1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Nordjylland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af TAVI hjerteklapper
Beskrivelse
:
Region Nordjylland, Region Midtjylland og Region Syddanmark udbyder TAVI hjerteklapper. Region Nordjylland er tovholder på udbudsprocessen. Udbuddet er delt op i to delkontrakter. Delkontrakt 1 Ballonekspanderbare TAVI klapper Delkontrakt 2 Selvekspanderende TAVI klapper
Identifikator for proceduren
:
f5593e89-7e19-4ced-88c8-f6f1df9383ee
Intern ID
:
U371CAH23
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33182220
Hjerteklapper
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33182300
Udstyr til hjertekirurgi
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 400,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
4 800,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Anslået værdi er i mængde. Maksimal værdi er angivet i mængde. Den maksimale mængde er 4800. I forbindelse med dette udbud gælder artikel 5 k, der er indsat i EU-forordning 833/2014, om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for Tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet. Forud for kontraktunderskrift vil den vindende Tilbudsgiver skulle underskrive ”Erklæring vedr. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mm.” (Udbudsbilag 2) og returnere til Ordregiver.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud
:
2
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver
:
2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
:
Jf. udbudslovens § 137
Konkurs
:
Jf. udbudslovens § 137
Korruption
:
Jf. udbudslovens § 135
Tvangsakkord uden for konkurs
:
Jf. udbudslovens § 137
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Jf. udbudslovens § 135
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
:
Jf. udbudslovens § 137
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet
:
Jf. udbudslovens § 137
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Jf. udbudslovens § 135
Svig
:
Jf. udbudslovens § 135
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Jf. udbudslovens § 135
Insolvens
:
Jf. udbudslovens § 137
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område
:
Jf. udbudslovens § 137
Aktiver, der administreres af en kurator
:
Jf. udbudslovens § 137
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Jf. udbudslovens § 136
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Jf. udbudslovens § 136
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Jf. udbudslovens § 137
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Jf. udbudslovens § 136
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet
:
Jf. udbudslovens § 137
Betaling af socialsikringsbidrag
:
Jf. udbudslovens § 135
Erhvervsvirksomheden er indstillet
:
Jf. udbudslovens § 137
Betaling af skatter og afgifter
:
Jf. udbudslovens § 135
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Jf. udbudslovens § 135
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Ballonekspanderbare TAVI klapper
Beskrivelse
:
Region Nordjylland, Region Midtjylland og Region Syddanmark udbyder TAVI hjerteklapper. Region Nordjylland er tovholder på udbudsprocessen. Udbuddet er delt op i to delkontrakter. Delkontrakt 1 Ballonekspanderbare TAVI klapper Delkontrakt 2 Selvekspanderende TAVI klapper
Intern ID
:
U371CAH23-01
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33182220
Hjerteklapper
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33182300
Udstyr til hjertekirurgi
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 440,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
4 800,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
For delkontrakt 1 er den anslåede mængde 1440 styk og den maksimale mængde er 4800 styk.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Økonomi
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
18/03/2025
11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
18/03/2025
11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Selvekspanderbare TAVI klapper (1)
Beskrivelse
:
Region Nordjylland, Region Midtjylland og Region Syddanmark udbyder TAVI hjerteklapper. Region Nordjylland er tovholder på udbudsprocessen. Udbuddet er delt op i to delkontrakter. Delkontrakt 1 Ballonekspanderbare TAVI klapper Delkontrakt 2 Selvekspanderende TAVI klapper
Intern ID
:
U371CAH23-02
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33182220
Hjerteklapper
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33182300
Udstyr til hjertekirurgi
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
960,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
4 800,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
For delkontrakt 2 er den anslåede mængde 960 styk og den maksimale mængde er 4800 styk.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Økonomi
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
18/03/2025
11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
18/03/2025
11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om klagefrister
:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Nordjylland
Registreringsnummer
:
29190941
Afdeling
:
Økonomi
Postadresse
:
Niels Bohrs Vej 30
By
:
Aalborg Ø
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Camilla Hjerrild
Telefon
:
+45 51839080
Denne organisations roller
:
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795516
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Registreringsnummer
:
29190925
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
51839080
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Region Syddanmark
Registreringsnummer
:
29190909
By
:
Vejle
Postnummer
:
7100
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
51839080
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
9cc22bc5-7381-41b0-902c-df978a6e1872
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
13/02/2025
19:36:34 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
14/02/2025
14:00:43 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
108531-2025
EUT-S-nummer
:
34/2025
Offentliggørelsesdato
:
18/02/2025