23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Tandreguleringen I/S

Tandreguleringen I/S: Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende tandreguleringsbehandlinger


Tandreguleringen I/S

31400-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Behandling hos praktiserende tandlæger og hermed beslægtet virksomhed – Tandreguleringen I/S: Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende tandreguleringsbehandlinger
OJ S 11/2025 16/01/2025
Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Tandreguleringen I/S
E-mail rju@ishoj.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Tandreguleringen I/S: Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende tandreguleringsbehandlinger
Beskrivelse Dette udbud vedrører Tandreguleringen I/S’ udbud af en rammeaftale vedrørende tandregulering for op til 1.400 ventelistepatienter. Det konkrete henvisningsantal kan dog vise sig at være mindre, dels da henvisninger til leverandørerne forudsætter patientsamtykke, og dels da der kan ske frafald ved visitation. Tandreguleringen I/S er et § 60-selskab stiftet af kommunerne Albertslund, Brøndby, Hvidovre, Ishøj, Tårnby og Vallensbæk ("Kommunerne"). Det påhviler Tandreguleringen I/S at yde tandregulering af Kommunernes borgere. Patienterne er vurderet til at være omfattet af Sundhedsstyrelsens regler for tilbud om ortodonti i kommunal tandpleje. Leverandøren skal varetage løsningen af det samlede ortodontiske behandlingsforløb, inklusiv nødbehandling og mindst et års retention på de henviste patienter. Rammeaftalen har en aftaleperiode på to år. Aftaleperiode skal forstås således, at Rammeaftalen er gældende for alle bestillinger afgivet i aftaleperioden. Således må leverandørerne forvente at blive forpligtet til at levere ydelser i henhold til Rammeaftalen efter aftaleperiodens udløb, så alle påbegyndte behandlinger færdiggøres. Ordregiver har option på at forlænge Rammeaftalen med op til to perioder af 12 måneder, jf. Rammeaftalens afsnit 7. Rammeaftalen medfører ikke pligt for Ordregiver til at aftage en bestemt minimumsmængde af de ydelser, der er omfattet af aftalen. De 1.400 ventelistepatienter, der er oplyst i forbindelse med udbuddet, er derfor alene vejledende, og leverandørerne på Rammeaftalen er ikke garanteret nogen minimumsmængde af bestillinger. I øvrigt henvises til Kravspecifikationen og Rammeaftalen for yderligere oplysninger om den udbudte opgave.
Identifikator for proceduren 7e78a4d9-49fc-4674-8aca-b2b424bc919a
Intern ID 1249
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres efter udbudslovens afsnit III (light-regimet), jf. udbudslovens § 7 og §§ 186-189. Indkøb under light-regimet er ikke underlagt faste procedureregler, i modsætning til indkøb af almindelige tjenesteydelser, som udbydes efter udbudslovens afsnit II. Ordregiver har frihed til at tilrettelægge proceduren eller fremgangsmåden for det enkelte udbud. Proceduren skal dog udarbejdes i overensstemmelse med de generelle principper om gennemsigtighed, ligebehandling og proportionalitet. Det er derfor et krav, at ordregiveren offentliggør, hvilken fremgangsmåde der anvendes, samt kriterierne for tildeling. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til udbudslovens §§ 56-57, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Tildelingskriterierne fremgår af udbudsbetingelsernes afsnit 12.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85130000   Behandling hos praktiserende tandlæger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85131000   Tjenester ydet af praktiserende tandlæger, 85131100   Tandregulering
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 52 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 56 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er tilbudsgiver inden for de seneste 3 år erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Konkurs Er tilbudsgiver inden for de seneste 3 år erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Korruption Er tilbudsgiver selv - eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri - inden for de seneste fem år regnet fra tilbudsfristen ved endelig dom dømt for eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Tvangsakkord uden for konkurs Er tilbudsgiver inden for de seneste 3 år erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Deltagelse i en kriminel organisation Er tilbudsgiver selv - eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri - inden for de seneste fem år regnet fra tilbudsfristen ved endelig dom dømt for eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42), jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har tilbudsgiveren - inden for de seneste 3 år - indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Har tilbudsgiver inden for de seneste 3 år tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljøretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljøretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er tilbudsgiver selv - eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri - inden for de seneste fem år regnet fra tilbudsfristen ved endelig dom dømt for eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15), jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Svig Er tilbudsgiver selv - eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri - inden for de seneste fem år regnet fra tilbudsfristen ved endelig dom dømt for eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser, jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er tilbudsgiver selv - eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri - inden for de seneste fem år regnet fra tilbudsfristen ved endelig dom dømt for eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1), udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Insolvens Er tilbudsgiver inden for de seneste 3 år erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Har tilbudsgiver inden for de seneste 3 år tilsidesat gældende forpligtelser inden for det arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Aktiver, der administreres af en kurator Er tilbudsgiver inden for de seneste 3 år erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Er tilbudsgiver etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134a. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er tilbudsgiver omfattet af en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud, der ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, jf. udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 1. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Er tilbudsgiver omfattet af en konkurrencefordrejning som omhandlet i § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, jf. udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har tilbudsgiveren - inden for de seneste 3 år - i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 136, stk. 1, nr. 4. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har tilbudsgiveren - inden for de seneste 3 år - væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens 137, stk. 1, nr. 4. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Har tilbudsgiver inden for de seneste 3 år tilsidesat gældende forpligtelser inden for det socialretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de socialretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Betaling af socialsikringsbidrag Har tilbudsgiver ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 135, stk. 3. NB! Denne udelukkelsesgrund finder ikke anvendelse, hvis tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt, jf. udbudslovens § 135, stk. 4. I så fald kan der svares ”NEJ” i Tilbudsbilag A. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er tilbudsgiver inden for de seneste 3 år erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A.
Betaling af skatter og afgifter Har tilbudsgiver ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter eller afgifter i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 135, stk. 3. NB! Denne udelukkelsesgrund finder ikke anvendelse, hvis tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt, jf. udbudslovens § 135, stk. 4. I så fald kan der svares ”NEJ” i Tilbudsbilag A. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er tilbudsgiver selv - eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri - inden for de seneste fem år regnet fra tilbudsfristen ved endelig dom dømt for eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21), jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4. Som foreløbig dokumentation skal tilbudsgiver anvende tro- og loveerklæringen, der er vedlagt udbudsmaterialet som Tilbudsbilag A. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8. For tilbudsgivere, der er registreret i Danmark, vil denne dokumentation kunne ske i form af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Tandreguleringen I/S: Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende tandreguleringsbehandlinger
Beskrivelse : Dette udbud vedrører Tandreguleringen I/S’ udbud af en rammeaftale vedrørende tandregulering for op til 1.400 ventelistepatienter. Det konkrete henvisningsantal kan dog vise sig at være mindre, dels da henvisninger til leverandørerne forudsætter patientsamtykke, og dels da der kan ske frafald ved visitation. Tandreguleringen I/S er et § 60-selskab stiftet af kommunerne Albertslund, Brøndby, Hvidovre, Ishøj, Tårnby og Vallensbæk ("Kommunerne"). Det påhviler Tandreguleringen I/S at yde tandregulering af Kommunernes borgere. Patienterne er vurderet til at være omfattet af Sundhedsstyrelsens regler for tilbud om ortodonti i kommunal tandpleje. Leverandøren skal varetage løsningen af det samlede ortodontiske behandlingsforløb, inklusiv