23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Statens Serum Institut

Udbud af rammekontrakt om influenzavaccine til ældre


Statens Serum Institut

42185-2025 - Resultater
Danmark – Influenzavacciner – Udbud af rammekontrakt om influenzavaccine til ældre
OJ S 14/2025 21/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Statens Serum Institut
E-mail nea@ssi.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ, der styres af en central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammekontrakt om influenzavaccine til ældre
Beskrivelse Der udbydes en rammeaftale med 1 leverandør til indkøb af højdosis influenza vaccine eller adjuveret influenza vaccine til særlig beskyttelse af ældre (dvs. 65 år og ældre). Vaccinen skal i henhold til det godkendte Summary of Product Characteristics (SPC) være en højdosis sæsoninfluenzavaccine eller en adjuveret sæsoninfluenzavaccine med særlig beskyttelse til ældre (dvs. 65 år og ældre). De anvendte virusstammer skal ved vaccinernes levering til SSI være i overensstemmelse med WHO’s gældende anbefalinger for den nordlige halvkugle for sæsoninfluenzavacciner for den pågældende sæson. Vaccinerne skal leveres i forfyldte ready-to-use sprøjter (dvs. i en præsentation klar til injektion, men det er ikke et krav, at der er påsat eller medfølger kanyle). Den tilbudte sæsoninfluenzavaccine skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have en markedsføringstilladelse gældende for Danmark baseret på WHO’s seneste anbefaling for den nordlige halvkugle for seneste sæson (dvs. for sæsonen 2024/2025). Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet. Det skønnes, at behovet for indkøb af vacciner som udgangspunkt er 150.000 – 800.000 doser årligt. Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalens løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalen afhænger af de beslutninger, der træffes for det offentlige vaccinationsprogram og af omfanget af SSI’s salg til det private marked. Der kan således forventes en væsentlig variation i det årlige indkøb. Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 4 mio. doser vacciner (den maksimale mængde) i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2 til rammeaftalen. Dette udbud omfatter ikke sæsoninfluenza til børn og voksne med standarddosis, der er udbudt ved et andet udbud.
Identifikator for proceduren bad7848c-dcdb-4999-be92-5418226b7455
Tidligere bekendtgørelse : 45193352-b94e-4153-bc69-e0b6b13eb989-01
Intern ID 4035909
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33651660   Influenzavacciner
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Artillerivej 5    
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Prisen er fortrolig, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Direktiv 2014/24/EU   - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af rammekontrakt om influenzavaccine til ældre
Beskrivelse : Der udbydes en rammeaftale med 1 leverandør til indkøb af højdosis influenza vaccine eller adjuveret influenza vaccine til særlig beskyttelse af ældre (dvs. 65 år og ældre). Vaccinen skal i henhold til det godkendte Summary of Product Characteristics (SPC) være en højdosis sæsoninfluenzavaccine eller en adjuveret sæsoninfluenzavaccine med særlig beskyttelse til ældre (dvs. 65 år og ældre). De anvendte virusstammer skal ved vaccinernes levering til SSI være i overensstemmelse med WHO’s gældende anbefalinger for den nordlige halvkugle for sæsoninfluenzavacciner for den pågældende sæson. Vaccinerne skal leveres i forfyldte ready-to-use sprøjter (dvs. i en præsentation klar til injektion, men det er ikke et krav, at der er påsat eller medfølger kanyle). Den tilbudte sæsoninfluenzavaccine skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have en markedsføringstilladelse gældende for Danmark baseret på WHO’s seneste anbefaling for den nordlige halvkugle for seneste sæson (dvs. for sæsonen 2024/2025). Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet. Det skønnes, at behovet for indkøb af vacciner som udgangspunkt er 150.000 – 800.000 doser årligt. Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalens løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalen afhænger af de beslutninger, der træffes for det offentlige vaccinationsprogram og af omfanget af SSI’s salg til det private marked. Der kan således forventes en væsentlig variation i det årlige indkøb. Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 4 mio. doser vacciner (den maksimale mængde) i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2 til rammeaftalen. Dette udbud omfatter ikke sæsoninfluenza til børn og voksne med standarddosis, der er udbudt ved et andet udbud.
Intern ID : 4035909
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33651660   Influenzavacciner
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Artillerivej 5    
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 10/01/2025
Varigheds slutdato 31/12/2028
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Prisen er fortrolig, og kontraktværdien er derfor anført til DKK 1.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 9.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage over udbuddet: 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens §171, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klagerens skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Statens Serum Institut
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Seqirus Netherlands B.V.
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud af rammekontrakt om influenzavaccine til ældre
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbud af rammekontrakt om influenzavaccine til ældre
Dato for indgåelse af kontrakten 13/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Statens Serum Institut
Registreringsnummer : 46 83 74 28
Postadresse : Artillerivej 5    
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : nea@ssi.dk
Telefon : +4532683978
Internetadresse : https://www.ssi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Seqirus Netherlands B.V.
Registreringsnummer : ESN3030883G
Postadresse : Paasheuvelweg 28    
By : Amsterdam
Postnummer : 1105 BJ
Landsdel (NUTS) : Groot-Amsterdam   ( NL329 )
Land : Nederlandene
Telefon : +41763345934
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : d81a2119-97c5-4b50-9652-8cd06b3745fe   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 17/01/2025   14:22:07 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 17/01/2025   14:30:44 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 42185-2025
EUT-S-nummer : 14/2025
Offentliggørelsesdato : 21/01/2025

Send til en kollega

0.047