5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33741100
Håndrensemiddel,
33763000
Papirhåndklæder,
33711900
Sæbe,
33761000
Toiletpapir
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 500 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
8 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Det vægter positivt, hvis håndklædearkene føles bløde og behagelige mod huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægtes positivt, hvis håndklædearkene har høj træk- og rivstyrke, så håndklædearkene ikke går i stykker, når de trækkes ud af dispenseren. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægter positivt, hvis toiletpapir i ark føles bløde og behagelige mod huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægtes positivt, hvis toiletpapir i ark har høj træk-/rivstyrke, så håndklædearkene ikke går i stykker, når de trækkes ud af dispenseren. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægter positivt, hvis skumsæben producerer et rigt og fyldigt skum, der er let at fordele og skylle af. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste. Det vægter positivt, hvis skumsæben effektivt fjerner snavs uden at udtørre huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette. Det vægter positivt, hvis håndsæben effektivt fjerner snavs uden at udtørre huden. Ordregiver vil benytte de test, der skal indsendes, til at teste dette.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Det vægter positivt, hvis Tilbudsgiver kan aflevere LCA beregninger på de produkter, der er angivet i tilbudslisten. Eksempler på disse skal fremsendes, hvis Tilbudsgiver kan aflevere beregningerne. Ordregiver ønsker en så grøn transport som mulig fra Tilbudsgiver til SDU’s anviste lokation. Tilbudsgiver skal derfor nedenfor afkrydse og beskrive for hvert angivet punkt, hvorvidt levering af produkterne/ydelserne omfattet af aftalen, sker med bæredygtig transport. Tilbudsgiver skal sætte kryds i det punkt, hvor min. 50 % af den samlede anvendte transportform til levering af de tilbudte produkter/ydelser i Rammeaftalen opfylder kriteriet. ☐ 1. Transporten af produkterne/ydelserne sker med el-, eller brint-drevet drivmiddel. ☐ 2. Transporten af produkterne/ydelserne sker med biogas-drevet drivmiddel. ☐ 3. Transporten af produkterne/ydelserne sker med benzin-drevet drivmiddel. Motorkøretøjerne er med euronorm 6 og energimærke A++. ☐ 4. Transporten af produkterne/ydelserne sker med diesel-drevet drivmiddel. Motorkøretøjerne er med euronorm 6 og energimærke A++. Der vil gives point efter følgende: Punkt 1 er opfyldt = 10 point Punkt 2 er opfyldt = 7 point Punkt 3 er opfyldt = 5 point Punkt 4 er opfyldt = 2 point Ingen af ovenstående punkter opfyldt = 0 point Hvis transport udføres af en underleverandør, er det denne som skal have ovennævnte standard. Opfyldelse af ønsket skal ske via relevant dokumentation, såsom registreringsattester for bilparken, hvor der tydeligt er henvist til, hvor det i dokumentationen er angivet, at ønsket er opfyldt. Dokumentationen skal foreligge sammen med tilbuddet. Det vægter positivt, hvis emballagen er produceret bæredygtigt og er fremstillet af materialer, der egner sig til genbrug eller er fremstillet af genbrugte materialer, eksempelvis genbrugsplast (recirkuleret plast).
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal afgive priser som efterspurgt i Bilag 2 - Tilbudsliste. Det er prisen under ”Total”, jf. Bilag 2 - Tilbudsliste, der indgår i evalueringen. Tilbuddet skal afgives i danske kroner, eksklusive moms, men inklusive kørsel, administration, brændstof, gebyrer, forsikringsudgifter, transportomkostninger, byrdetillæg, alle øvrige afgifter, tillæg og lignende. Underkriteriet ”Pris” vurderes relativt. Tilbuddene vurderes dermed i forhold til de øvrige indkomne tilbud.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Syddansk Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS