1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af idrætsdagtilbud til personer med psykisk og fysisk funktionsnedsættelse
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker med nærværende udbud at indhente tilbud på levering af idrætsdagtilbud til personer med psykisk og evt. fysisk funktionsnedsættelse. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af Aftalen (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikation (bilag 1).Leverancen består af et forløb efter servicelovens § 104, som både har fokus på undervisning i idrætsaktiviteter og på borgernes fremadrettede udvikling i forhold til selvstændighed, sociale kompetencer og deltagelse i aktivitets-/beskæftigelsestilbud. Leverancen omfatter 25 årlige forløb.Formålet med idrætsdagtilbuddet er overordnet set at give målgruppen mulighed for at dyrke idræt i trygge rammer med kvalificeret personale, og herigennem styrke borgernes fysiske og mentale sundhed og trivsel. Det er dertil et formål at styrke borgernes selvstændighed, selvhjulpenhed, sociale kompetencer og udvikling.Målgruppen er voksne borgere fra 18 år med psykisk og evt. fysisk funktionsnedsættelse, dog primært borgere med udviklingshandicap, der herudover kan have et fysisk handicap.
Identifikator for proceduren
:
e270accb-3256-402c-94c4-dcdbe82c7f2a
Tidligere bekendtgørelse
:
25e29ac3-f532-4349-bd78-f25b6af54960-01
Intern ID
:
20240095970
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien (light-regimet), jf. udbudslovens afsnit III, med eventuel forhandling, men uden prækvalifikation, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud indenfor den fastsatte tilbudsfrist.Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud. Tilbuddet skal derfor udformes præcist og fyldestgørende, så kontrakten vil kunne indgås uden yderligere drøftelser mellem Ordregiver og Tilbudsgiver. Uoverensstemmende tilbud, der afviger fra de bestemmelser og vilkår, der fremgår af udbudsmaterialet, kan ikke blive tildelt kontrakten på baggrund af de indledende tilbud. Uoverensstemmende tilbud bliver derfor ikke taget i betragtning til at vinde udbuddet på baggrund af de indledende tilbud.Ordregiver indleder forhandlinger med tilbudsgiverne, såfremt Ordregiver ikke tildeler kontrakten på baggrund af de indledende tilbud. Ordregiver vil i så fald invitere samtlige tilbudsgivere til forhandling.Afviger tilbudsgivers tilbud fra de bestemmelser og vilkår, der fremgår af udbudsmaterialet, kan disse bestemmelser og vilkår forhandles på udbuddets eventuelle forhandlingsmøde(r). Tilbudsgivers endelige tilbud skal dog leve op til udbudsmaterialets bestemmelser og vilkår.Ordregiver kan på baggrund af forhandlingerne beslutte at ændre i udbudsmaterialet, såfremt dette er i overensstemmelse med principperne om ligebehandling, gennemsigtighed og proportionalitet, og ikke medfører ændringer af udbudsmaterialets grundlæggende elementer, tildelingskriterier eller mindstekrav. Ordregiver vil efter hver forhandlingsrunde meddele tilbudsgiverne, om Ordregiver har valgt at ændre i udbudsmaterialet. Meddelelse om ændringer i udbudsmaterialet sker altid før en evt. ny tilbudsrunde påbegyndes.Der henvises i øvrigt til pkt. 5.5 i udbudsbetingelserne om forhandling og uoverensstemmende tilbud.
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Ydelsen skal leveres i Københavns Kommune, tæt på offentlig transport. Leverandøren skal stille lokaler og idrætsfaciliteter til rådighed – og disse skal være egnede til målgruppen samt fungere efter hensigten.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af idrætsdagtilbud til personer med psykisk og fysisk funktionsnedsættelse
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker med nærværende udbud at indhente tilbud på levering af idrætsdagtilbud til personer med psykisk og evt. fysisk funktionsnedsættelse. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af Aftalen (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikation (bilag 1).Leverancen består af et forløb efter servicelovens § 104, som både har fokus på undervisning i idrætsaktiviteter og på borgernes fremadrettede udvikling i forhold til selvstændighed, sociale kompetencer og deltagelse i aktivitets-/beskæftigelsestilbud. Leverancen omfatter 25 årlige forløb.Formålet med idrætsdagtilbuddet er overordnet set at give målgruppen mulighed for at dyrke idræt i trygge rammer med kvalificeret personale, og herigennem styrke borgernes fysiske og mentale sundhed og trivsel. Det er dertil et formål at styrke borgernes selvstændighed, selvhjulpenhed, sociale kompetencer og udvikling.Målgruppen er voksne borgere fra 18 år med psykisk og evt. fysisk funktionsnedsættelse, dog primært borgere med udviklingshandicap, der herudover kan have et fysisk handicap.
Intern ID
:
20240095970
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85310000
Sociale foranstaltninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
92600000
Tjenesteydelser vedrørende sport
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Ydelsen skal leveres i Københavns Kommune, tæt på offentlig transport. Leverandøren skal stille lokaler og idrætsfaciliteter til rådighed – og disse skal være egnede til målgruppen samt fungere efter hensigten.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/08/2025
Varigheds slutdato
:
31/07/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Ordregiveren kan forlænge Aftalen med op til 2 gange 12 måneder.
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
De fysiske rammer
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal beskrive de fysiske rammer, hvor ydelsen vil blive leveret, og hvordan tilbudsgiver vil tilpasse og/eller indrette de fysiske rammer, således at de imødekommer borgernes særlige behov og tilbuddets formål. Ved fysiske rammer forstås idrætsfaciliteter og lokaler (bl.a. til brug for undervisning og socialt samvær). Det vil vægte positivt, at idrætsdagtilbuddet tilbyder borgerne en bred variation af idrætsaktiviteter og faciliteter, således at borgerne har valgmuligheder og får en alsidig oplevelse af idræt. Det vil endvidere vægte positivt, at de fysiske rammer giver mulighed for socialt samvær, omklædning og bad. Ordregiver ligger ved evalueringen især vægt på hensynet til borgernes behov, herunder handicapvenlighed m.m. Der henvises til kravspecifikationens pkt. 2.3. Det vil vægte positivt, såfremt idrætsdagtilbuddet selv råder over inden- og udendørsidrætsfaciliter. Heri ligger, at tilbudsgiver enten ejer, lejer eller på anden vis råder over faciliteterne (har en førsteret). Ordregiver vil, ud fra en samlet vurdering af tilbudsgivers beskrivelse af tilbuddets fysiske rammer, give ét point fra 0-8 i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 7.3.1.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Indholdet i indsatsen/ydelsen
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal beskrive de konkrete aktiviteter og indsatser, som tilbudsgiver vil gøre brug af, herunder hvordan idrætsdagtilbuddet – gerne i samarbejde med eksterne aktører – vil arbejde med borgerens udvikling ift. større selvstændighed, fortsat idrætsudøvelse i bred forstand, f.eks. deltagelse i civilsamfundsaktiviteter og – om muligt – beskæftigelse. Tilbudsgiver skal i denne forbindelse både forholde sig til idrætssporet og udviklingssporet. Tilbudsgiver bedes dertil beskrive, hvordan det forventes, at idrætsdagtilbuddet vil styrke borgernes sociale kompetencer, selvstændighed og selvhjulpenhed. Det vil vægte positivt i bedømmelsen af indkomne tilbud, at tilbudsgiver kan sandsynliggøre, at idrætsdagtilbuddet kan hjælpe borgerne videre fra idrætsdagtilbuddet til f.eks. idrætsforeninger eller andre civilsamfundsaktiviteter og øge borgernes parathed til beskæftigelse. Det vil endvidere vægte positivt, såfremt idrætsdagtilbuddet samarbejder med relevante aktører, som f.eks. sagsbehandlere, andre idræts-/aktivitetstilbud, botilbud og uddannelses- samt beskæftigelsestilbud. Tilbudsgiver skal beskrive det eventuelle samarbejde. Der henvises til afsnit 1, 2.1 og 3.4 i kravspecifikationen. Tilbudsgiver skal også beskrive, hvilke faglige metoder og tilgange tilbudsgiver anvender og beskrive deres relevans for målgruppen. Ordregiver vil ud fra den samlede beskrivelse vurdere, om det kan forventes, at tilbudsgiver kan levere et tilbud, der lever op til det beskrevne formål, jf. særligt afsnit 1. Ordregiver vil, ud fra en samlet vurdering af tilbudsgivers beskrivelse, give ét point fra 0-8 i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 7.3.1.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Personaledækning og personalets uddannelsesbaggrund
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver bedes vedlægge en oversigt over organisationen og angive det samlede antal årsværk, der står til rådighed for gennemførelsen af levering af ydelser til 25 borgere visiteret af Københavns Kommune. Tilbudsgiver skal i den forbindelse også redegøre for medarbejdernes uddannelsesbaggrund i form af vedlæggelse af de pågældende medarbejderes CV’er eller uddannelsesbeviser (maks. 3 sider pr. CV). Det vil vægte positivt i bedømmelsen af tilbuddet, at tilbudsgiver har en større procentandel udførende medarbejdere med relevante uddannelser end det i kravspecifikationens pkt. 4.1. angivne mindstekrav. Det vil også vægte positivt i bedømmelsen af indkomne tilbud, såfremt tilbudsgiver stiller med flere udførende medarbejdere i relation til varetagelsen af de 25 borgere end det i kravspecifikationens pkt. 4.1. angivne mindstekrav. Det bemærkes dog, at hvis tilbudsgiver stiller med flere end ti (10) udførende medarbejdere til brug for varetagelsen af borgerne fra Københavns Kommune, skal tilbudsgiver redegøre for nødvendigheden heraf og opliste de enkelte medarbejderes opgaver. Det vil endvidere vægte positivt i bedømmelsen af tilbuddet, at opgavernes kvalificerede udførelse er sikret i tilfælde af, at enkeltpersoner får forfald. Tilbudsgiver bedes på den baggrund beskrive den planlagte bemanding, herunder indsættelse af beredskabspersonale ved fravær eller lignende. Ordregiver vil, ud fra en samlet vurdering af tilbudsgivers beskrivelse, give ét point fra 0-8 i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 7.3.1.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Tilbudsgivers relevante erfaring:
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver bedes redegøre for tidligere relevant erfaring med levering af samværs- og aktivitetstilbud i henhold til servicelovens § 104 til borgere fra 18 år med psykisk og evt. fysisk funktionsnedsættelse, hvor der har været fokus på mindst ét af følgende forhold: idrætsaktiviteter eller borgernes udvikling, herunder i forhold til selvstændighed og sociale kompetencer samt deltagelse i aktivitets-/beskæftigelsestilbud, jf. kravspecifikationens afsnit 2.1. Ordregiver tildeler 0 point, såfremt ingen relevant erfaring haves, 1 point for 1-2 års relevant erfaring, 2 point for 3-4 års relevant erfaring, 3 point for 5-6 års relevant erfaring, 4 point for 7-8 års relevant erfaring, 5 point for 9-10 års relevant erfaring, 6 point for 11-12 års relevant erfaring, 7 point for 13-14 års relevant erfaring og 8 point for 15+ års relevant erfaring.
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal udfylde og fremsende Leverandørens tilbud (tilbuddet) vedlagt som bilag 2, i henhold til retningslinjerne i bilaget. Tilbudsgivers prisangivelse i tilbuddet (bilag 2) vil blive ganget med 6 for at identificere den samlede evalueringstekniske pris. Det bemærkes i den forbindelse, at den evalueringstekniske pris kun bruges til at identificere det billigste tilbud, og ikke er ensbetydende med, at Ordregiver forpligter sig til at udnytte optionen om 2 gange 12 måneders forlængelse. Alle priser skal angives i danske kroner ekskl. moms (men inkl. evt. øvrige afgifter).
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
30 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Idrætsskolen - for voksne med udviklingshandicap S/I
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
17394274
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
30 000 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2024-0095970
Titel
:
Aftale om idrætsdagtilbud til personer med psykisk og evt. fysisk funktionsnedsættelse
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
13/12/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
07/01/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Socialforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Socialforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Sanjin Hamulic
Telefon
:
+45 33663366
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Idrætsskolen - for voksne med udviklingshandicap S/I
Registreringsnummer
:
17394274
Postadresse
:
Hvidkildevej 64
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Idrætsskolen - for voksne med udviklingshandicap S/I
Telefon
:
38882846
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
d771812a-cbed-4c87-b384-77cdc1887021
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype
:
33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/01/2025
11:57:45 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/01/2025
13:52:12 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
12285-2025
EUT-S-nummer
:
6/2025
Offentliggørelsesdato
:
09/01/2025