1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Midtjylland
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Ortopædisk kirurgi
Beskrivelse
:
Nærværende rammeaftale vedrører ortopædisk kirurgi og er opdelt i to delkontrakter. Den ene delkontrakt vedrører overekstremitetskirurgi og den anden delkontrakt vedrører underekstremitetskirurgi. Formålet med udbuddet er at sikre patienterne en kort ventetid og sikre overholdelse af udrednings- og behandlingsfristerne. Regionen ønsker derfor at indgå samarbejdsaftaler med et eller flere privathospitaler, klinikker eller speciallæger, der kan udføre undersøgelse og operation inden for de gældende frister fra henvisningstidspunktet.
Identifikator for proceduren
:
f32aa16f-be18-42f0-b4e0-ada705a38d75
Tidligere bekendtgørelse
:
6fa8bbf4-8eeb-4d1c-9472-8f7e012785ca-01
Intern ID
:
1-31-72-109-24
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
Der er tale om sociale og andre specifikke tjenesteydelser, som udbydes i henhold til lightregimet i udbudslovens afsnit III.
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
I og omkring Midtjylland
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, § 135 og § 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud: Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3. Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5. Kontraktens samlede værdi angivet i kr. er udregnet ved at gange den dyreste procedurekode (dvs. den vindende leverandørs pris på den dyreste procedurekode) med den maksimale mængde.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Ortopædisk kirurgi - Overekstremitetskirurgi
Beskrivelse
:
Nærværende rammeaftale vedrører ortopædisk kirurgi og er opdelt i to delkontrakter. Den ene delkontrakt vedrører overekstremitetskirurgi og den anden delkontrakt vedrører underekstremitetskirurgi. Formålet med udbuddet er at sikre patienterne en kort ventetid og sikre overholdelse af udrednings- og behandlingsfristerne. Regionen ønsker derfor at indgå samarbejdsaftaler med et eller flere privathospitaler, klinikker eller speciallæger, der kan udføre undersøgelse og operation inden for de gældende frister fra henvisningstidspunktet.
Intern ID
:
1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85111000
Hospitalsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85100000
Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet,
85110000
Hospitalsvirksomhed og hermed beslægtet virksomhed,
85111200
Konsultation og behandling på medicinsk afdeling
Mængde
:
13
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
I og omkring Midtjylland
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Der er mulighed for at forlænge aftalen op til 2x12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Den maksimale mængde er 17.200 stk.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ved vurdering af kriteriet ”pris”, vil de afgivne pristilbud i kontraktbilag 2 blive lagt til grund. Priserne skal afgives som en procentdel af DUF-taksten.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Ortopædisk kirurgi - underekstremitetskirurgi
Beskrivelse
:
Nærværende rammeaftale vedrører ortopædisk kirurgi og er opdelt i to delkontrakter. Den ene delkontrakt vedrører overekstremitetskirurgi og den anden delkontrakt vedrører underekstremitetskirurgi. Formålet med udbuddet er at sikre patienterne en kort ventetid og sikre overholdelse af udrednings- og behandlingsfristerne. Regionen ønsker derfor at indgå samarbejdsaftaler med et eller flere privathospitaler, klinikker eller speciallæger, der kan udføre undersøgelse og operation inden for de gældende frister fra henvisningstidspunktet.
Intern ID
:
2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85111000
Hospitalsvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85100000
Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet,
85110000
Hospitalsvirksomhed og hermed beslægtet virksomhed,
85111200
Konsultation og behandling på medicinsk afdeling
Mængde
:
24
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
I og omkring Midtjylland
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Der er mulighed for at forlænge aftalen op til 2x12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Den maksimale mængde er 36.800
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ved vurdering af kriteriet ”pris”, vil de afgivne pristilbud i kontraktbilag 2 blive lagt til grund. Priserne skal afgives som en procentdel af DUF-taksten.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
2 982 847 896,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Capio A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Capio
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
480 511 928,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 1
Dato for indgåelse af kontrakten
:
11/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Capio A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Capio
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Værdien af tilbuddet
:
2 502 335 968,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 2
Dato for indgåelse af kontrakten
:
11/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Registreringsnummer
:
29190925
Afdeling
:
Indkøb & Medicoteknik
Postadresse
:
Skottenborg 26
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jacob Lyskjær Frølund
Telefon
:
30682248
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Tolboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Capio A/S
Registreringsnummer
:
27506909
By
:
Hellerup
Postnummer
:
2900
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 39777070
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
35e2d348-eab2-4ed3-9a71-4ae3abc05454
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype
:
33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
13/11/2024
10:23:42 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
13/11/2024
10:30:39 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
695297-2024
EUT-S-nummer
:
222/2024
Offentliggørelsesdato
:
14/11/2024