23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fredensborg kommune

Udbud af vikarer til Fredensborg Kommune


Fredensborg kommune

766964-2024 - Resultater
Danmark – Tjenester ydet af sygeplejersker – Udbud af vikarer til Fredensborg Kommune
OJ S 244/2024 16/12/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fredensborg kommune
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af vikarer til Fredensborg Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af sundhedsfaglige vikarydelser til Fredensborg Kommunes plejehjem og hjemmepleje. Udbuddet gennemføres i henhold til Udbudslovens afsnit III jf. LBK nr. 10 af 06/01/2023 med senere ændringer, afsnit III §§ 186-189, der vedrører indkøb efter det såkaldte Light-regime af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien. Der udbydes en rammeaftale med en varighed på 6 år. Kommunen ønsker tilbud på levering af vikarer indenfor følgende faggrupper: - Sygeplejersker med autorisation fra Sundhedsstyrelsen - Social- og sundhedsassistenter med autorisation fra Sundhedsstyrelsen - Social- og sundhedshjælpere, der har gennemført grunduddannelse efter Lov om grundlæggende social- og sundhedsuddannelser inden for bistandspleje og omsorgsområder m.v. - Sygehjælpere, der har fået udstedt uddannelsesbevis i henhold til bestemmelserne i Sundhedsstyrelsens retningslinjer af 20. februar 1978 - Plejehjemsassistenter, der har gennemgået uddannelse i henhold til Sundhedsstyrelsens cirkulære af 26. juni 1980. Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå rammeaftale om ydelser af høj kvalitet og med vikarer med de rette kompetencer, og som tillige er økonomisk fordelagtige for Kommunen. Hensigten er at etablere et fast samarbejde med et vikarbureau, som efter behov kan levere kvalificerede vikarer til Kommunen. Fredensborg Kommune ønsker med den udbudte rammeaftale at understøtte et professionelt og konstruktivt samarbejde mellem Kommunen og Vikarbureauet igennem hele aftaleperioden. Kvalitet i Vikarydelsen er central for Kommunen, hvorfor kvalitet vægtes meget højt (70%) i udbuddet. Kommunen vil derfor løbende følge op på samarbejdet og sikre, at begge parter indfrier de aftalte vilkår, herunder at Vikarbureauet lever op til sit tilbud. Opfølgningen vil ske i det daglige, men også på statusmøder, hvor der følges op på, om Rammeaftalens vilkår indfries samt på, hvordan samarbejdet fungerer. Som et centralt element i at sikre et godt og langvarigt samarbejde mellem kommunen og Vikarbureauet, indeholder rammeaftalens vilkår, bl.a. reduceret vederlag og bod, som er defineret og struktureret med henblik på at understøtte samarbejdet i hele aftaleperioden. Disse handlemuligheder er udarbejdet med henblik på at skabe de rette incitamenter til, at vikarbureauet kontinuerligt lever op til de tilbudte leveringsgrader og leverer ydelser af høj kvalitet samt til at få rettet op på eventuelle fejl og mangler, og vil kun blive taget i brug, såfremt samarbejdet ikke fungerer. Samarbejdet kan således ske i gensidigt tillid inden for klare rammer fremfor, at eventuelle fejl og mangler medfører et dårligt samarbejdsklima og eventuel ophævelse af Rammeaftalen - til ulempe for både Kommunen og Vikarbureauet. Udbuddet er et genudbud, og de væsentligste ændringer i materialet er markeret med rødt i indholdsfortegnelsen.
Identifikator for proceduren cd1c0f2b-2b09-4659-9361-ad00b9470f25
Tidligere bekendtgørelse : 615492-2024
Intern ID 352764
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Light-regime
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 210 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 273 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af vikarer til Fredensborg Kommune
Beskrivelse : Udbuddet vedrører levering af sundhedsfaglige vikarydelser til Fredensborg Kommunes plejehjem og hjemmepleje. Udbuddet gennemføres i henhold til Udbudslovens afsnit III jf. LBK nr. 10 af 06/01/2023 med senere ændringer, afsnit III §§ 186-189, der vedrører indkøb efter det såkaldte Light-regime af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien. Der udbydes en rammeaftale med en varighed på 6 år. Kommunen ønsker tilbud på levering af vikarer indenfor følgende faggrupper: - Sygeplejersker med autorisation fra Sundhedsstyrelsen - Social- og sundhedsassistenter med autorisation fra Sundhedsstyrelsen - Social- og sundhedshjælpere, der har gennemført grunduddannelse efter Lov om grundlæggende social- og sundhedsuddannelser inden for bistandspleje og omsorgsområder m.v. - Sygehjælpere, der har fået udstedt uddannelsesbevis i henhold til bestemmelserne i Sundhedsstyrelsens retningslinjer af 20. februar 1978 - Plejehjemsassistenter, der har gennemgået uddannelse i henhold til Sundhedsstyrelsens cirkulære af 26. juni 1980. Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå rammeaftale om ydelser af høj kvalitet og med vikarer med de rette kompetencer, og som tillige er økonomisk fordelagtige for Kommunen. Hensigten er at etablere et fast samarbejde med et vikarbureau, som efter behov kan levere kvalificerede vikarer til Kommunen. Fredensborg Kommune ønsker med den udbudte rammeaftale at understøtte et professionelt og konstruktivt samarbejde mellem Kommunen og Vikarbureauet igennem hele aftaleperioden. Kvalitet i Vikarydelsen er central for Kommunen, hvorfor kvalitet vægtes meget højt (70%) i udbuddet. Kommunen vil derfor løbende følge op på samarbejdet og sikre, at begge parter indfrier de aftalte vilkår, herunder at Vikarbureauet lever op til sit tilbud. Opfølgningen vil ske i det daglige, men også på statusmøder, hvor der følges op på, om Rammeaftalens vilkår indfries samt på, hvordan samarbejdet fungerer. Som et centralt element i at sikre et godt og langvarigt samarbejde mellem kommunen og Vikarbureauet, indeholder rammeaftalens vilkår, bl.a. reduceret vederlag og bod, som er defineret og struktureret med henblik på at understøtte samarbejdet i hele aftaleperioden. Disse handlemuligheder er udarbejdet med henblik på at skabe de rette incitamenter til, at vikarbureauet kontinuerligt lever op til de tilbudte leveringsgrader og leverer ydelser af høj kvalitet samt til at få rettet op på eventuelle fejl og mangler, og vil kun blive taget i brug, såfremt samarbejdet ikke fungerer. Samarbejdet kan således ske i gensidigt tillid inden for klare rammer fremfor, at eventuelle fejl og mangler medfører et dårligt samarbejdsklima og eventuel ophævelse af Rammeaftalen - til ulempe for både Kommunen og Vikarbureauet. Udbuddet er et genudbud, og de væsentligste ændringer i materialet er markeret med rødt i indholdsfortegnelsen.
Intern ID : 352764
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85141200   Tjenester ydet af sygeplejersker
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 79624000   Anvisning af plejepersonale, 98513310   Hjemmehjælp, 85141210   Hjemmesygepleje, 85144100   Sygepleje på plejehjem, 98513300   Udsendelse af vikarer til private husstande
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalen løber i 6 år. Der er ikke option på forlængelse
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 24/02/2025
Varigheds slutdato 23/02/2031
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 210 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 273 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger : Der henvises til udbudsmaterialet. Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at tilbudsgiver ikke må have ubetalt forfalden gæld til det offentlige på over 100.000 kr., med mindre der er indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt. Tilbudsgiver skal ligeledes være opmærksom på, at tilbudsgiver ikke må være begæret konkurs, taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i nationallovgivning. Tilbudsgiver skal desuden være opmærksom på, at tilbudsgiver ikke må have væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt/rammeaftale, og at misligholdelsen ikke må have påført den pågældende kontrakts/rammeaftales ophævelse. Tilbudsgiver skal, i forbindelse med afgivelse af tilbud, erklære at tilbudsgiver ikke er omfattet af ovenstående udelukkelsesgrunde. Erklæringen afgives i Skema A, Tro og love erklæring. Såfremt tilbudsgiver ikke kan erklære ovenstående, vil tilbudsgiver have udelukket sig selv fra at deltage i udbuddet. Fredensborg Kommune anmoder om, at tilbudsgivere i denne situation ikke byder på rammeaftalen. Hvis tilbudsgiver er et konsortium eller en sammenslutning af virksomheder, skal tilbudsgiver udfylde Skema C, Konsortieerklæring, og uploade dette sammen med de øvrige dele af tilbuddet. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning for konsortiet, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Deltagere i sammenslutningen hæfter solidarisk for tilbuddet og eventuel rammeaftale. Deltager tilbudsgiver med støtte fra andre enheder, f.eks. andre virksomheder eller datter-/søster- eller moderselskaber, skal tilbudsgiver oplyse dette ved at udfylde og uploade Skema D, Støtteerklæring.
5.1.7.
Strategiske udbud
Socialt mål, som fremmes Retfærdige arbejdsforhold
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris vægtes med 30%.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : valitet vægtes med 70%. Underkriterier: - Rekruttering og ansættelse 25 % - Kundeservice, kvalitetssikring og samarbejde 20 % - Dækning af vagter i prøveperioden 15 % - Kontinuitet og dækning af vagter 40 %
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fredensborg kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fredensborg kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Fredensborg kommune
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 205 143 642,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 273 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 273 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn SOS VIKAR A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 81859
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 34 190 607,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 81859
Titel Udbud af vikarer til Fredensborg Kommune / SOS VIKAR A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 28/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 13/12/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Fredensborg kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Fredensborg kommune
Registreringsnummer : 29188335
Postadresse : Egevangen 3 B    
By : Kokkedal
Postnummer : 2980
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Enhed : Izel Melda Soysal
Telefon : +45 72565000
Internetadresse : https://www.fredensborg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-1000
Officielt navn : Comdia ApS
Registreringsnummer : 33501404
Postadresse : Lindvedvej 73    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7199 3672
Internetadresse : https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7240 5600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn : SOS VIKAR A/S
Registreringsnummer : 32784046
Postadresse : Frejasvej 8    
By : Næstved
Postnummer : 4700
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
E-mail : lh@sosvikar.dk
Telefon : 55778208
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 5a5ba494-1237-40c4-9934-b5d945bc2d6b   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 13/12/2024   09:50:25 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 766964-2024
EUT-S-nummer : 244/2024
Offentliggørelsesdato : 16/12/2024

Send til en kollega

0.041