om almen praksis. Opmærksomheden henledes på, at en Overenskomst for 2025 er under udarbejdelse/vedtagelse. Leverandøren skal selv orientere sig herom og heri. Leverandøren skal selv skaffe lokaler, udstyr mv. Udbudsklinikken skal endvidere bidrage til Lægevagten i Region Syddanmark. Udbudsklinikken skal betale vagtkontingent, og deltage fysisk i lægevagten, svarende til en kapacitet. Dog beregnes kontingentet til lægevagten i forhold til antallet af tilmeldte sikrede. Følgende gælder bl.a.: • Al lægegerning skal varetages af speciallæger i almen medicin med gyldig dansk autorisation. Leverandøren skal til enhver tid sikre den nødvendige bemanding, herunder lægekapacitet, i hele klinikkens åbningstid. • Leverandøren har retten og pligten til at drive praksis i Kontraktens løbetid, men har ikke retten til at disponere over ydernummeret og patienterne efter endt kontraktperiode. Udbudsklinikken skal optage så mange patienter som der løbende viser sig behov for, dog max. 2.700. Ordregiver har mulighed for at opsige Kontrakten. • Udbudsklinikken skal drives fra Ribe by, Esbjerg kommune, Region Syddanmark. • Udbudsklinikken skal deltage i lægevagten. Udkast til kontrakt og Kravspecifikationen, jf. Kontraktbilag 2, indeholder en uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser.
Intern ID : 24/47970
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85121100   Konsultation og behandling hos alment praktiserende læger
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85121000   Tjenester ydet af praktiserende læger
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : De første 6 måneder af kontraktperioden er prøvetid, hvor Kunden kan opsige Kontrakten skriftligt med et varsel på 30 dage til den 1. i en måned, såfremt samarbejdet efter Kundens vurdering ikke forløber tilfredsstillende. Opsigelsen skal være afsendt senest den dag, hvor prøvetiden udløber. Herudover har Kunden yderligere muligheder for at opsige kontrakten, jf. Kontraktens pkt. 4. Kontrakten kan herudover opsiges af Kunden og Leverandøren i henhold til udkast til kontrakt pkt. 4.3.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Ribe by (inden for byskiltet) i Esbjerg Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 3   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver har valgt, at denne bestemmelse tilsvarende finder anvendelse i nærværende light-udbud. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder artikel 5 k, der er indsat i EU-forordning 833/2014, om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for Tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet. Forud for kontraktunderskrift vil den vindende Tilbudsgiver skulle underskrive ”Erklæring vedr. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mm.” (Udbudsbilag 2) og returnere til Ordregiver. De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør. Udbuddet gennemføres elektronisk via det internetbaserede udbudssystem, CTM fra Mercell. Dette gælder således for al skriftlig korrespondance, herunder Ordregivers besvarelse af spørgsmål og Tilbudsgivers fremsendelse af tilbud mv. Såfremt dele af udbudsprocessen ikke foregår via CTM, vil det fremgå af nærværende udbudsbetingelser. Bemærk venligst at både Ordregivers og Tilbudsgivers handlinger i CTM logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells Support på telefon 70 20 80 14.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden hos leverandøren (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 30 %. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel: Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver. For virksomheder, hvis årsregnskab i henhold til lovgivningen skal godkendes på virksomhedens generalforsamling, betragtes regnskabet som disponibelt, når regnskabet er godkendt på generalforsamlingen. For andre virksomheder gælder, at det senest disponible regnskabsår er det, som det senest endeligt afsluttede regnskab vedrører. Regnskabet – for disse andre virksomheder – skal dermed, for at være betragtet som ”endeligt afsluttet”, være afsluttet i henhold til den for virksomheden gældende lovgivning. Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.4, vil Ordregiver tage de i konsortiet deltagende virksomheders samlede soliditetsgrad i betragtning. Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andres økonomiske og finansielle formåen for at overholde minimumskravet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.5, vil Ordregiver tilsvarende tage den samlede soliditetsgrad i betragtning. Den samlede soliditetsgrad udregnes ved at indsætte virksomhedernes summerede egenkapital henholdsvis summerede samlede aktiver ind i ovenstående formel. I disse tilfælde bedes Tilbudsgiver sammen med tilbuddet/i ESPD endvidere oplyse de enkelte virksomheders egenkapital og samlede aktiver, således Ordregiver efterfølgende kan udregne den samlede soliditetsgrad.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Pris”, idet Ordregiver agter at indgå kontrakt med den Tilbudsgivere, der afgiver tilbud med den laveste evalueringspris, jf. Kontraktbilag 3.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Påkrævet
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 09/12/2024   07:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 174   Døgn
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Yderligere oplysninger : Der er ikke offentlig adgang ved åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 7. Leverandøren skal sikre, at ansatte hos Leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde Kontrakten i Danmark, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår i henhold til udkast til kontrakt pkt. 9.3 og kontraktbilag 6. Det er Leverandørens ansvar at sikre, at de medarbejdere, der løser opgaver i henhold til kontrakten, er egnede til at udføre de pågældende opgaver på betryggende og ansvarlig vis. Der stilles derfor krav om børne- og straffeattester jf. udkast til kontrakt pkt. 9.4 og 9.5.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : Følgende gælder, hvis udbuddet er et offentligt udbud: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail. Følgende gælder, hvis der er tale om et begrænset udbud, et udbud med forhandling, en konkurrencepræget dialog eller et innovationspartnerskab: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Syddanmark
Organisation, der behandler tilbud Region Syddanmark
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Syddanmark
Registreringsnummer : 29190909
Afdeling : Praksis
Postadresse : Damhaven 12    
By : Vejle
Postnummer : 7100
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Jannie Kramer
Telefon : +45 24965517
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres f6fd775c-d67a-467f-8dde-5b7e35b12dfc-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Ordregiver skal bemærke, at Ordregiver uforbindende anslår , at der – set over hele kontraktperioden – vil være ca. 1.600 sikrede patienter tilknyttet den udbudte klinik I GENNEMSNIT.
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 23d3aed9-f3ed-40fa-b9a2-73d1189d4996   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 06/11/2024   10:36:17 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 06/11/2024   10:36:51 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 679380-2024
EUT-S-nummer : 217/2024
Offentliggørelsesdato : 07/11/2024

Send til en kollega

0.062