1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Syddanmark
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Phadia 250 - Allergi og autoimmunitets analyser
Beskrivelse
:
Indkøb af 3 stk. Phadia 250 - Allergi og autoimmuniteets analyser. Analyseudstyret anvendes til påvisning af allergen specifik IgE antistoffer (allergi) og specifikke IgA, IgG (og IgM) antistoffer i plasma (f.eks. reumatologisk sygdomme), samt bestemmelse af calprotectin i fæces (inflammatorisk tarmsygdom). Inklusiv forbrugsvarer og reagenser samt service.
Identifikator for proceduren
:
3cc2126e-9df0-4fcd-98c3-2481b4f49734
Intern ID
:
I-16662
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
38000000
Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33696500
Laboratoriereagenser
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Prins Henriks Avenue 2
By
:
Sønderborg
Postnummer
:
6400
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Phadia 250 - Allergi og autoimmunitets analyser
Beskrivelse
:
Indkøb af 3 stk. Phadia 250 - Allergi og autoimmuniteets analyser. Analyseudstyret anvendes til påvisning af allergen specifik IgE antistoffer (allergi) og specifikke IgA, IgG (og IgM) antistoffer i plasma (f.eks. reumatologisk sygdomme), samt bestemmelse af calprotectin i fæces (inflammatorisk tarmsygdom). Inklusiv forbrugsvarer og reagenser samt service.
Intern ID
:
1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
38000000
Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33696500
Laboratoriereagenser
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Årlig service: 3 x Service agreement for Phadia instruments
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Prins Henriks Avenue 2
By
:
Sønderborg
Postnummer
:
6400
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Hver gang med op til 12 måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Følgende gælder, hvis udbuddet er et offentligt udbud: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail. Følgende gælder, hvis der er tale om et begrænset udbud, et udbud med forhandling, en konkurrencepræget dialog eller et innovationspartnerskab: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen
:
Region Syddanmark
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
814 601,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse
:
Sygehus Sønderjyllands krav til nyt analyseudstyr til påvisning af autoantistoffer, allergen specifikt IgE, samt fæces calprotectin. Analyseudstyret skal anvendes til bestemmelse af: 1. Specifikke antistoffer af klasserne IgG, IgA og IgM til in vitro diagnostik af autoimmunitet, Cøliaki og Cardiolipin antistoffer*1 2. Allergen specifik IgE mod hyppigt forekommende og sjældent forekommende allergenkomponenter*2 3. Fæces calprotectin og påvisning af total IgE. Sygehus Sønderjyllands krav til nyt analyse udstyr: • Det samme analyseudstyr skal kunne udføre alle analyse opgaver, som er beskrevet i punkt 1-3 (på samme analyseplatform). • Først rekvirerede prøve leveres med det første analyse resultat inden for senest 2 timer. • Analyseudstyret skal kunne tilkobles ny TLA (Total Laboratory Automation) til transport af blodprøver *1) Påvisning af specifikke antistoffer: cyklisk citrulineret peptid (IgG), myeloperoxidase (IgG), proteinase3 (IgG), glomerulær basalmenbran (IgG), transglutaminase antistof (IgA), deamideret gliadin peptid antistof (IgG), cardiolipin (IgG og IgM) *2) Analyse af allergen specifikt IgE skal kunne udføres med anvendelse af et specifikt IgE allergen screeningspanel for hyppigst forekommende allergier efter logisk analyse algoritme beskrevet for Region Syddanmark (se bilag Analysevejledning fra SLB). Denne metodik anvendes til at screene negative prøver ud i forløbet ved laboratorie udredning af positive prøver for allergen specifikt IgE.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Thermo Fisher Scientific
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud 3xPhada 250_SHS_KBA_FINAL 05112024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt_I-16662_3 x Phadia 250
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Registreringsnummer
:
29190909
Postadresse
:
Damhaven 12
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lone Bjerregaard
Telefon
:
+45 99440376
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Thermo Fisher Scientific
Postadresse
:
Gydevang 33
By
:
Allerød
Postnummer
:
3550
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Dorthe Bruhn Kyhnæb
Telefon
:
+45 22 25 33 19
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
abda839d-ae5c-4858-8d7c-91db2c8bac24
-
01
Formulartype
:
Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype
:
25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
13/11/2024
09:46:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
13/11/2024
11:00:42 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
694807-2024
EUT-S-nummer
:
222/2024
Offentliggørelsesdato
:
14/11/2024