Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme og Indkøb
Udbud af rammeaftale på skærmbriller til Københavns Kommune
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme og Indkøb
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Allé 177, blok E, 3. sal
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Jakob Martin Johansen
E-mail: g17t@okf.kk.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69026878.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kejd.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69026878.aspx
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale på skærmbriller til Københavns Kommune.
Københavns Kommune udbyder levering af skærmbriller til kommunens medarbejdere.
Udbuddet omfatter navnlig: Levering af stel til skærmbriller, levering af glas til skærmbriller Udførelse af synsprøver, rådgivning og tilpasning i forbindelse med udlevering og servicering.
Aftalen indeholder 2 forlængelsesoptioner, der hver giver Ordregiver ret til en forlængelse på 12 måneder, således at aftalen ved udnyttelse af begge optioner kan løbe op til 4 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers medarbejdere skal have de fornødne autorisationer som optiker/optometrist.
Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af: — Kopi af forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab. — Erklæring om tilbudsgivers samlede omsætning i indtil de 3 seneste disponible regnskabsår. — Erklæring fra tilbudsgivers pengeinstitut om tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter. Tilbudsgiver vil eksempelvis som erstatning for erklæringen fra sit pengeinstitut om egenkapitalen kunne fremlægge et eksternt revideret årsregnskab fra senest disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav: Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller dennes omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 1 500 000 DKK (ekskl. moms) Tilbudsgivers skal have en erhvervs- og produktansvarsforsikring omfattende de ydelser, der fremgår af aftalen og som dækker minimum 8 000 000 DKK per forsikringsår og har en selvrisiko på under 80 000 DKK per skade. Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver og tilbudsgivers underleverandør(er), som tilbudsgiver baserer sin kapacitet, må ikke være omfattet en eller flere udelukkelsesgrunde nævnt i Udbudslovens § 135, § 136 og § 137 stk. 1, nr. 1, 2, 3, 6 og 7 (se herom i udbudsbetingelserne). Hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Støtteerklæringen eller dokumentationen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, såsom et konsortium, eller hvis tilbudsgiver baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, så skal der vedlægges et særskilt ESPD for hver økonomisk aktør.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk