23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 060-111981
Offentliggjort
25.03.2017
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Horsens Kommune

Vindere

(25.03.2017)
John Leed Dentallaboratorium
8700 Horsens

Prisindhentning til brug for beregning af kommunens helbredstillæg og tilskud til betaling af borgeres egne udgifter til tandproteser


Horsens Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Horsens Kommune
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Gitte Sneborg Alrøe
Telefon: +45 76292026
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Prisindhentning til brug for beregning af kommunens helbredstillæg og tilskud til betaling af borgeres egne udgifter til tandproteser.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33138100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Prisindhentning til brug for beregning af kommunens helbredstillæg og tilskud til betaling af borgeres egne udgifter til tandproteser efter Pensionslovens § 14a, stk. 4 og Bkg. om Social Pension § 26 samt Aktivlovens § 82a.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 5 600 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Prisindhentning til brug for beregning af kommunens helbredstillæg og tilskud til betaling af borgeres egne udgifter til tandproteser efter Pensionslovens § 14a, stk. 4 og Bkg. om Social Pension § 26 samt Aktivlovens § 82a.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Horsens Kommune har netop indhentet pristilbud på tandproteser. Formålet med indhentning af priser er, at opnå et beregningsgrundlag for kommunernes helbredstillæg og tilskud til betaling af borgeres egne udgifter til tandproteser, jf. Pensionslovens § 14a, stk. 4 samt Aktivlovens § 82a samt sikre borgerne i kommunen mulighed for at indkøbe tandproteser til den pris, som kommunens helbredstillæg og tilskud beregnes udfra. Priserne hos den leverandør, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige pristilbud, danner således grundlag for beregningen af kommunens helbredstillæg og tilskud i forbindelse med visitationen af den enkelte borger i perioden fra 1.7.2017-30.6.2021. Leverandøren, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige pristilbud, forpligter sig ved sit pristilbud til, at levere tandproteser til borgeren til den pris, som leverandøren har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af frit-valgs-reglerne i Pensionslovens § 14a, stk. 4 frit vælge leverandør og er derfor heller ikke forpligtet til at købe tandproteser hos den leverandør, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige pristilbud. Som følge heraf garanteres leverandøren derfor heller ikke nogen minimumsomsætning. Såfremt borgeren vælger en anden (dyrere) løsning og/eller at få foretaget behandling hos en anden leverandør end leverandøren, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige pristilbud, udbetales til borgeren helbredstillægget eller tilskuddet, som beregnes ud fra kommunens beregningsgrundlag, således at borgeren selv forestår merudgiften forbundet med indkøbet af en anden (dyrere) løsning. Prisaftalen er efter Horsens Kommunes opfattelse ikke udbudspligtig, da prisaftalen ikke kan anses som en for kommunen gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. Udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelser af 10.1.2017 — Kirstine Hardam A/S mod Køge Kommune, 30.3.2016 — OneMed A/S mod København Kommune, 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing-Skjern Kommune og 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl. Disse kendelser vedrører spørgsmålet om udbudspligt af hjælpemidler efter Serviceloven, hvor kommunen er forpligtet til at bevillige et beløb til det bedst egnede og billigste hjælpemiddel, men hvor borgeren frit kan vælge leverandør af hjælpemidlet.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
23/03/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
John Leed Dentallaboratorium
Horsens
8700
Danmark
NUTS-kode: DK042
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 5 600 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2, Nævnenes Hus
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/03/2017

Send til en kollega

0.078