Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Herning Kommune på vegne af KomUdbud
EU-Udbud på levering af høretekniske hjælpemidler til KomUdbud
Herning Kommune på vegne af KomUdbud
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29189919
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
Kontaktperson: Helle Toft Andersen
Telefon: +45 96282345
E-mail: helle.toft@herning.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/66303262.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.herning.dk/
Esbjerg
Danmark
E-mail: relar@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.esbjergkommune.dk
Fredericia
Danmark
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fredericia.dk
Herning
Danmark
E-mail: helle.toft@herning.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.herning.dk
Ikast
Danmark
E-mail: angka@ikast-brande.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ikast-brande.dk
Kolding
Danmark
E-mail: mela@kolding.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kolding.dk
Middelfart
Danmark
E-mail: anders.gjerlov@middelfart.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.middelfart.dk
Odense
Danmark
E-mail: MESAL@odense.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.odense.dk
Randers
Danmark
E-mail: karina.madsen2@randers.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.randers.dk
Silkeborg
Danmark
E-mail: IdaBisballe.Rasmussen@silkeborg.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.silkeborg.dk
Svendborg
Danmark
E-mail: jakob.bangshoi@svendborg.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.svendborg.dk
Sønderborg
Danmark
E-mail: muha@sonderborg.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.sonderborg.dk
Vejle
Danmark
E-mail: linas@vejle.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejle.dk
Aarhus
Danmark
E-mail: ctf@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/66303262.aspx
Del II: Genstand
EU-Udbud på levering af høretekniske hjælpemidler til KomUdbud.
Udbuddet vedrører levering af høretekniske hjælpemidler til KomUdbud.
Udbuddet af de høretekniske hjælpemidler er inddelt i 3 delaftaler:
Delaftale 1: Høretekniske hjælpemidler — Servicelovens § 112, stk. 1 og § 113 (herefter serviceloven)
Delaftale 2: Høretekniske hjælpemidler — Lovbekendtgørelse om aktiv beskæftigelsesindsat (herefter LAB)
Delaftale 3: Høretekniske hjælpemidler — Folkeskoleloven.
Det vil være muligt at afgive tilbud på 1, flere eller alle delaftaler, men det vil ikke være muligt kun at afgive tilbud på dele af den enkelte delaftale.
Delaftale 1 — Høretekniske hjælpemidler — Serviceloven
Delaftale 1 vedrører levering af høretekniske hjælpemidler, der er bevilget til borgeren under serviceloven.
Der bevilges efter bedst egnet, billigste hjælpemiddel.
Området er underlagt reglerne om frit valg, hvorefter borgeren frit kan vælge en anden høreteknisk leverandør end den, som kommunen har aftale med, mod selv at betale en eventuel merudgift.
Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Delaftale 2 — Høretekniske hjælpemidler — Lovbekendtgørelse om aktiv beskæftigelsesindsats (LAB)
Delaftale 2 vedrører levering af høretekniske hjælpemidler, der er bevilget til brugeren efter lovbekendtgørelse om aktiv beskæftigelsesindsats (LAB).
Det er oftest jobcentrene, der henviser til udregning og efterfølgende har bevillingskompetencen.
Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Delaftale 3 — Høretekniske hjælpemidler — Folkeskoleloven
Delaftale 3 vedrører levering af høretekniske hjælpemidler, der er bevilget til en elev efter folkeskoleloven.
Det er oftest den høretekniske leverandør der foretager udregningens-/afprøvningsforløbet i samarbejde med eleven, PPR-konsulenten og skolen.
Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
KomUdbud
KomUdbud er et samarbejde mellem en række jyske og fynske kommuner. Der kan findes mere information om KomUdbud på www.komudbud.dk
De enkelte medlemskommuner foretager EU-udbud af varer og tjenesteydelser på vegne af udbudsfællesskabets medlemmer.
Tildeling
For hver delaftale vil der blive indgået én rammeaftale med én høreteknisk leverandør, og tildelingen vil ske til den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet på den enkelte delaftale jf. udbudsbetingelsernes afsnit 9.
Mindstekrav og ønsker
Til hver delaftale er udarbejdet et bilag, hvoraf bland andet de stillede mindstekrav og ønsker (kravspecifikationer) til de høretekniske hjælpemidler fremgår (bilagene 1.1, 2.1 og 3.1).
De høretekniske hjælpemidler, der afgives tilbud på, skal leve op til de stillede mindstekrav, hvorimod opfyldelsen af ønskerne vil blive tillagt positiv vægt i forbindelse med tilbudsevalueringen.
Tilbudsevaluering
Delaftale 1 — Pris vægter 40 % — Kvalitet vægter 40 % — Sortiment vægter 20 %
Delaftale 2 — Pris vægter 55 % — Kvalitet vægter 35 % — Sortiment vægter 10 %
Delaftale 3 — Pris vægter 40 % — Kvalitet vægter 40 % — Sortiment vægter 20 %.
Der vil blive taget udgangspunkt i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens »prismodel« baseret på gennemsnitspriser. Der benyttes decimaler.
Udbudsmaterialet
Udbudsmaterialet kan frit hentes via mercell.dk.
Beskrivelse af udbudsmaterialet, herunder bilagsbenævnelse fremgår af udbudsbetingelsernes afsnit 1.2.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
En klage skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå rammeaftale med.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lbk nr. 593 af 2.6.2016 (Bekendtgørelse om lov om klagenævnet for udbud) § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lbk nr. 593 af 2.6.2016 § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lbk nr. 593 af 2.6.2016 § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk