23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Amgros I/S

Amgros 2025 2.31.b


Amgros I/S

45346-2025 - Resultater
Danmark – Lægemidler – Amgros 2025 2.31.b
OJ S 15/2025 22/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Amgros I/S
E-mail udbud@amgros.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Amgros 2025 2.31.b
Beskrivelse Amgros I/S (Amgros) er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Amgros ønsker at indgå rammeaftaler for de lægemidler, der fremgår af de enkelte delkontrakter nedenfor, med henblik på at forsyne interessenternes sygehusapoteker med lægemidler samt eventuelt videresalg til Færøerne og Grønland. Amgros videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros’ indkøbspris med et tillæg. Rammeaftalerne er ikke-eksklusive. Rammeaftalerne indgås uden købspligt, og sygehusapotekerne i regionerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros’ rammeaftaler.
Identifikator for proceduren 80a075a0-e16e-4867-9e83-3773ef5f7d80
Tidligere bekendtgørelse : 671930-2024
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33600000   Lægemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Udbud udføres af indkøbscentralen Amgros I/S. Leveringssteder er Amgros' lager, sygehuse og sygehusapoteker i Danmark. Adresser ses på: https://levportal.amgros.dk
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 38 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 38 700 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Den oplyste værdi af resultatet i pkt. 6.1.2 er udregnet som den anslåede værdi af rammeaftalen under den pågældende delkontrakt i hele aftaleperioden inkl. optioner og er udregnet på baggrund af tilbudsprisen og sygehusenes estimat for forbruget af lægemidlet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Udbudsnummer 1
Beskrivelse : Udbudsnummeret (delkontrakten) omfatter følgende lægemidler: ATC Kode: L01XX41 · Generisk navn: Eribulin · Dispenseringsform: Injektionsvæske · Styrke: 0,44 mg/ml · Enhedsværdi: 2,24 mg · Mængde i enheder: 2243. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delkontrakt og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. En leverandør kan således tildeles en, flere eller alle delkontrakter. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre. Under betegnelsen "mængde i enheder" ovenfor er angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under udbudsnummeret, men det reelle forbrug kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.I relation til pkt. 9.1 i rammeaftalen bemærkes, at hvis Amgros indkøber lægemidler i en restordreperiode fra en anden leverandør, er Leverandøren ikke erstatningspligtig for den del af erstatningen pr. enhed, der overstiger det dobbelte af prisen pr. enhed angivet i rammeaftalens bilag 1 for lægemidlet.
Intern ID : Udbudsnummer 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33600000   Lægemidler
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår. Den anførte varighed i pkt. 5.1.3 er inklusive option på forlængelse. Rammeaftalens ordinære indkøbsperiode er 1.4.2025 - 31.3.2026.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 12 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.10.2025, 1.10.2026
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 38 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 38 700 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Holdbarhed i infusionspose, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Rene ydersider, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Ekstra beskyttende emballage, Der henvises til udbudsbetingelserne pkt. 10.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 2. juni 2016 med eventuelle senere ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 38 700 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 38 700 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn FrostPharma AB
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42700
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 11 200 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - FrostPharma AB - Tilbudsnummer 42700
Dato for indgåelse af kontrakten 21/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn STADA Nordic ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42697
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 2
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - STADA Nordic ApS - Tilbudsnummer 42697
Dato for indgåelse af kontrakten 21/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Zentiva Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42701
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 3
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - Zentiva Denmark ApS - Tilbudsnummer 42701
Dato for indgåelse af kontrakten 21/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Baxter A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42694
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 4
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - Baxter A/S - Tilbudsnummer 42694
Dato for indgåelse af kontrakten 21/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Vinder
Officielt navn Glenmark Pharmaceuticals Nordic AB
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbudsnummer 42696
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 5
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbudsnummer 1 - Glenmark Pharmaceuticals Nordic AB - Tilbudsnummer 42696
Dato for indgåelse af kontrakten 21/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Eisai Danmark, Filial af Eisai AB, Sverige c/o Dorte Gerner
Officielt navn Baxter A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 7
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Amgros I/S
Registreringsnummer : 14479880
Postadresse : Dampfærgevej 22    
By : København Ø
Postnummer : 2100
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : udbud@amgros.dk
Telefon : 88713000
Internetadresse : http://www.amgros.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://levportal.amgros.dk/Sider/Default.aspx
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der rekvirerer vareleverancer og/eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Internetadresse : https://klfu.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Eisai Danmark, Filial af Eisai AB, Sverige c/o Dorte Gerner
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 29692394
Postadresse : c/o Azets Insight A/S, Lyskær 3 C D    
By : Herlev
Postnummer : 2730
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : 20946139
Internetadresse : https://www.eisai.eu
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Baxter A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 72246012
Postadresse : Tobaksvejen 23A    
By : Søborg
Postnummer : 2860
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : 24202481
Internetadresse : http://www.baxter.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : FrostPharma AB
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 556814-1708
Postadresse : Berga Backe 2    
By : Danderyd
Postnummer : 182 53
Landsdel (NUTS) : Stockholms län   ( SE110 )
Land : Sverige
Telefon : +46 8 24 36 60
Internetadresse : https://www.frostpharma.se
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : STADA Nordic ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 13902992
Postadresse : Marielundvej 46 A    
By : Herlev
Postnummer : 2730
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : 23639364
Internetadresse : https://Stada.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0008
Officielt navn : Zentiva Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 41172029
Postadresse : c/o Officehotel, Høffdingsvej 34    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 40544575
Internetadresse : https://www.zentiva.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0009
Officielt navn : Glenmark Pharmaceuticals Nordic AB
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 559065-7085
Postadresse : Propellergatan 2    
By : Malmø
Postnummer : SE-211 20
Landsdel (NUTS) : Skåne län   ( SE224 )
Land : Sverige
Telefon : +46 708258801
Internetadresse : https://glenmarkpharma.se
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 88a5f462-eb06-4798-bf86-23a39f23f265   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 21/01/2025   00:00:00 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 45346-2025
EUT-S-nummer : 15/2025
Offentliggørelsesdato : 22/01/2025

Send til en kollega

0.05