Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Udbyder
Aarhus Kommune, Center for Frihedsteknologi, Sundhed og Omsorg
Vindere
Udbud med forhandling af Multihygiejne badestole
(29.11.2017)
Arjohuntleigh A/S
Vassingerødvej 52
3540 Lynge
Opdateringer
I.3)
I stedet for:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.mercell.com/da-dk/285258/aarhus-kommune.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Læses:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på:
https://www.aarhus.dk/da/erhverv/forleverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal fremsendes med post eller afleveres personligt på usb-stik i pdf-format.
Ansøgningen skal fremsendes til:
Center for Frihedsteknologi, Sundhed og Omsorg, Aarhus Kommune
Att.: Maiken Ulsøe
Søren Frichs Vej 36 M, lokale 2.34
8230 Åbyhøj.
Ansøgningen skal være mærket »Fortroligt — Aarhus Kommune — Tilbud på mulitihygiejne-badestole«.
Udbud med forhandling af Multihygiejne badestole
Aarhus Kommune, Center for Frihedsteknologi, Sundhed og Omsorg
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Søren Frichs vej 36M, Aarhus
Åbyhøj
8230
Danmark
Kontaktperson: Maiken Ulsøe
Telefon: +45 41870410
E-mail: maul@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Del II: Genstand
Udbud med forhandling af Multihygiejne badestole.
Udbuddet omfatter en Rammeaftale vedrørende levering af fabriksnye Multihygiejne badestole inkl. tilbehør, reservedele samt introduktions- og konsulentydelser. Der indgås Rammeaftale med 1 leverandør. Rammeaftalen henvender sig primært til Magistratsafdeling for Sundhed og Omsorgs virkeområde. Rammeaftalen er dog gældende for hele Aarhus Kommune i det omfang, der opstår et indkøbsbehov indenfor området. Den tilbudte løsning skal kunne anvendes som APV-hjælpemiddel i forbindelse med den personlige pleje af borgere uden gangfunktion og med betydelig nedsat funktionsevne, som ikke er i stand til selvstændigt at gå på toilettet, udføre øvre og nedre hygiejne, tage bad, tørre sig, tage tøj af og på. Løsningen skal kunne anvendes af én eller flere hjælpere i forbindelse med ovenstående ADL-aktiviteter. Der ønskes et hjælpemiddel, der understøtter den daglige, personlige pleje og sikrer, at hjælperen eller hjælperne skal anvende færrest mulige ressourcer og arbejdsgange.
Aarhus Kommune.
Indkøbet af Multihygiejne badestol gennemføres som et funktionsudbud. Udbudsformen er udbud med forhandling.
Det ønskes, at den tilbudte løsning kan være hurtigt klar til brug, gerne i efteråret 2017, men Aarhus Kommune er også klar over, at dette kan være en stor udfordring, derfor er tidspunktet for kontraktstart et forhandlingspunkt. Selve implementeringen af den tilbudte løsning i plejeboligerne sker områdevist. Med det forstås at leveringen af den tilbudte løsning sker løbende.
Behovet skønnes på nuværende tidspunkt at være ca. 400 stk.
Yderligere oplysninger om udbuddet og indkøbet af fabriksnye Multihygiejne badestole fremgår i øvrigt af den i punkt. I.1) anførte internetadresse.
I Rammeaftalen er der mulighed for forlængelse af op til 3 x op til 12 måneder.
Tilbudsgivere vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Såfremt der modtagers ansøgninger fra flere end tre egnede ansøgere, vil Aarhus Kommune udvælge de tre ansøgere, der har de bedste referencer indenfor levering og/eller produktion af toilet-badestole med elektrisk hejs eller levering og/eller produktion inden for andre lignende APV-hjælpemidler. Referencer med levering og / eller produktion af toiletbade -badestole med elektrisk hejs vægtes mest positiv. Oplysningerne skal afgives i ESPD'et, se afsnit VI.3).
Det sidste års tid har Sundhed og Omsorg (MSO) afprøvet en række forskellige velfærdsteknologiske løsninger på et par af kommunens plejehjem. Afprøvningen er nu afsluttet, og vi har gennemført en grundlig evaluering i samarbejde med eksterne evaluatorer jf. bilag 4, evalueringsrapporten, i den i I.1) angivne internetadresse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår oplyse ansøgers samlede årsomsætning, ansøgers egenkapital, ansøgers resultat før skat samt ansøgers soliditetsgrad.
Såfremt ansøger ikke har rådighed over de krævende nøgletal inden for de seneste 3 regnskabsår, skal ansøger oplyse, hvornår ansøger blev etableret. Dette gøres ved at udfylde feltet »Set-up of economic operator« i ESPD'en.
Det er et mindstekrav, at ansøgere, i det seneste regnskabsår har haft en egenkapital på minimum 500 000 DKK, positivt resultat før skat i de seneste 3 regnskabsår samt en soliditetsgrad på minimum 10 %.
Ansøger skal beskrive tilbudsgivers væsentligste referencer vedrørende levering og/eller produktion af toilet-badestole med elektrisk hejs og referencer vedrørende levering og/eller produktion inden for andre lignende APV- hjælpemidler inden for de seneste 3 år.
Oplysningerne opgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C. Alternativt kan referencerne beskrives eller uddybes i en særskilt referenceliste, der vedlægges ansøgningen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
For ansøgning om prækvalifikation skal ansøger aflevere et udfyldt ESPD. Udbudsmaterialet og herunder ESPD kan findes på https://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Ansøgere, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 § 135, stk. 3, § 136 eller § 137, stk. 1, nr. 2) er afskåret fra at afgive tilbud. Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af disse udelukkelsesgrunde. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III afsnit A, B og C.
Ansøgers opmærksomhed henledes på, at udelukkelsesgrundene i udgangspunktet er udfyldt med et »nej«. Ansøger behøver således ikke at udfylde ESPD del III, afsnit C, medmindre ansøger er omfattet af en af udelukkelsesgrundene.
Eventuelle spørgsmål til kan stilles til maul@aarhus.dk.
Vedrørende udfyldelse af ESPD henvises i øvrigt til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »ESPD- sådan virker det«.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (»Klagenævnsloven«) indeholder frister for indgivelse af klage over udbud. Nedenfor er et uddrag af de relevante bestemmelser:
En virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk