Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme og Indkøb
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 15-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 17-03-2017
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 15-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 17-03-2017
Time: 12:00
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 17-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 21-03-2017
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 17-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 21-03-2017
Time: 12:00
Udbuddet annulleres på grund af manglende angivelse af, at der er tale om en rammeaftale i udbudsbekendtgørelse.
Københavns Kommune har afsendt en ny udbudsbekendtgørelse til offentliggørelse.
Udbud af skærmbriller
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme og Indkøb
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Farvergade 10, 1. sal
København K
1463
Danmark
Kontaktperson: Jakob Martin Johansen
E-mail: g17t@okf.kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/65451283.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kejd.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/65451283.aspx
Del II: Genstand
Udbud af skærmbriller.
Københavns Kommune udbyder levering af skærmbriller til kommunens medarbejdere.
Udbuddet omfatter navnlig:
Levering af stel til skærmbriller Levering af glas til skærmbriller Udførelse af synsprøver Rådgivning og tilpasning i forbindelse med udlevering og servicering.
Aftalen er indeholder 2 forlængelsesoptioner, der hver giver Ordregiver ret til en forlængelse på 12 måneder, således at aftalen ved udnyttelse af begge optioner kan løbe op til 4 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers medarbejdere skal have de fornødne autorisationer som optiker/optometrist.
Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af:
— Kopi af forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab.
— Erklæring om tilbudsgivers samlede omsætning i indtil de 3 seneste disponible regnskabsår.
— Erklæring fra tilbudsgivers pengeinstitut om tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav:
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller dennes omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 1 500 000 DKK (ekskl. moms)
Tilbudsgivers skal have en erhvervs- og produktansvarsforsikring omfattende de Ydelser, der fremgår af Aftalen og som dækker minimum 8 000 000 DKK per forsikringsår og har en selvrisiko på under 80 000 DKK per skade.
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver og tilbudsgivers underleverandør(er), som tilbudsgiver baserer sin kapacitet, må ikke være omfattet en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i Udbudslovens § 135, § 136 og § 137 stk. 1, nr. 1, 2, 3, 6 og 7 (se herom i udbudsbetingelserne).
Hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Støtteerklæringen eller dokumentationen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, såsom et konsortium, eller hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, så skal der vedlægges et særskilt ESPD for hver økonomisk aktør.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, forudsat at underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.
Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 4.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk