23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

U473-25, Udbud af knoglecement mm. og skyllesystem


Region Nordjylland

223464-2025 - Resultater
Danmark – Ortopædiske implantater – U473-25, Udbud af knoglecement mm. og skyllesystem
OJ S 68/2025 07/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail karsten.meng@rn.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel U473-25, Udbud af knoglecement mm. og skyllesystem
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb af knoglecement mm. til operationer af skulder, knæ- og hoftealloplastikker (lukket system). Derudover indeholder udbuddet skylle system til bløddele og knogle ved anlæggelse af alloplastikker.
Identifikator for proceduren 537895d5-b197-4a32-80d7-6916827539ac
Tidligere bekendtgørelse e77f5840-0fc4-4c7d-8de9-3ee3572d0392-01
Intern ID U473-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33183100   Ortopædiske implantater
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 33162000   Apparatur og instrumenter til operationsstuer, 33162100   Udstyr til operationsstuer, 33162200   Instrumenter til operationsstuer, 33183200   Ortopædiske proteser, 33183300   Udstyr til osteosyntese
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 23 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 47 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Kontrakten skal i henhold til nedenstående gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom Parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar. Dette gælder også evt. underleverandører. Se yderligere i udkast til kontrakt pkt. 7. Der vil i kontakten indgå at der stille udstyr til rådighed i konsignation, se yderligere i kontraktbilag 2.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel 1: Udbud af knoglecement mm.
Beskrivelse Del aftale 1 vedrører udbud af knoglecement mm. til operationer af skulder, knæ- og hoftealloplastikker (lukket system).
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33183100   Ortopædiske implantater
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 33162000   Apparatur og instrumenter til operationsstuer, 33162100   Udstyr til operationsstuer, 33162200   Instrumenter til operationsstuer, 33183200   Ortopædiske proteser, 33183300   Udstyr til osteosyntese
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 39 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktion
Beskrivelse Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : For dette udbud gælder; Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4 Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud /klagevejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel 2: Skyllesystem
Beskrivelse Delaftale 2 vedrører udbud af skylle system til bløddele og knogle ved anlæggelse af alloplastikker.
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33183100   Ortopædiske implantater
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33100000   Medicinsk udstyr, 33162000   Apparatur og instrumenter til operationsstuer, 33162100   Udstyr til operationsstuer, 33162200   Instrumenter til operationsstuer, 33183200   Ortopædiske proteser, 33183300   Udstyr til osteosyntese
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 8 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn økonomi
Beskrivelse Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet og funktion
Beskrivelse Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 55,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Emballage og miljø
Beskrivelse Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : For dette udbud gælder; Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4 Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud /klagevejledning/.
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 12
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 12
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Nordjylland
Registreringsnummer 29190941
Afdeling Økonomi
Postadresse Niels Bohrs Vej 30
By Aalborg Ø
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Karsten Meng
E-mail karsten.meng@rn.dk
Telefon +45 21301231
Internetadresse https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
Postadresse Skotteborg 26
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Johanna Nørgaard Gretarsdottir
Telefon 78410000
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 73dd156f-ace0-4c73-847d-dd05c05857d1   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/04/2025   08:45:32 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/04/2025   08:49:09 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 223464-2025
EUT-S-nummer 68/2025
Offentliggørelsesdato 07/04/2025

Send til en kollega

0.047