23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe


Region Nordjylland

774543-2024 - Resultater
Danmark – Udstyr til sterilisation, desinfektion og hygiejne – Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe
OJ S 246/2024 18/12/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail m.westerberg@rn.dk
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe
Beskrivelse Region Nordjylland udbyder endoskopvaskemaskiner og tørreskabe og tilhørende ydelser, herunder bl.a. service, forbrugsvarer (kemi) og registreringssystem.
Identifikator for proceduren 9e4f91f9-48e9-46de-81e8-75bbda28d3ce
Tidligere bekendtgørelse : 006ddbdd-dfe8-47ca-905e-f3902e30f7d3-01
Intern ID U304BGT22 / L187
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Region Nordjyllands Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe, oprindeligt offentliggjort ved EU-udbudsbekendtgørelse nr., er ved meddelelse af 31. oktober 2024 til Tilbudsgiverne ændret fra offentligt udbud til udbud med forhandling, jf. Udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2 og stk. 4. Ordregiver modtog inden for fristens udløb tilbud fra 2 tilbudsgivere. Efterfølgende er tilbuddene blevet gennemgået af Ordregiver. Under gennemgangen af de skriftlige tilbud, konstaterede Ordregiver, at begge tilbud var ukonditionsmæssige. Meddelelse herom er blevet fremsendt til tilbudsgiverne d. 31. oktober 2024 med angivelse af hvilke områder tilbuddene var ukonditionsmæssige (jf. fremsendte afklaringsdokument), samt at Ordregiver agter at indlede udbud med forhandling. Som følge heraf valgte Ordregiver pr. 1. november 2024 at overgå til udbud med forhandling, jf. Udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2. Opfordringsskrivelse blev fremsendt d. 1. november 2024 til begge tilbudsgivere. Proces og tidsplan for forhandlingsforløbet er angivet i Opfordringsskrivelse af 1. november 2024 til tilbudsgiverne. Udbudsprocessen, herunder evaluering, er i øvrigt gennemført i henhold til de under det offentlige udbud offentliggjorte udbudsbetingelser og øvrige udbudsdokumenter. Som angivet i Opfordringsskrivelsen af 1. november 2024 forventes alene gennemført én forhandlingsrunde, der gennemføres på skriftligt grundlag. Formålet med den skriftlige forhandling vil primært være at gøre tilbuddene konditionsmæssige. Den skriftlige forhandling foregik ved, at der blev anmodet om afgivelse af et revideret tilbud på baggrund af det fremsendte afklaringsdokument til leverandørerne. Efter forhandlingsforløbet indgav tilbudsgiverne deres reviderede tilbud, der efterfølgende er evalueret i overensstemmelse med udbudsbetingelserne. Begge reviderede tilbud blev efter indgivelse af det reviderede tilbud vurderet konditionsmæssige.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33191000   Udstyr til sterilisation, desinfektion og hygiejne
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33100000   Medicinsk udstyr, 33168000   Apparatur til endoskopi og endokirurgi, 33190000   Diverse medicinske apparater og produkter, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 24 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 48 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Ordregiver gør derudover opmærksom på, at ordregiver grundet Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ikke kan tildele virksomheder, som er omfattet af nærværende forordning, offentlige kontrakter. Virksomheder som er omfattet af forordningen vil således blive udelukket. Region Nordjylland vil gøre tilbudsgivere opmærksom på, at der forventes afholdt besigtigelse d. 1. oktober 2023 kl. 10-12. Ordregiver forbeholder sig ret til at ændre tidsplanen. Vedståelsesfristen for tilbud er 12 mdr., jf. udbudsbetingelsernes pkt. 11.3.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af endoskopvaskemaskiner og tørreskabe
Beskrivelse : Region Nordjylland udbyder endoskopvaskemaskiner og tørreskabe og tilhørende ydelser, herunder bl.a. service, forbrugsvarer (kemi) og registreringssystem.
Intern ID : U304BGT22 / L187
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33191000   Udstyr til sterilisation, desinfektion og hygiejne
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33100000   Medicinsk udstyr, 33168000   Apparatur til endoskopi og endokirurgi, 33190000   Diverse medicinske apparater og produkter, 50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 24 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 48 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Ordregiver gør derudover opmærksom på, at ordregiver grundet Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ikke kan tildele virksomheder, som er omfattet af nærværende forordning, offentlige kontrakter. Virksomheder som er omfattet af forordningen vil således blive udelukket. Region Nordjylland vil gøre tilbudsgivere opmærksom på, at der forventes afholdt besigtigelse d. 1. oktober 2023 kl. 10-12. Ordregiver forbeholder sig ret til at ændre tidsplanen. Vedståelsesfristen for tilbud er 12 mdr., jf. udbudsbetingelsernes pkt. 11.3.
5.1.7.
Strategiske udbud
Tilgang til reduktion af miljøpåvirkninger Andet
Socialt mål, som fremmes Retfærdige arbejdsforhold
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Økonomi
Beskrivelse : Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 17
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Jf. udbudsbetingelsens pkt. 17
Vægtning (procentdel, præcis) : 60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Nordjylland
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Nordjylland
Organisation, der udfører betalingen Region Nordjylland
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 38 773 176,79   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 48 500 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 24 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 48 500 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 24 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Santax Medico A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 565900-2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 20 540 507,79   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten U304BGT22
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 18/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 29/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Santax Medico A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Nordjylland
Registreringsnummer : 29190941
Afdeling : Økonomi
Postadresse : Niels Bohrs Vej 30    
By : Aalborg Ø
Postnummer : 9220
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Enhed : Mia Westerberg
Telefon : +45 21596317
Internetadresse : https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Santax Medico A/S
Registreringsnummer : 66441318
By : Aarhus
Postnummer : 8210
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
E-mail : jrs@santax.com
Telefon : 60259168
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 3bc0a4a2-5f1b-4249-8422-0d7262d3d5af   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 17/12/2024   07:40:51 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 17/12/2024   08:30:36 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 774543-2024
EUT-S-nummer : 246/2024
Offentliggørelsesdato : 18/12/2024

Send til en kollega

0.078