Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=185670&B=DSR
Udbyder
Sundhedsstyrelsen
Vindere
Rammeaftale — metodekonsulenter til udarbejdelse af nationale kliniske retningslinjer
(08.08.2017)
Region Hovedstaden, Parker Instituttet
Nordre Fasanvej 57
2000 Frederiksberg
Rammeaftale — metodekonsulenter til udarbejdelse af nationale kliniske retningslinjer
Sundhedsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Islands Brygge 67
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Martin Groth (på vegne af Sundhedsstyrelsen)
E-mail: martin.groth@d-s-r.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://sundhedsstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81223
Del II: Genstand
Rammeaftale — metodekonsulenter til udarbejdelse af nationale kliniske retningslinjer.
Sundhedsstyrelsen skal udarbejde nye samt opdatere de eksisterende nationale kliniske retningslinjer.
Udfærdigelsen af både Sundhedsstyrelsens og de faglige selskabers nationale kliniske retningslinjer samt opdateringen af de nuværende nationale kliniske retningslinjer skal ske efter den tidligere fastlagte metode med brug af metodeværktøjerne GRADE, AGREE II samt AMSTAR.
I denne forbindelse afsættes der i perioden medio 2017 til medio 2019 2,6 millioner kroner til varetagelse af de metodemæssige opgaver, for dermed at sikre korrekt anvendelse af metoden for udarbejdelse af nationale kliniske retningslinjer, både i forbindelse med:
— Sundhedsstyrelsens egne opdateringer af de nuværende nationale kliniske retningslinjer
— Sundhedsstyrelsens udarbejdelse af nye nationale kliniske retningslinjer
— De faglige selskabers udarbejdelse af nationale kliniske retningslinjer.
2300 København S.
Tilbudsgiver (økonomisk aktør) skal vedhæfte det fælleseuropæiske udbudsdokument (eESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold. En økonomisk aktør, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde udvælgelseskriterierne, skal kun udfylde ét ESPD. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager vedkommendes eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt ESDP med de oplysninger, der kræves i del II-V. ESPD dokument vedhæftet tilbuddet skal være udfyldt med oplysninger i: — Del IIA: Oplysninger om den økonomiske aktør — Del IIB: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter — Del IIC: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet — Del IIIA: Grunde vedrørende straffedomme — Del IIIB: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger — Del IIIC: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet.
Bemærk at den konkrete besvarelse kan fordre, at flere felter skal udfyldes. Følg anvisningerne i eESPD'en.
eESPD vil være at finde som en særskilt xml-fil under sammen med udbudsmaterialet. Bemærk, at filen ikke skal åbnes. Den skal i stedet gemmes på et lokalt drev på din computer. Filen indlæses derefter i Europa Kommissionens elektroniske ESPD-system på internetadressen https://ec.europa.eu/growth/toolsdatabases/espd/welcome. Når det ønskede sprog er valgt i systemet, vælger du »Jeg er en økonomisk aktør« og »Importere ESPD«. I en korrekt indlæst fil vil felterne under »Indkøberens identitet« og »Oplysninger om udbudsproceduren« være udfyldt af ordregiver. Du kan læse mere om udfyldelsen af eESPD som tilbudsgiver i kapitel 2 i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om det elektroniske ESPD på http:// www.bedreudbud.dk/.
Option på 1 x 2 år, der afhænger af om Sundhedsstyrelsen får bevilget penge.
Optioner på køb af tilsvarende ydelser såfremt, der bliver bevilget/afsat penge til videreførelse af projektet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af betingelser: Tilbudsgiver skal i ESPD bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs del III »Udelukkelsesgrunde«). Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs del III »Udelukkelsesgrunde«): — Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation (fx serviceattest fra Erhvervsstyrelsen) maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 3) 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk