Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aarhus Kommune
Opdateringer
Udbud af forbrugsartikler
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuspladsen 2
Århus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Søren Søderberg Svendsen
E-mail: ssos@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/64344239.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.aarhus.dk/kommune
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/64344239.aspx
Del II: Genstand
Udbud af forbrugsartikler.
Udbuddet omfatter levering af forbrugsartikler til Aarhus Kommune, herunder levering af aftørringspapir, poser og sække, personlig pleje, engangsservice, borddækning samt fødevareemballage.
Aarhus Kommune.
Disse udbudsbetingelser omfatter de krav, der stilles til tilbudsgivere, som ønsker at komme i betragtning som leverandør til Aarhus Kommune inden for området:
Levering af forbrugsartikler til Aarhus Kommune, herunder levering af aftørringspapir, poser og sække, personlig pleje, engangsservice, borddækning samt fødevareemballage.
Udbuddet af forbrugsartikler indeholder et bredt sortiment af forbrugsartikler. Sortimentet udbydes som en eneleverandøraftale. Dette sker af hensyn til stordriftsfordele, reduktion af leveringer (lastbiler i bymidten) samt i særdeleshed hensynet til Aarhus Kommunes brugere, som skal handle på aftalen og som kan spare mange procesomkostninger ved kun at skulle bestille produkter ét sted.
Der er fra Aarhus Kommunes brugere en efterspørgsel efter en rammeaftale, som indeholder produkter af en høj kvalitet. Endvidere har Aarhus Kommune en ambition om at kommunen som samfund skal være CO2 neutral i 2030, hvorfor nærværende udbud indeholder en række tiltag som skal sikre udviklingen imod det opsatte mål. Endvidere arbejder Aarhus Kommune også for at kommunen som virksomhed bliver CO2-neutral i 2030, hvorfor byrådet har vedtaget, at kommunen som virksomhed skal reducere sin udledning med minimum 2 procent årligt. Nærværende udbud afspejler således i højere grad et ønske om miljøvenlige produkter i sortimentet.
I forbindelse med nærværende udbud har Aarhus Kommune besluttet at gøre brug af en række frivillige udelukkelsesgrunde, hvorfor Aarhus Kommune ikke acceptere tilbud fra Tilbudsgivere som/hvor:
— Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område.
— Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling.
— I forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet.
— Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrence fordrejning.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Aarhus Kommune kan forlænge Aftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges Aftalen på ændrede vilkår, vil Aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører Aftalen uden særskilt opsigelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.(loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk