23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af TAVI hjerteklapper


Region Nordjylland

108531-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Hjerteklapper – Udbud af TAVI hjerteklapper
OJ S 34/2025 18/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail cahj@rn.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
E-mail cahj@rn.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail cahj@rn.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af TAVI hjerteklapper
Beskrivelse Region Nordjylland, Region Midtjylland og Region Syddanmark udbyder TAVI hjerteklapper. Region Nordjylland er tovholder på udbudsprocessen. Udbuddet er delt op i to delkontrakter. Delkontrakt 1 Ballonekspanderbare TAVI klapper Delkontrakt 2 Selvekspanderende TAVI klapper
Identifikator for proceduren f5593e89-7e19-4ced-88c8-f6f1df9383ee
Intern ID U371CAH23
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33182220   Hjerteklapper
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33182300   Udstyr til hjertekirurgi
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 400,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 800,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Anslået værdi er i mængde. Maksimal værdi er angivet i mængde. Den maksimale mængde er 4800. I forbindelse med dette udbud gælder artikel 5 k, der er indsat i EU-forordning 833/2014, om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for Tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet. Forud for kontraktunderskrift vil den vindende Tilbudsgiver skulle underskrive ”Erklæring vedr. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mm.” (Udbudsbilag 2) og returnere til Ordregiver.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Jf. udbudslovens § 137
Konkurs Jf. udbudslovens § 137
Korruption Jf. udbudslovens § 135
Tvangsakkord uden for konkurs Jf. udbudslovens § 137
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. udbudslovens § 135
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Jf. udbudslovens § 137
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Jf. udbudslovens § 137
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. udbudslovens § 135
Svig Jf. udbudslovens § 135
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. udbudslovens § 135
Insolvens Jf. udbudslovens § 137
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Jf. udbudslovens § 137
Aktiver, der administreres af en kurator Jf. udbudslovens § 137
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Jf. udbudslovens § 136
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Jf. udbudslovens § 136
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Jf. udbudslovens § 137
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Jf. udbudslovens § 136
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Jf. udbudslovens § 137
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. udbudslovens § 135
Erhvervsvirksomheden er indstillet Jf. udbudslovens § 137
Betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. udbudslovens § 135
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Ballonekspanderbare TAVI klapper
Beskrivelse Region Nordjylland, Region Midtjylland og Region Syddanmark udbyder TAVI hjerteklapper. Region Nordjylland er tovholder på udbudsprocessen. Udbuddet er delt op i to delkontrakter. Delkontrakt 1 Ballonekspanderbare TAVI klapper Delkontrakt 2 Selvekspanderende TAVI klapper
Intern ID U371CAH23-01
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33182220   Hjerteklapper
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33182300   Udstyr til hjertekirurgi
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 440,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 800,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger For delkontrakt 1 er den anslåede mængde 1440 styk og den maksimale mængde er 4800 styk.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Økonomi
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) 60
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 18/03/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 18/03/2025   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om klagefrister Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Selvekspanderbare TAVI klapper (1)
Beskrivelse Region Nordjylland, Region Midtjylland og Region Syddanmark udbyder TAVI hjerteklapper. Region Nordjylland er tovholder på udbudsprocessen. Udbuddet er delt op i to delkontrakter. Delkontrakt 1 Ballonekspanderbare TAVI klapper Delkontrakt 2 Selvekspanderende TAVI klapper
Intern ID U371CAH23-02
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33182220   Hjerteklapper
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33182300   Udstyr til hjertekirurgi
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 960,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 800,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger For delkontrakt 2 er den anslåede mængde 960 styk og den maksimale mængde er 4800 styk.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Økonomi
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) 60
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 18/03/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 18/03/2025   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om klagefrister Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Nordjylland
Registreringsnummer 29190941
Afdeling Økonomi
Postadresse Niels Bohrs Vej 30    
By Aalborg Ø
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Camilla Hjerrild
E-mail cahj@rn.dk
Telefon +45 51839080
Internetadresse https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795516
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail cahj@rn.dk
Telefon 51839080
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
E-mail cahj@rn.dk
Telefon 51839080
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 9cc22bc5-7381-41b0-902c-df978a6e1872   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 13/02/2025   19:36:34 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/02/2025   14:00:43 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 108531-2025
EUT-S-nummer 34/2025
Offentliggørelsesdato 18/02/2025

Send til en kollega

0.047