Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Rammeaftale om levering af ergonomiske hjælpemidler
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København
1220
Danmark
Telefon: +45 33925000
E-mail: jannie.worm.eriksen@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.uvm.dk
29634750
Frederiksholms Kanal 26
København K
1220
Danmark
Kontaktperson: Jannie Worm Eriksen
Telefon: +45 33925000
E-mail: jannie.worm.eriksen@stukuvm.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.uvm.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af ergonomiske hjælpemidler.
Udbudsmaterialet omfatter indgåelse af rammeaftale med 1 leverandør om levering af ergonomiske hjælpemidler til elever og studerende med bevægelsesvanskeligheder på uddannelser efter lov om specialpædagogisk støtte ved videregående uddannelser (LBK 748 af 16.5.2015) samt bekendtgørelse om særlige tilskud til specialpædagogisk bistand ved ungdomsuddannelser mv.(BEK nr. 1377 af 9.12.2013 med senere ændringer).
Gruppen af studerende med funktionsnedsættelse kan som udgangspunkt opdeles i 2 grupper:
— den ene gruppe har ikke forudgående kendskab til produkter, der kan kompensere for deres funktionsnedsættelse.
— den anden gruppe har erfaringer med kompenserende hjælpemidler, f.eks. fordi de har en medfødt funktionsnedsættelse.
Leverancen omfatter varer og ydelser:
— ergonomiske stole
— ergonomiske borde
— tillægsprodukter
— afprøvning
— support og vejledning.
Landsdækkende levering i hele Danmark.
En række uddannelsesinstitutioner og private adresser fordelt på landsplan i Danmark.
Udbudsmaterialet omfatter indgåelse af rammeaftale med 1 leverandør om levering af ergonomiske hjælpemidler til elever og studerende med bevægelsesvanskeligheder på uddannelser efter lov om specialpædagogisk støtte ved videregående uddannelser (LBK 748 af 16.5.2015) samt bekendtgørelse om særlige tilskud til specialpædagogisk bistand ved ungdomsuddannelser mv.(BEK nr. 1377 af 9.12.2013 med senere ændringer).
Gruppen af studerende med funktionsnedsættelse kan som udgangspunkt opdeles i 2 grupper:
— den ene gruppe har ikke forudgående kendskab til produkter, der kan kompensere for deres funktionsnedsættelse.
— den anden gruppe har erfaringer med kompenserende hjælpemidler, f.eks. fordi de har en medfødt funktionsnedsættelse.
Leverancen omfatter varer og ydelser:
— ergonomiske stole
— ergonomiske borde
— tillægsprodukter
— afprøvning
— support og vejledning.
Landsdækkende levering i hele Danmark.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
Mulighed for forlængelse af rammeaftalen med 2 x 1 år for 1 år ad gangen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Følgende dokumentation for økonomisk kapacitet skal fremlægges, når ordregiver anmoder herom:
Leverandørens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor leverandøren er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne afgives i forbindelse med ordregivers anmodning om fremlæggelse af dokumentation for de oplysninger, der er angivet i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Følgende dokumentation for teknisk kapacitet skal fremlægges, når ordregiver anmoder herom:
1) Oplysning om tilbudsgivers generelle kompetenceprofil forstået som tilbudsgivers overordnede faglige kvalifikationer.
2) En liste over de betydeligste leveringer af de af udbuddet omfattede ydelser, der er udført inden for de seneste 3 år med angivelse af beløb, tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Som mindstekrav kræves mindst 1 betydelig leverance af hver af de anførte typer (borde og stole), som tilbudsgiver har udført i løbet af det sidste år. Oplysningerne afgives i forbindelse med ordregivers anmodning om fremlæggelse af dokumentation for de oplysninger, der er angivet i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Når rammeaftalen udløber om tidligst 2 år.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk