1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Miniudbud vedr. konsulentbistand til IT-projekter
Beskrivelse
:
Udbuddet omfatter indkøb af konsulentbistand til IT-projekter på kategori 3 - Projektledelse i relation til anskaffelse og implementering af sundhedssystemer på København kommunes dynamiske indkøbssystem indenfor IT-konsulenter på sundhedsområdet. Udbud af dynamisk indkøbssystem indenfor IT-konsulenter på sundhedsområdet, opdelt i 9 kategorier: 1. IT-arkitektur i relation til sundhedsvæsenet og dertil hørende sikkerhedskomponenter; 2. BI, ledelsesinformation, dataanalyse på sundhedsdata; 3. Projektledelse i relation til anskaffelse og implementering af sundhedssystemer; 4. Rådgivning og assistance til proces og implementering ifm sundhedssystemer i tværsektorielt perspektiv; 5. Kompetencer indenfor it-infrastruktur, mobiltelefoni, MDM og relateret strategi i sundhedsperspektiv; 6. Test management; 7. Datawarehouse udvikling, udbygning og vedligehold; 8. Udvikling, udbygning og vedligehold af hjælpeprogrammer; 9. Rådgivning og assistance til drift, systemforvaltning og vedligehold af sundhedssystemer. Tryk her https://permalink.mercell.com/80008000.aspx.
Identifikator for proceduren
:
74361c35-d1b1-4733-994f-9c5a5069473e
Udbudsprocedure
:
Begrænset
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312320
Konsulenttjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Miniudbud vedr. konsulentbistand til IT-projekter
Beskrivelse
:
Opgave 1: Center for Digitalisering i SUF (SUF Digital) har behov for konsulent- bistand, som kan varetage den overordnede projektlederrolle i forhold til samlet set at sikre fremdriften i projektet på tværs af alle projektspor og leverancer i perioden 2024-2026. Dette skal ske i samarbejde med den faglige projektleder, sporejere, tovholdere og projektets øvrige deltagere. Konsulentens opgave er konkret at sikre og understøtte: • Væsentlige faglige beslutninger i relation til forenkling af dokumentationskrav i samarbejde med de relevante fagcentre i SUF. • Den nødvendige systemudvikling i samarbejde med systemkonsulenter i Center for Digitalisering og it-leverandøren. • Det bedst mulige set-up for implementering og brugerstøtte på enhederne. • Strategi for og udmøntning af automatisk konvertering samt uddata. • Styregruppebetjening, kommunikation og proces med it-råd. Opgave 2: Konsulentens opgave består af programledelse og løbende afrapportering på de mange indsatser og leverancer, der gennemføres i regi af programmet. Dette indebærer tæt dialog med fagcentre ift. nye arbejdsgange, systemkonsulenter ift. systemændringer samt områdekontorer og driftsenheder i relation til implementering. Dette arbejde sker i regi med sporlederne fra fagcentre og Center for Digitalisering. Derudover følger en række opgaver i relation til betjening af Cura-Styregruppen samt diverse former for afrapportering. Opgaven forventes at blive afsluttet i 2025. Opgave 3: Ud over Opgave 1 og 2 skal konsulenten kunne håndtere løbende opgaver inden for digitalisering af sundhedsvæsenet både inden for det regionale, statslige, kommunale og private (almen praksis, speciallæger og privathospitaler) område. Opgaverne ligger inden for områderne rådgivning, analyse og projektledelse
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85312320
Konsulenttjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvaliteten vurderes absolut og den kvalitative evaluering resulterer i en pointscore på en skala fra 1-5. Kvaliteten vurderes på baggrund af det indleverede CV og vurderes som en helhedsbetragtning. Ved evalueringen af det indleverede CV vægter følgende positivt med den angivne vægtning i parentes: 1. Det vægtes positivt, at den tilbudte konsulent har indgående kendskab til og erfaring med projektledelse af it-projekter på sundhedsområdet af en vis kompleksitet, og som minimum svarende til en seniorprojektleder. 2. Det vægtes positivt, hvis den tilbudte konsulent har den nødvendige og relevant teknisk forståelse fra lignende projekter. 3. Det vægter positivt, hvis den tilbudte konsulent har indgående forretningsmæssigt kendskab til det kommunale sundhedsområde fra lignende projekter. 4. Det vægtes positivt, hvis den tilbudte konsulent har indgående viden om sundhedsområdet generelt, herunder politisk og organisatorisk forståelse, samt erfaring med kommunal digitalisering på sundhedsområdet generelt.
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Der anvendes en pointmodel, hvor den tilbudte timepris bliver omregnet til point på en skala fra 1 point til point, i henhold til nedenstående evalueringsmetode. Den tilbudte timepris må maksimalt være 1.300 kr. ekskl. moms. – hvis den er højere er tilbuddet ukonditionsmæssigt og vil ikke blive taget i betragtning. • Laveste timepris tildeles 5 point. • Timepriser højere end "laveste tilbudte timepris" plus 50 procent ("loftet"), eller derover, tildeles 1 point. • Øvrige timepriser tildeles point ved lineær interpolering mellem ovenstående to priser. Såfremt spredningen er højere end 50 % tillægges 5 procentpoint til spredningen indtil alle tilbudte priser kan rummes inden for spredningsfaktoren.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kvalitet = 60%, pris = 40%
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Københavns Kommune
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
4 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Virgilerne ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Virgilerne ApS
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
4 000 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Konsulentbistand til IT-projekter
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/12/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune
Registreringsnummer
:
64942212
By
:
København
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
33663366
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Virgilerne ApS
Registreringsnummer
:
36964251
Postadresse
:
Vesterbrogade 26
By
:
København
Postnummer
:
1620
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
31317913
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
3c95886b-72cc-4cd6-9251-d69a22c42365
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
06/01/2025
11:56:43 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
6005-2025
EUT-S-nummer
:
4/2025
Offentliggørelsesdato
:
07/01/2025