Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Horsens Kommune
Vindere
Levering af revisionsydelser til Horsens Kommune
(30.08.2017)
PricewaterhouseCoopers Statsautoriserede Revisionspartnerselskab
Strandvejen 44
2900 Hellerup
Levering af revisionsydelser til Horsens Kommune
Horsens Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Dorte Vestergaard
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk/
Rådhustorvet 4, lokale 2.234
Horsens
8700
Danmark
Kontaktperson: Dorte Vestergaard
E-mail: udbud@fikm.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.fikm.dk
Del II: Genstand
Levering af revisionsydelser til Horsens Kommune.
Udbuddet omfatter en offentlig kontrakt på levering af revisionsydelser til Horsens Kommune med mulighed for tilkøb af op til 100 timer årligt af konsulentydelser indenfor det kommunale område. En tilkøbsydelse kunne f.eks. være tilkøb af revisionsydelser, der ligger udover den lovpligtige revision.
Levering af lovpligtig revision til Horsens Kommune samt mulighed for tilkøbsydelser på timebasis. Horsens Kommune er ikke forpligtet til at anvende muligheden for tilkøb.
Kontrakten kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD Del IV, alfa, erklære, at Tilbudsgiver opfylder alle de stillede mindstekrav til egnethedskriterierne, dermed alle stillede mindstekrav til teknisk og faglig formåen.
Tilbudsgiver skal opfylde nedenstående mindstekrav til den tekniske og faglige formåen:
— Referencer:
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. Ved sammenlignelige referencer forstås lovpligtig revision til kommuner.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer indenfor de seneste 3 år. Ved sammenlignelige referencer forstås lovpligtig revision til kommuner.
Tilbudsgiver skal overholde lbk nr. 1167 af 9.9.2016 Bekendtgørelse af lov om godkendte revisorer og revisionsvirksomheder.
Del IV: Procedure
Fællesindkøb Midt lokale 2.234, Rådhustorvet 4, 8700 Horsens.
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbuddet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Forventet om 6 år.
Tilbudsgiver skal udfylde de oplysninger, der anmodes om i ESPD Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør, afsnit A, B og C.
Tilbudsgiver skal i ESPD Del III: Udelukkelsesgrunde, afsnit A og B erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135.
Tilbudsgiver skal i ESPD Del III: Udelukkelsesgrunde, afsnit C erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 136. Det drejer sig om:
— Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
— Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
— Skyldig i afgivelse af urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger, ude af stand til at fremlægge de dokumenter, der anmodes om, og indhentede fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure, der anmodes om, og indhentede fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure.
For konsortier henvises til afsnit 6.2 i udbudsbetingelserne.
For tilfælde hvor tilbudsgiver baserer sig på andres formåen henvises til afsnit 6.3 i udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr.2.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk