23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Forhåndsmeddelelse vedr. Intelligent Drikkekop


Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

245980-2025 - Planlægning
Danmark – Registreringssystemer og undersøgelsesudstyr – Forhåndsmeddelelse vedr. Intelligent Drikkekop
OJ S 74/2025 15/04/2025
Bekendtgørelse om offentliggørelse af en forhåndsmeddelelse eller en vejledende periodisk bekendtgørelse i en køberprofil
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
E-mail zj9m@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Forhåndsmeddelelse vedr. Intelligent Drikkekop
Beskrivelse Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltning (Ordregiver) ønsker at indgå en aftale om test/afprøvning af en såkaldt elektronisk ”Intelligent drikkekop” og som efterfølgende, og hvis testen bliver falder positivt ud, forventes udbredt i større skala til Københavns Kommunes plejehjem og evt. kommunens hjemmepleje. Afprøvningen af den elektroniske drikkekop forventes at løbe over en periode på ca. 6 måneder i 2025 med test af 20 drikkekopper på 1-2 plejehjem og evt. hjemmeplejen. I afprøvningsperioden undersøges målgruppe for drikkekoppen, det organisatoriske set-up omkring anvendelsen af drikkekoppen, arbejdsgange omkring brugen, integration til fagsystem og borgerens brug af drikkekoppen. Den opsamlede viden vil danne basis for en evt. efterfølgende plan for en generel implementering af drikkekoppen i Københavns Kommune. Københavns Kommune har afsat et budget på kr. 70.000,- eks. moms til afprøvningsperioden. Hvis erfaringerne med brugen af drikkekoppen fra afprøvningsperioden viser sig positive, vil der blive udarbejdet et forslag til politisk godkendelse. Forslaget vil komme med anbefalinger til antal af plejehjem/enheder og antal af drikkekopper pr. plejehjem/enhed, hvor teknologien tænkes implementeret. På nuværende tidspunkt er forventningen til en fuld implementering på plejehjemmene vil medføre anskaffelse af ca. 500 drikkekopper med abonnement/licens. Forslaget skal godkendes af Borgerrepræsentationen I Københavns Kommune og det er derfor alene en politisk beslutning om og i hvilket omfang drikkekoppen generelt skal implementeres i Københavns Kommune. Ordregiver forventer at indgå en rammeaftale. Budget vedr. den fulde implementering: 1. år 2.200.000 kr. eks. moms. (Indkøb og drift). Derefter årligt 1.300.000 kr. eks. moms. ******************************** En intelligent drikkekop, integreret med Københavns Kommunes Sundheds- og omsorgssystem CURA, kan gøre det lettere for medarbejdere at indsamle og registrere borgerens drikkedata og lette monitoreringen af væskeindtag. Det kan understøtte ved, at medarbejdere kan hjælpe borgere til et øget væskeindtag og færre negative helbredstilstande. Den direkte integration til Cura vil også reducere medarbejdernes dokumentationsopgaver. Test af en intelligent drikkekop forudsætter: - At teknologien opsamler data om mængden af væske, der drikkes af koppen. - Det skal være muligt at opsummere drikkedata over et døgn. - At medarbejdere kan tilknytte den enkelte kop til en borger. - At teknologien integreres i CURA, så drikkedata opsamles i borgers journal. - At det er muligt at se på teknologien, hvilken borger, den tilhører; enten med navn eller pseudoanonymisering. Beskrivelse af teknologien: Materiale; - Selve koppen skal kunne opvaskes i opvaskemaskine. - Den elektroniske del skal kunne sprittes af eller tørres af med en våd sæbeklud. - Koppen skal kunne indeholde både kold og varm væske. Design; - Koppen skal fås i en variant med hank til varme væsker. - Der skal være et display på koppen, der angiver, hvem koppen tilhører. - Det skal være muligt at se drikkestatus på display på koppen. - Det skal være tydeligt at se, at en kop skal oplades. Funktioner; - Koppen skal kunne differentiere mellem væske der drikkes af koppen og væske der hældes/spildes, for at minimere fejlregistreringer. - Drikkedata fra koppen skal integreres direkte i CURA i borgers journal. - Det skal være muligt at se borgers drikkestatus akkumuleret over et døgn. - Tilknytning af borger til en konkret kop skal ske i CURA. - Koppen skal med lys eller lyd nudge borger til at drikke. - Det skal være muligt at tilgå en oversigt over drikkedata over en længere periode, fremvist som tabel eller med grafik. - Der skal være mulighed for brug af SIM-kort. Økonomi; - Det forventes, at der er en købspris pr. kop samt licens/abonnement, som dækker digital understøttelse af systemet og support til brugere. Beløbet pr. kop for indkøb og licens/abonnement må ikke overstige kr. 70.000,- eks moms for en testperiode på 6 måneder. - Ovenstående beløb er ikke inklusiv evt. andre omkostninger som f.eks. under- visning af medarbejdere. Kravene kan ændre sig efter testperioden: Kravene, som beskrevet ovenfor, vil sandsynligvis blive revideret i løbende i takt med, at Københavns Kommune begynder afprøvning og testning af en intelligent drikkekop. Derfor skal det ovenstående sæt af krav ses som et fleksibelt udgangspunkt, der kan blive finjusteret baseret på de indsigter, der opnås under testperioden. Formålet med testperioden er derfor at samle erfaringer og dybere forståelse, som er essentiel for at sikre teknologiens effektivitet og sikkerhed. Da Københavns Kommunes nuværende viden om teknologien er begrænset, er det gennem testperioden, at der kan justeres i kravene til teknologien. Denne iterative proces er grundlaget for, hvorfor Københavns Kommune ønsker en testperiode.
Intern ID 2025-0091159
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  33120000   Registreringssystemer og undersøgelsesudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  33195000   Patientovervågningssystem, 33196000   Medicinske hjælpemidler, 33196100   Hjælpemidler til ældre, 33197000   Edb-udstyr til medicinsk brug
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Denne forhåndsmeddelelse udgør ikke selve udbuddet, men har til formål at give Ordregiver indblik i antallet af potentielle tilbudsgivere på markedet samt at identificere de aktører, der er interesserede i opgaven. Ordregiver opfordrer derfor alle potentielle tilbudsgivere til at tilkendegive deres interesse skriftligt til Indkøbs- og udbudskonsulent, Claus Thuebæk på mail zj9m@kk.dk senest onsdag den 2. maj 2025. Denne bekendtgørelse udsendes i henhold til udbudslovens regler om forhåndsmeddelelser og har til hensigt at fremme gennemsigtighed og konkurrence i den kommende udbudsproces.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Claus Thuebæk
E-mail zj9m@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Køberprofil https://ted.europa.eu/da/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 30bb08af-6276-459e-88d1-b92151aa750f   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om offentliggørelse af en forhåndsmeddelelse eller en vejledende periodisk bekendtgørelse i en køberprofil
Bekendtgørelsesundertype 1
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/04/2025   11:01:35 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/04/2025   11:01:58 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 245980-2025
EUT-S-nummer 74/2025
Offentliggørelsesdato 15/04/2025

Send til en kollega

0.047