23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

Levering af toiletsæder med indbygget bruse- og tørrefunktion


Aarhus Kommune

689515-2024 - Resultater
Danmark – Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje – Levering af toiletsæder med indbygget bruse- og tørrefunktion
OJ S 221/2024 13/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Kommune
E-mail cakjn@aarhus.dk
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Levering af toiletsæder med indbygget bruse- og tørrefunktion
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af toiletsæder med indbygget bruse- og tørrefunktion til Aarhus Kommune. Udbuddet indeholder varer såvel som tjenesteydelser
Identifikator for proceduren 4fb411e7-d19e-4cd0-a3c5-9f6fb8ce7670
Tidligere bekendtgørelse : f4425c2c-32db-46f6-96b6-005708910762-01
Intern ID 287573
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33196200   Hjælpemidler til handicappede, 33196100   Hjælpemidler til ældre, 44411700   Toiletsæder, -låg, -skåle og -cisterner, 44411710   Toiletsæder
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 5 200 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Levering af toiletsæder med indbygget bruse- og tørrefunktion
Beskrivelse : Udbuddet omfatter levering af toiletsæder med indbygget bruse- og tørrefunktion til Aarhus Kommune. Udbuddet indeholder varer såvel som tjenesteydelser
Intern ID : 287573
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33196200   Hjælpemidler til handicappede, 33196100   Hjælpemidler til ældre, 44411700   Toiletsæder, -låg, -skåle og -cisterner, 44411710   Toiletsæder
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/12/2024
Varigheds slutdato 30/11/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aarhus Kommune kan forlænge Aftalen. Hver forlængelse kan være på op til 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Den samlede forlængelse kan således maksimalt udgøre 24 måneder i alt. Rammeaftalens anslået varighed ovenfor er angivet inklusiv forlængelsesmulighederne.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 5 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Ordregiver er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a. Ordregiver er desuden forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 indenfor de seneste 2 år. Medmindre tilbudsgiver kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Der kan ikke indgås kontrakt med en virksomhed der er en del af den personkreds, som angivet i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, litra a-c (indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2022/1269 af 21. juli 2022). Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist. I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne såfremt den er maksimum 6 måneder gammel fra tidspunktet for tilbudsfrist. vedr. dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når ordregiver anmoder herom: Tilbudsgivers årsregnskab, eller uddrag heraf, for de seneste 2 disponible årsregnskaber. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiver forlanger. Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på. For tilbud afgivet af konsortier gælder at konsortiedeltagerne afgiver tilbud i fællesskab og hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. I forbindelse med indhentning af dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD, vil konsortiedeltagerne skulle udfylde og underskrive støtteerklæringen, hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet samt tro og loveerklæring om, at virksomheden, og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder, ikke er omfattet af forordning 2022/576. Såfremt tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal udfylde den vedlagte tilbudsliste.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Underkriteriet ’kvalitet’ vil blive vurderet på baggrund af de indleverede vareprøver. Der bliver foretaget en afprøvning af udvalgte produkter. I bilag 2 Kravspecifikation og tilbudsliste, er der markeret, hvilke vareprøver der skal afleveres til afprøvning. De indleverede vareprøver vil blive evalueret efter de opstillede evalueringskrav.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Aarhus Kommune
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 178 846,40   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Bano Life ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator 79422
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 79422
Titel Levering af toiletsæder med indbygget bruse- og tørrefunktion / Bano Life ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 30/08/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 11/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Aarhus Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Aarhus Kommune
Registreringsnummer : 55133018
Postadresse : Rådhuspladsen 2    
By : Aarhus C
Postnummer : 8000
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Camilla Kjellerup Nordquist
E-mail : cakjn@aarhus.dk
Telefon : +45 89402000
Internetadresse : https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navn : Comdia ApS
Registreringsnummer : 33501404
Postadresse : Lindvedvej 73    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7199 3672
Internetadresse : https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7240 5600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn : Bano Life ApS
Registreringsnummer : 32143377
Postadresse : Karetmagervej 19 B    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Telefon : 22690791
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : e204539c-7acd-4b21-bcf6-99677a9762fa   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 12/11/2024   13:09:45 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 689515-2024
EUT-S-nummer : 221/2024
Offentliggørelsesdato : 13/11/2024

Send til en kollega

0.032