1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Skanderborg kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Psykologbistand til Skanderborg Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb af psykologbistand (Psykologhjælp, Akut krisehjælp samt Rådgivning og supervision) til samtlige ordregivers enheder og institutioner. Ydelserne omfatter følgende psykologbistand: 1. Psykologhjælp 2. Akut krisehjælp 3. Rådgivning og supervision. Ordregiver er forpligtet til at benytte leverandøren ved Psykologhjælp, som rekvireres og finansieres fra Byrådssekretariatet og HR. Ordregivers enheder og institutioner har ret, men ikke pligt, til at benytte leverandøren i henhold til kontrakten til følgende: • Psykologhjælp, som enheden/institutionen selv finansierer • Akut krisehjælp • Rådgivning og supervision. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Der er i proceduren indlagt en mulighed for at overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage det indledende tilbud. Den udbudte kontrakt har en løbetid på 3 år, med kontraktstart d. 1. marts 2025. Kontrakten kan forlænges af Ordregiver i 4 gange op til 12 måneder. Kontrakten kan således løbe i op til 7 år. Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit III.
Identifikator for proceduren
:
e94b8023-efef-4954-9618-722a9b6d6c4f
Tidligere bekendtgørelse
:
576356-2024
Intern ID
:
339255
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med mulighed for forhandling i henhold til udbudslovens afsnit III (Light-udbud). Tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet med følgende underkriterier og vægtninger: - Pris (60 %) - Service (40 %), med delkriterierne IT-understøttelse, Administration af psykologordningen og Implementering Se i øvrigt udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne for nærmere beskrivelse omkring krav til udelukkelse og egnethed samt pointgivning og evaluering. Ordregiver kan overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver har dog ret til at antage det indledende tilbud.
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Hørning, Galten, Skanderborg, Låsby, Gammel Ry og Ry
Postnummer
:
8362, 8464, 8660, 8670, 8680
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Psykologhjælp leveres – som udgangspunkt – ved medarbejderens fysiske fremmøde på psykologens eller leverandørens lokation. Medarbejderen kan dog vælge at gennemføre samtalen online. Medarbejderen må maksimalt have 50 km. transport til psykologens/leverandørens lokation målt fra Skanderborg Fælled (Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg) via Google maps, medmindre medarbejderen accepterer længere afstand, fx hvis medarbejderens bopæl ligger inden for kortere afstand til psykologens/leverandørens lokation. Akut krisehjælp skal kunne leveres direkte på et af rekvirenten anvist sted indenfor 4 timer. Senest 1 time efter rekvirering af krisehjælp skal rekvirenten desuden kontaktes telefonisk af en psykolog med henblik på hjælp til krisestyring og behovsafklaring. Leverandøren skal desuden inden for 1 time kunne levere telefonisk krisehjælp til en medarbejder. Rådgivning og supervision leveres enten hos leverandøren eller et andet aftalt sted, fx på en institution.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 900 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument, i daglig tale ESPD, i forbindelse med tilbudsafgivelsen. ESPD’et er tilbudsgivers ”egen-erklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde samt opfylder egnethedskravene til udbuddet. Udelukkelsesgrundene, som tilbudsgiver ikke må være omfattet af, er udbudslovens §§ 134a-136 samt udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: • Tilbudsgiver skal – i det seneste afsluttede regnskabsår – have en årlig omsætning, der som minimum svarer til den samlede anslåede værdi af kontrakten. • Tilbudsgiver skal - i det seneste afsluttede regnskabsår - have en positiv egenkapital. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: • 2 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelige forstås, at tilbudsgiver har forestået levering af Psykologhjælp og Akut krisehjælp til en offentlig myndighed, enten via en igangværende eller en afsluttet kontrakt. De 2 referencer skal • hver især, som minimum, have en årlig omsætning på 1 mio. kr. excl. moms • ikke nødvendigvis omfatte både Psykologhjælp og Akut krisehjælp, men skal til sammen dække begge områder • være igangværende eller afsluttet inden for de seneste tre år fra tidspunktet for tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”. Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives særskilte ESPD'er for hver konsortiedeltager. Konsortiedeltagerne skal i ESPD’et angive, hvilken konsortiedeltager der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå kontrakter med ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives i ESPD’et. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere. Hvis tilbudsgiver – under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 ¬ i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger afgives for samtlige enheder, og det skal specificeres, hvor tilbuddet baserer sig på den anden enhed. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamet ydelser/roller angives. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Indgår der en tjenesteydelse som en del af den udbudte kontrakt, og baserer tilbudsgiver sig for tjenesteydelsen vedrørende teknisk og/eller faglig formåen på kapacitet fra en anden enhed, skal den anden enhed udføre tjenesteydelsen, jf. udbudslovens § 144, stk. 3. Støttende enheder skal ligeledes udfylde ESPD. Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for støttende enheder. Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder med russisk tilhørsforhold jf. Rådets forordning (EU) 2022/1269 af 21. juli 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014, om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Vindende tilbudsgiver skal udfylde Bilag 5 - Tro- og loveerklæring herom. Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: • Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Denne må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. • Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign. • Særlig udelukkelse på baggrund af russisk ejerskab eller etablering: Underskrevet Bilag 5 – Tro- og loveerklæring. • Teknisk og/eller faglig formåen: Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2. Der stilles følgende krav til psykologerne: • Psykologer, der anvendes til Psykologhjælp samt Rådgivning og supervision skal have en kandidatgrad i psykologi og offentlig autorisation (cand.psych. aut., jf. LBK nr. 1534 af 01/07/2021) og minimum 2 års erfaring som praktiserende psykolog. Psykologen skal desuden have erfaring med arbejdsrelaterede problemstillinger, som fx stress, udbrændthed, samarbejdsproblematikker, mobning/chikane mv. • Psykologer, der anvendes til Akut krisehjælp skal, ud over ovenstående krav, være uddannet gennem kurser i krisepsykologi og have erfaring med krise- og traumepsykologiske samtaler. • Psykologer, der anvendes til trepartssamtaler skal være uddannet i håndtering af sådanne samtaler. Tilbudsgiver kan som led i gennemførelsen af udbudsproceduren blive anmodet om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre sit tilbud, jf. udbudslovens § 159, stk. 5. Ordregiver har mulighed for at overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage det indledende tilbud. Der er indsat en arbejdsklausul i kontrakten, jf. udbudsmaterialets bilag 6. Heri er ligeledes bodsbestemmelser. Spørgsmål stilles skriftlig, på dansk via Comdia. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil blive offentliggjort via Comdia. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder udbudsbetingelser, kravspecifikationen og udkast til kontrakt. Tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Psykologbistand til Skanderborg Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb af psykologbistand (Psykologhjælp, Akut krisehjælp samt Rådgivning og supervision) til samtlige ordregivers enheder og institutioner. Ydelserne omfatter følgende psykologbistand: 1. Psykologhjælp 2. Akut krisehjælp 3. Rådgivning og supervision. Ordregiver er forpligtet til at benytte leverandøren ved Psykologhjælp, som rekvireres og finansieres fra Byrådssekretariatet og HR. Ordregivers enheder og institutioner har ret, men ikke pligt, til at benytte leverandøren i henhold til kontrakten til følgende: • Psykologhjælp, som enheden/institutionen selv finansierer • Akut krisehjælp • Rådgivning og supervision. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål. Der er i proceduren indlagt en mulighed for at overgå til forhandling, jf. udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage det indledende tilbud. Den udbudte kontrakt har en løbetid på 3 år, med kontraktstart d. 1. marts 2025. Kontrakten kan forlænges af Ordregiver i 4 gange op til 12 måneder. Kontrakten kan således løbe i op til 7 år. Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit III.
Intern ID
:
339255
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
85121270
Psykiater- eller psykologtjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
85121270
Psykiater- eller psykologtjenester
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Hørning, Galten, Skanderborg, Låsby, Ry
Postnummer
:
8362, 8464, 8660, 8670, 8680
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Psykologhjælp skal – som udgangspunkt – foregå ved medarbejderens fysiske fremmøde på psykologens eller leverandørens lokation. Hvis psykologen/leverandøren har en lokation i nærheden af medarbejderens bopæl, skal samtale også kunne finde sted på denne lokation. Medarbejderen må maksimalt have 50 km. transport til psykologens/leverandørens lokation målt fra Skanderborg Fælled (Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg) via Google maps, medmindre medarbejderen accepterer længere afstand, fx hvis medarbejderens bopæl ligger inden for kortere afstand til psykologens/leverandørens lokation. Akut krisehjælp skal kunne leveres direkte på et af rekvirenten anvist sted indenfor 4 timer. Senest 1 time efter rekvirering af krisehjælp skal rekvirenten desuden kontaktes telefonisk af en psykolog med henblik på hjælp til krisestyring og behovsafklaring. Leverandøren skal desuden inden for 1 time kunne levere telefonisk krisehjælp til en medarbejder. Rådgivning og supervision leveres enten hos leverandøren eller et andet aftalt sted, fx på en institution.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/03/2025
Varighed
:
7
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kontrakten løber i 3 år. Herefter har ordregiver option på at forlænge kontrakten med 4 gange op til 12 måneder på uændrede vilkår. Kontrakten er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden. Udnyttelse af option skal informeres til leverandøren senest 3 måneder forud for forlængelsens ikrafttræden.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 900 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser
:
ID for den foregående bekendtgørelse
:
576356-2024
ID for delen i den foregående bekendtgørelse
:
576356-2024
Yderligere oplysninger
:
Kontrakten løber i 3 år. Herefter har Ordregiver option på at forlænge kontrakten med 4 gange op til 12 måneder på uændrede vilkår. Kontrakten er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden. Udnyttelse af option skal informeres til leverandøren senest 3 måneder forud for forlængelsens ikrafttræden.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Service
Beskrivelse
:
Service med delkriterierne: - IT-understøttelse - Administration af psykologordningen - Implementering.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Skanderborg kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Skanderborg kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Skanderborg kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Skanderborg kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Skanderborg kommune
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 443 505,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Dansk Erhvervspsykologi A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
80576
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
80576
Titel
:
Psykologbistand til Skanderborg Kommune / Dansk Erhvervspsykologi A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
19/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
07/01/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Skanderborg kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Skanderborg kommune
Registreringsnummer
:
29189633
Postadresse
:
Skanderborg Fælled 1
By
:
Skanderborg
Postnummer
:
8660
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Trine Lindbæk
Telefon
:
87947182
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
Dansk Erhvervspsykologi A/S
Registreringsnummer
:
31747678
Postadresse
:
Fanøgade 15
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
22827542
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
f07eebe8-e085-48ad-83bd-c2364cf8004f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype
:
33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
08/01/2025
11:03:04 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
14067-2025
EUT-S-nummer
:
6/2025
Offentliggørelsesdato
:
09/01/2025