Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Delaftale 1 Urinbind
(26.10.2017)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Delaftale 9 Underlag og stiklagen
(26.10.2017)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Delaftale 4 Bæltebleer
(26.10.2017)
SCA Hygiejne Products A/S
Gydevang 33
3450 Allerød
Delaftale 3 Tapebleer
(26.10.2017)
SCA Hygiejne Products A/S
Gydevang 33
3450 Allerød
Delaftale 2 Åbne bleer
(26.10.2017)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Delaftale 6 Herrebind
(26.10.2017)
SCA Hygiejne Products A/S
Gydevang 33
3450 Allerød
Delaftale 7 Hygiejnebind
(26.10.2017)
SCA Hygiejne Products A/S
Gydevang 33
3450 Allerød
Delaftale 8 Fikseringstrusser
(26.10.2017)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Delaftale 5 Buksebleer
(26.10.2017)
Abena A/S
Egelund 35
6200 Aabenraa
Indkøb af bleer og tilhørende produkter
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Ditte Nicolajsen
Telefon: +45 29201685
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg
9220
Danmark
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
Del II: Genstand
Indkøb af bleer og tilhørende produkter.
Udbuddet vedrører indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Nordjylland, Midtjylland, Syddanmark, Sjælland og Hovedstaden.
Delaftale 1 Urinbind
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Udbuddet omfatter. Urinbind, Åbne bleer, Tapebleer, Bæltebleer, Buksebleer, Herrebind, Hygiejnebind, Fikseringstrusser samt underlag og stiklagen.
Samlet estimeret årlig omsætning ca. 14 000 000 stk.
Delaftale 2 Åbne bleer
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Delaftale 3 Tapebleer
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Delaftale 4 Bæltebleer
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Delaftale 5 Buksebleer
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Delaftale 6 Herrebind
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Delaftale 7 Hygiejnebind
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Delaftale 8 Fikseringstrusser
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Delaftale 9 Underlag og stiklagen
Indkøb af bleer og tilhørende produkter til Region Hovedstaden, Sjælland, Syddanmark, Midtjylland og Nordjylland.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen.
Tilbudsgiver/Ansøger skal i ESPD angive følgende i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 6:
Tilbudsgiver skal i ESPD angive følgende i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 6:
Referencer
Tilbudsgiver skal udarbejde referenceliste. Referencelisten skal indeholde oversigt over sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af Bleer og tilhørende produkter.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af Bleer og tilhørende produkter. Det er herudover et minimumskrav, at der til den pågældende reference er leveret for minimum 1 000 000 DKK ekskl. moms pr. år af de pågældende produkter.
Socialt ansvar:
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Mærkning, miljø og indholdsstoffer:
Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til miljø og indholdsstoffer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
22.5.2021.
Tilbudsgiver skal i ESPD angive de oplysninger om Tilbudsgiveren, der efterspørges i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6.
Bemærk at Tilbudsgiver i ESPD bl.a. skal afgive oplysninger vedr. obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver skal i ESPD således erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 og 3.
Tilbudsgiver udelukkes fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver i henhold til § 135 ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, eller børnearbejde og andre former for menneskehandel.
Ordregiver skal endvidere udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret. Ordregiver kan dog under særlige betingelser undlade at udelukke i denne situation.
Tilsvarende skal Ordregiver i henhold til § 136 bl.a. udelukke en Tilbudsgiver, når Ordregiver kan påvise, en interessekonflikt i forhold til udbuddet, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, en konkurrencefordrejning som følge af en forudgående inddragelse af Tilbudsgiver, herunder som rådgiver i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, eller at Tilbudsgiver i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger mv.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=REGIONSYDDK. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne — og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer man ind til en oversigt over ordregivers udbud. Der klikkes på det relevante udbud, og herefter ses udbudsmaterialet, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via CTM. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udbuddet omfatter følgende ordregivere (ordregivernes hovedadresser fremgår ovenfor under Del I.1):
Region Syddanmark, der er udbuddets tovholder og dermed ansvarlig for udbudsprocessen.
Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland, Region Hovedstaden.
Ordregiver afholder et informationsmøde på det i tidsplanen anførte tidspunkt og sted, jf. udbudsbetingelserne.
Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal dog være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.
Carl Jacobsens Vej 35 17
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/