23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Anskaffelse af LIAISON XL ANALYZER


Region Syddanmark

201562-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – Anskaffelse af LIAISON XL ANALYZER
OJ S 62/2025 28/03/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail jkri@rsyd.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Anskaffelse af LIAISON XL ANALYZER
Beskrivelse Indkøb af 1 stk. LIAISON XL ANALYZER samt serviceaftale og forbrugsvarer kontrakt til det pågældende udstyr på 10 års varighed.
Identifikator for proceduren 1ba75adb-38a8-428b-83f5-e8c7c1bf9e90
Intern ID 16917
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33696500   Laboratoriereagenser
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse J.B. Winsløws Vej 4    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Anskaffelse af LIAISON XL ANALYZER
Beskrivelse Indkøb af 1 stk. LIAISON XL ANALYZER samt serviceaftale og forbrugsvarer kontrakt til det pågældende udstyr på 10 års varighed.
Intern ID 16917
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33696500   Laboratoriereagenser
Mængde 1
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Serviceaftale på udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse J.B. Winsløws Vej 4    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 08/04/2025
Varigheds slutdato 08/04/2035
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende gælder, hvis udbuddet er et offentligt udbud: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail. Følgende gælder, hvis der er tale om et begrænset udbud, et udbud med forhandling, en konkurrencepræget dialog eller et innovationspartnerskab: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen Region Syddanmark
Organisation, der underskriver kontrakten Region Syddanmark
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 17 000 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse I forbindelse med etableringen af ”fæces-laboratorium” i det kliniske biokemiske ambulatorie i Nyborg, ønsker det biokemiske laboratorie i og Svendborg at konsolidere den biokemiske fæces-diagnostik for OUH Odense og Svendborg der. Derfor ønskes at indkøbe • 1 stk DiaSorin Liaison XL analyse instrument Mhp. automatisering og hjemtagning af følgende analyser • Helicobacter pylori antigen i fæces (NPU13260) • Calprotectin;massefr.;F (NPU19717) • Pancreaselastase I;massefr.;F (NPU28718) Der er behov for at reducere svartiderne på ovenstående analyser og dette kræver som ovenfor beskrevet at driften konsolideres på en automatiseret analyseplatform. Den nuværende H Pylori pusteprøve vil blive udskiftet med en H Pylori antigen test svt hvad der bruges i de fire andre regioner (Nord, Midt, Sjælland og Hovedstaden). Disse bruger også primært Diasorin Liaisons H Pylori test). Derudover vil vi hjemtage calprotectin og elastase i fæces til OUH for igen at sikre kortere svartid for at gøre klinikken mere dynamisk. • Med baggrund i ovenstående er det et krav, at laboratorierne har en automatiseret, robust og hurtig løsning til analysering af Helicobacter pylori antigen i fæces (NPU13260), Calprotectin;massefr.;F (NPU19717) og Pancreaselastase I;massefr.;F (NPU28718) på én automatisk analyseplatform. Ydermere er det vigtigt (kan specificeres til leverandør), at de skal være en robust leverandør/organisation, med et driftsstabilt analyseudstyr med kort analysetid, lav bias/lav impræcision, walk away-mulighed, opkobling med automatisk resultatvalidering og afsendelse til LIS, med mere. Det er ufravigelige krav, at • Løsningen har automatisk håndtering af prøver fra et rack samt automatisk validering og svarafgivelse, uden manuelle processer • Løsningen er etableret/driftes mindst 2 steder i Danmark med tilfredsstillende høj driftsstabilitet • Leverandørens driftsorganisationer er dansk bosiddende teknikere og dansk talende produktspecialister • Alle delelementerne der indgår i løsningen skal være CE mærkede til respektive intenderet brug Region Syddanmark har foretaget en markedsundersøgelse og mener, at ovenstående kun kan opfyldes af DiaSorins organisation og deres Liaison XL.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Diasorin AB
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud Q-00228 – Instrument & Service og Tilbud Q-00228 Forbrugsvarer
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 290 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 16538A
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 26/03/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Syddanmark
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Jesper Kristensen
E-mail jkri@rsyd.dk
Telefon +45 23393590
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Diasorin AB
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer SE556169344001
Postadresse Solna Torg 19 Floor 5
By Solna
Postnummer 171 45
Landsdel (NUTS) Stockholms län   ( SE110 )
Land Sverige
Enhed Iben Prang Jensen
Telefon +45 29656502
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 2ac061c2-050d-450e-ae37-4bbdd4d38acf   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/03/2025   09:23:41 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/03/2025   11:00:46 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 201562-2025
EUT-S-nummer 62/2025
Offentliggørelsesdato 28/03/2025

Send til en kollega

0.047