23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 043-079052
Offentliggjort
02.03.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Solrød Kommune

Plejecenterdrift og levering af hjemmepleje


Solrød Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Solrød Kommune
68534917
Solrød Center 1
Solrød Strand
2680
Danmark
Kontaktperson: Esme Topal
E-mail: eto@solrod.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.solrod.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=181159&B=SOLROED
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=181159&B=SOLROED
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Plejecenterdrift og levering af hjemmepleje.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Drift af 52 plejeboliger på Plejecentret Christians Have og levering af hjemmepleje i Solrød Kommune.

Formålet med udbuddet er dels et ønske om at skabe størst mulig valgfrihed i tilbuddene på ældreområdet, dels et ønske om at finde en partner, der i samarbejde med kommunen kan videreudvikle ældreplejen til gavn for borgerne, og endeligt et ønske om sikre at opgaven bliver løst på konkurrencedygtige vilkår uden at gå på kompromis med kvaliteten.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 240 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
55321000
55322000
85100000
85110000
85141200
85141210
85144100
85300000
85311000
85311100
85311200
85312000
90910000
98513310
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Solrød Kommune udbyder plejecenterdriften og leveringen af hjemmepleje som en samlet opgave.

Plejecenterdriften omfatter levering af sygepleje, hverdagsrehabilitering, personlig pleje og praktisk hjælp i en samlet løsning (plejepakke) til de borgere der bor på plejecentret. Endvidere skal diverse administrative opgaver i relation til levering af plejeopgaverne varetages.

Levering af hjemmepleje omfatter levering af personlig pleje og praktisk hjælp til visiterede borgere i eget hjem, jf. servicelovens § 83. Ydelserne tildeles i henhold til servicelovens bestemmelser i §91 om frit leverandørvalg. Udbuddet omfatter endvidere levering af hverdagsrehabilitering efter servicelovens § 83a, visiterede ydelser i henhold til klippekortsordningen og delegerede sygeplejeydelser.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/11/2017
Slut: 31/01/2024
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I forhold til plejecenterdriften svarer den udbudte opgave til ca. halvdelen af boligerne på plejecentret, mens de resterende boliger er forbeholdt den kommunale leverandør, som gives de samme vilkår som den private samarbejdspartner, der vinder opgaven.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgivere der gør sig skyldige i en frivillig udelukkelsesgrunde, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6), vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til de udbudte opgaver, medmindre der fremlægges tilstrækkelig dokumentation for pålidelighed, jf. Udbudslovens § 138.

Solrød Kommune ønsker at indgå kontrakt med en økonomisk solid virksomhed der har erfaring med plejecenterdrift. Tilbudsgiver skal derfor vedlægge bankerklæring som bilag og angive minimum en reference vedrørende plejecenterdrift fra nyere tid.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Vilkårene for opgavens udførelse er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede kontraktudkast.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Udbudsprocessen har — i hovedtræk — følgende aktiviteter:

1. Virksomheder tilmelder sig besigtigelsen og spørgemødet, som er adgangsgivende for at afgive tilbud.

2. De tilmeldte virksomheder afgiver tilbudsudkast.

3. Der gennemføres forhandlings-/dialogmøde på baggrund af tilbudsudkastet.

4. Virksomhederne afgiver deres endelige tilbud.

5. Kontrakten tildeles til den virksomhed, som har afgivet det tilbud, der afspejler det bedste forhold mellem pris (40 %) og kvalitet (60 %).

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 26/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Den private samarbejdspartner der vinder opgaven er forpligtet til at bidrage med, at Solrød Kommune kan løfte den til enhver tid gældende dimensionering af elever og studerende, som kommunen er underlagt inden for velfærdsområdet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (Håndhævelsesloven) indeholder frister for indgivelse af klager over udbud.

Det følger heraf, at en klage over et udbud efter udbudslovens afsnit III skal indgives 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/02/2017

Send til en kollega

0.032