nødbehandling og mindst et års retention på de henviste patienter. Rammeaftalen har en aftaleperiode på to år. Aftaleperiode skal forstås således, at Rammeaftalen er gældende for alle bestillinger afgivet i aftaleperioden. Således må leverandørerne forvente at blive forpligtet til at levere ydelser i henhold til Rammeaftalen efter aftaleperiodens udløb, så alle påbegyndte behandlinger færdiggøres. Ordregiver har option på at forlænge Rammeaftalen med op til to perioder af 12 måneder, jf. Rammeaftalens afsnit 7. Rammeaftalen medfører ikke pligt for Ordregiver til at aftage en bestemt minimumsmængde af de ydelser, der er omfattet af aftalen. De 1.400 ventelistepatienter, der er oplyst i forbindelse med udbuddet, er derfor alene vejledende, og leverandørerne på Rammeaftalen er ikke garanteret nogen minimumsmængde af bestillinger. I øvrigt henvises til Kravspecifikationen og Rammeaftalen for yderligere oplysninger om den udbudte opgave.
Intern ID : 1249
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85130000   Behandling hos praktiserende tandlæger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 85131000   Tjenester ydet af praktiserende tandlæger, 85131100   Tandregulering
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Rammeaftalen kan forlænges med op til to perioder af 12 måneder, jf. Rammeaftalens afsnit 7.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 52 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 56 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital (eller nul) i det seneste offentliggjorte regnskab eller på tidspunktet for afgivelse af tilbud. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse Tilbudsgiver skal have en erhvervsansvarsforsikring. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Autorisation
Beskrivelse Minimum én af tilbudsgivers indehavere/ansatte skal have dansk autorisation som specialtandlæge i ortodonti og fremgå med gyldig autorisation i autorisationsregistret. Ordregiver indhenter endelig dokumentation efter proceduren beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 8.8.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Rammeaftalen vil blive tildelt de (op til) syv tilbudsgivere, der har afgivet de syv økonomisk mest fordelagtige tilbud. Tilbudsgiverne vil blive rangordnet på Rammeaftalen ved anvendelse af en kaskademodel.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 31/01/2025   22:55:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 10/02/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente supplerende oplysninger i overensstemmelse med udbudsreglerne.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandørernes leveringspligt, jf. Rammeaftalens afsnit 6.4: Leverandøren er forpligtet til at levere de ydelser, der er omfattet af denne Rammeaftale. Leverandørerne forpligter sig dog kun til at levere følgende mængder: 1) Leverandøren skal som minimum acceptere at modtage bestillinger og opstarte behandling af mindst 75 ventelistepatienter pr. år i løbet af den to-årige aftaleperiode og mindst 200 ventelistepatienter i alt i løbet af den to-årige aftaleperiode. 2) Fordelingen af henvisningerne henover året kan aftales individuelt mellem Ordregiver og Leverandør, men Leverandøren forpligter sig under alle omstændigheder ikke til at modtage bestilling og opstarte behandling af mere end 40 ventelistepatienter pr. kvartal. Leverandørens klinik(ker), jf. Rammeaftalens afsnit 9.3: Leverandørens klinik(ker) til opgaveløsningenskal være beliggende i Danmark og inden for 40 km af Tandreguleringen I/S (Bødkerporten 6B, st., 2650 Hvidovre). Ren børneattest, jf. Rammeaftalens afsnit 13.2.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 7
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Tandreguleringen I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Tandreguleringen I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Tandreguleringen I/S
Organisation, der behandler tilbud Tandreguleringen I/S
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Tandreguleringen I/S
Registreringsnummer : 34039887
Postadresse : Bødkerporten 6B, stuen    
By : Hvidovre
Postnummer : 2650
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : René Juhl
E-mail : rju@ishoj.dk
Telefon : +4540327061
Internetadresse : https://tandreguleringen.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 5bff4f7e-8387-4ab1-a540-388a33ea3591   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbudsbekendtgørelse – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 20
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 15/01/2025   12:09:30 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 15/01/2025   12:30:44 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 31400-2025
EUT-S-nummer : 11/2025
Offentliggørelsesdato : 16/01/2025

Send til en kollega

0.046