23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Sjælland

Grå Stær Apparatur inkl. procedurepakker


Region Sjælland

199931-2025 - Resultater
Danmark – Medicinsk udstyr – Grå Stær Apparatur inkl. procedurepakker
OJ S 62/2025 28/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Sjælland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Grå Stær Apparatur inkl. procedurepakker
Beskrivelse Phacomaskiner til katarakt samt tilhørende forbrugsvarer og procedurepakker
Identifikator for proceduren 3587a105-4a08-4eb2-9f48-1d8fdffc96d6
Tidligere bekendtgørelse 7c15b71a-885e-4e2a-89a1-fde53eaa3362-02
Intern ID EMN-2024-03557
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Indkøb til Region Sjællands hospitaler/sygehuse.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Det maksimale antal styk apparatur er 10 og det maksimale antal procedurepakker er 12.000 stk.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Grå Stær Procedurepakke Delaftale 2
Beskrivelse Procedurepakker til Grå Stær
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr
Mængde 12 000   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Indkøb til Region Sjællands hospitaler/sygehuse.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Al henvendelse skal således ske gennem systemet. Tilbud kan ikke afgives på papir, udover hvad der evt. måtte fremgå eksplicit af udbudsmaterialet. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet. Tilbudsgiver skal jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6 indgive et ESPD sammen med sit tilbud. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 134 a, 135 og 136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6 medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens § 138. Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens §§ 151-152 jf. § 153 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 137. For danske virksomheder skal ovenstående dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen. For udenlandske virksomheder skal dokumentationen i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i 135, stk. 1 forelægges i form af et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. I forhold til § § 135, stk. 3 og 137, stk. 1, nr. 2 og 7 skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3,og § 137, stk. 1 nr. 2 eller 7, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land hvor Tilbudsgiveren er etableret. Serviceattesten skal være udstedt tidligst 6 måneder inden anmodningsdatoen. Vi opfordrer tilbudsgivere, der ikke har en gyldig serviceattest liggende, til at denne rekvireres senest på tidspunktet for afgivelse af tilbuddet. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, kan fremsendes på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk, idet Tilbudsgiver dog efterfølgende – for Tilbudsgivers regning – skal oversætte dokumentationen til dansk, såfremt Ordregiver finder, at dette er nødvendigt. Eventuelle bilag omfattende produktdatablade, tekniske specifikationer, brochure materiale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk. Det anslåede antal styk og det maksimale antal styk fremgår af Udbudsbetingelsernes pkt. 1.3.5.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og Funktionalitet
Beskrivelse Kvalitet og Funktionalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Miljø
Beskrivelse Miljø
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Økonomi
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Region Sjællands hospitaler/sygehuse.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Grå Stær Apparatur Delaftale 1
Beskrivelse Phacomaskiner til Grå Stær samt tilhørende forbrugsvarer
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr
Mængde 10   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Indkøb til Region Sjællands hospitaler/sygehuse.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger For at modtage yderligere information om dette udbud samt afgive tilbud skal du registrere din interesse på følgende side: https://www.eu-supply.com/rs.asp samt afgive evt. tilbud, stille spørgsmål m.m. Al henvendelse skal således ske gennem systemet. Tilbud kan ikke afgives på papir, udover hvad der evt. måtte fremgå eksplicit af udbudsmaterialet. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgivers og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet. Tilbudsgiver skal jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6 indgive et ESPD sammen med sit tilbud. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 134 a, 135 og 136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6 medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens § 138. Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens §§ 151-152 jf. § 153 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 137. For danske virksomheder skal ovenstående dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen. For udenlandske virksomheder skal dokumentationen i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i 135, stk. 1 forelægges i form af et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. I forhold til § § 135, stk. 3 og 137, stk. 1, nr. 2 og 7 skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3,og § 137, stk. 1 nr. 2 eller 7, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land hvor Tilbudsgiveren er etableret. Serviceattesten skal være udstedt tidligst 6 måneder inden anmodningsdatoen. Vi opfordrer tilbudsgivere, der ikke har en gyldig serviceattest liggende, til at denne rekvireres senest på tidspunktet for afgivelse af tilbuddet. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6.6, kan fremsendes på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk, idet Tilbudsgiver dog efterfølgende – for Tilbudsgivers regning – skal oversætte dokumentationen til dansk, såfremt Ordregiver finder, at dette er nødvendigt. Eventuelle bilag omfattende produktdatablade, tekniske specifikationer, brochure materiale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk. Det anslåede antal styk og det maksimale antal styk fremgår af Udbudsbetingelsernes pkt. 1.3.5.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og Funktionalitet
Beskrivelse Kvalitet og Funktionalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Miljø
Beskrivelse Miljø
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Økonomi
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Region Sjællands hospitaler/sygehuse.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 7 276 459,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 9 820 459,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Revurderet værdi af rammeaftalen 9 820 459,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn BVI Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Grå Stær Procedurepakke Delaftale 2 - BVI Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 2 544 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Grå Stær Procedurepakke Delaftale 2 - BVI Danmark A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 21/02/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 637067-2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Alcon Nordic A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Grå Stær Apparatur Delaftale 1 - Alcon Nordic A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 7 276 459,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Grå Stær Apparatur Delaftale 1 - Alcon Nordic A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 21/02/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 637067-2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Sjælland
Registreringsnummer 29190658
Afdeling Koncern Indkøb
Postadresse Alleen 15
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Lillian Enebakk
Telefon +45 93517547
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnerens Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn BVI Danmark A/S
Registreringsnummer 11775470
Postadresse Axeltorv 2
By Copenhagen V
Postnummer 1609
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 36772022
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Alcon Nordic A/S
Registreringsnummer 15887478
Postadresse Edvard Thomsens Vej 14
By Copenhagen S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 20238868
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 12152673-906f-4d00-8a15-e62e81f8a06e   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/03/2025   08:26:56 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/03/2025   11:00:48 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 199931-2025
EUT-S-nummer 62/2025
Offentliggørelsesdato 28/03/2025

Send til en kollega

0.047