23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Skærmbriller, synstest, indsatser mm.


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

199417-2025 - Resultater
Danmark – Øjenplejeprodukter og korrigerende linser – Skærmbriller, synstest, indsatser mm.
OJ S 62/2025 28/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
E-mail 00467805@mil.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Skærmbriller, synstest, indsatser mm.
Beskrivelse Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) udbyder en rammeaftale på synstest, skærmbriller, linser, indsatser/monokler, pilotbriller og sikkerhedsbriller med henblik på at kunne tilbyde medarbejdere lovpligtige skærmbriller og dække øvrige behov for synskorrigering.
Identifikator for proceduren 653d5f43-b6df-4b96-8d69-40a51b2c3049
Tidligere bekendtgørelse 20c7109e-2c76-42e2-8de8-06370c9e0786-01
Intern ID 2024/011019
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33730000   Øjenplejeprodukter og korrigerende linser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Levering finder primært sted på leverandørens forretningssteder.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 40 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Værdien angivet i punktet "Statistisk Information" er de evalueringstekniske pris af indkomne tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer)   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Skærmbriller, synstest, indsatser mm.
Beskrivelse Forsvarsministeriet, Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI) udbyder en rammeaftale på synstest, skærmbriller, linser, indsatser/monokler, pilotbriller og sikkerhedsbriller med henblik på at kunne tilbyde medarbejdere lovpligtige skærmbriller og dække øvrige behov for synskorrigering.
Intern ID 2024/011019
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  33730000   Øjenplejeprodukter og korrigerende linser
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Levering finder primært sted på leverandørens forretningssteder.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 40 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Værdien angivet i punktet "Statistisk Information" er de evalueringstekniske pris af indkomne tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Bedste forhold mellem Pris og Kvalitet
Beskrivelse Der tildeles point for pris i henhold til beskrivelsen der fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bedste forhold mellem Pris og Kvalitet
Beskrivelse Evalueringskrav tildeles særskilte point, der sammenregnes til én point for kvalitet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. Ydermere er Beredskabsstyrelsen under Ministeriet for Samfundssikkerhed, Beredskabet, Rigspolitiet samt Dansk Politi også berettiget til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 40 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 20 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 40 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 20 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Louis Nielsen A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 739429-2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 20 000 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2024/011019
Titel Skærmbriller, synstest, indsatser mm.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 12/02/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 18/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 197 370,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 895 750,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer ORG-16-28-71-80
Postadresse Lautrupbjerg 1-5
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Lærke Krag Møller
E-mail 00467805@mil.dk
Telefon 20807579
Internetadresse https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Louis Nielsen A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 13613575
Postadresse Indkildevej 2A
By Åalborg SØ
Postnummer 9210
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Naja Jakobsen
Telefon +4530381882
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ed6907af-7468-46eb-a6f9-c850fcfaaf56   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/03/2025   08:05:24 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/03/2025   08:06:25 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 199417-2025
EUT-S-nummer 62/2025
Offentliggørelsesdato 28/03/2025

Send til en kollega

0.056