23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

Organkirurgi


Region Midtjylland

725224-2024 - Resultater
Danmark – Hospitalsvirksomhed – Organkirurgi
OJ S 232/2024 28/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
E-mail libajn@rm.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Organkirurgi
Beskrivelse Nærværende rammeaftale vedrører organkirurgi og er opdelt i to delkontrakter. Den ene delkontrakt vedrører galdeblære, brok og hæmorider, og den anden delkontrakt vedrører koloskopi, gastroskopi og sigmoidskopi. Formålet med nærværende udbud er at sikre patienter en kort ventetid til organkirurgisk udredning og behandling/operation og sikre overholdelse af behandlings- og udredningsfristen. Ordregiver ønsker derfor at indgå samarbejdsaftaler med et eller flere privathospitaler, klinikker eller speciallæger, der kan udføre undersøgelse og behandling/operation inden for de gældende frister fra henvisningstidspunktet.
Identifikator for proceduren 2d3df8c0-4eaf-48dc-b79b-a7e8f7833699
Tidligere bekendtgørelse : 47e2a38d-2b39-478e-bf23-ce6c851e508f-01
Intern ID 1-31-72-133-24
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Der er tale om sociale og andre specifikke tjenesteydelser, som udbydes i henhold til lightregimet i udbudslovens afsnit III.
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger I og omkring Midtjylland
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger I og omkring Midtjylland
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, § 135 og § 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud: Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3. Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Organkirurgi - galdeblære, brok og hæmorider
Beskrivelse : Delkontrakt 1 omfatter organkirurgi (galdeblære, brok og hæmorider), hvor henvisning kan ske fra alle regionens hospitaler. Den anslåede mængde, der forventes aftaget på delkontrakt 1 er 4.000 udredninger/behandlinger for hele kontraktperioden inklusiv eventuelle forlængelser (en periode på i alt 4 år). Den maksimale mængde, der kan aftales på delkontrakt 1 er 6.000 udredninger/behandlinger for hele kontraktperioden inklusiv eventuelle forlængelser (en periode på i alt 4 år).
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85111000   Hospitalsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet, 85110000   Hospitalsvirksomhed og hermed beslægtet virksomhed, 85111200   Konsultation og behandling på medicinsk afdeling
Mængde 4 000
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Der er mulighed for at forlænge aftalen op til 2x12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger : Den maksimale mængde er 6000 stk.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved vurdering af kriteriet ”pris”, vil de afgivne pristilbud i kontraktbilag 2 blive lagt til grund. Priserne skal afgives som en procentdel af DUF-taksten.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Organkirurgi - koloskopi, gastroskopi og sigmoidskopi
Beskrivelse : Delkontrakt 2 omfatter organkirurgi (koloskopi, gastroskopi og sigmoidskopi), hvor henvisning kan ske fra alle regionens hospitaler. Den anslåede mængde, der forventes aftaget på delkontrakt 2 er 1.600 udredninger/behandlinger for hele kontraktperioden inklusiv eventuelle forlængelser (en periode på i alt 4 år). Den maksimale mængde, der kan aftales på delkontrakt 2 er 2.400 udredninger/behandlinger for hele kontraktperioden inklusiv eventuelle forlængelser (en periode på i alt 4 år).
Intern ID : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85111000   Hospitalsvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85100000   Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet, 85110000   Hospitalsvirksomhed og hermed beslægtet virksomhed, 85111200   Konsultation og behandling på medicinsk afdeling
Mængde 1 600
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Der er mulighed for at forlænge aftalen op til 2x12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger : Den maksimale mængde er 2400 stk.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved vurdering af kriteriet ”pris”, vil de afgivne pristilbud i kontraktbilag 2 blive lagt til grund. Priserne skal afgives som en procentdel af DUF-taksten.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 150 783 352,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Capio A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Capio A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 139 857 592,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt Capio
Dato for indgåelse af kontrakten 12/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Privathospitalet Mølholm
Tilbud
Tilbud – Identifikator Mølholm
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 10 925 760,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt Privathospitalet Mølholm
Dato for indgåelse af kontrakten 21/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Midtjylland
Registreringsnummer : 29190925
Afdeling : Indkøb & Medicoteknik
Postadresse : Skottenborg 26    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Line Bjørnbak Ballegaard
E-mail : libajn@rm.dk
Telefon : +45 40470749
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Tolboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Capio A/S
Registreringsnummer : 27506909
By : Hellerup
Postnummer : 2900
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : +45 39777070
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Privathospitalet Mølholm
Registreringsnummer : 35206264
By : Vejle
Postnummer : 7100
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : info@molholm.dk
Telefon : +45 87203040
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 0d59b32d-70ff-4e0c-8930-c07e58824c10   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 27/11/2024   07:41:42 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 27/11/2024   08:00:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 725224-2024
EUT-S-nummer : 232/2024
Offentliggørelsesdato : 28/11/2024

Send til en kollega

0.047