Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Røde Kors Asylafdeling
Vindere
Pleje- og hygiejneprodukter til asylområdet
(14.10.2017)
Stadsing A/S
Østre Fælledvej 10-13
9400 Nørresundby
Pleje- og hygiejneprodukter til asylområdet
Røde Kors Asylafdeling
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
18887886
Rosenørns Allé 31, 4. sal
Frederiksberg C
1970
Danmark
Kontaktperson: Birgitte Stræde
Telefon: +45 35278549
E-mail: bist@redcross.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69594177.aspx
Rosenørns Allé 31
Frederiksberg
1970
Danmark
E-mail: Indkoeb@redcross.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rodekors.dk
Himmerlandsgade 27
Aars
9600
Danmark
E-mail: post@vesthimmerland.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vesthimmerland.dk
Toftvej 43
Aabybro
9440
Danmark
E-mail: raadhus@jammerbugt.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.jammerbugt.dk
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
E-mail: dfk@kriminalforsorgen.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kriminalforsorgen.dk
Asylgade 30
Thisted
7700
Danmark
E-mail: thistedkommune@thisted.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.thisted.dk
Åvejvej 5
Løgumkloster
6240
Danmark
E-mail: asylsyd@toender.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.asylsyd.dk
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69594177.aspx
Del II: Genstand
Pleje- og hygiejneprodukter til asylområdet.
Udlændingestyrelsen har indgået kontrakt med en række operatører om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl. En del af operatøropgaven er, at tilvejebringe og udlevere hygiejnepakker til beboerne. Udbuddet er et fællesudbud, jf. Udbudslovens § 123 og vedrører levering af pleje- og hygiejneprodukter til operatører med kontrakt med Udlændingestyrelsen: Røde Kors Asylafdeling, Vesthimmerlands Kommune, Jammerbugt Kommune, Kriminalforsorgen, Thisted Kommune og AsylSyd.
Pleje- og hygiejneprodukterne pakkes i pakker »hygiejnepakker«, der udleveres til asylansøgere, der er indkvarteret hos ordregiver. Indholdet i pakkerne varierer og kan løbende ændres på ordregivers foranledning.
Pakning af hygiejnepakkerne indgår i udbuddet, således at leverandøren leverer færdige pakker. Produkterne skal dog også kunne leveres upakkede på ordregivers foranledning.
Der er forskellige udgaver af hygiejnepakkerne til hhv. mænd, kvinder og børn samt om det er en pakke, der udleveres ved asylansøgernes ankomst eller efterfølgende hver 14. dag.
Antallet af hygiejnepakker og fordelingen på de forskellige pakketyper samt indholdet er afhængigt af antal og sammensætning af asylansøgere, der kommer til Danmark, og er derfor vanskelige at forudse. Ligeledes kan leveringsflowet være noget ujævnt. Leverandøren skal kunne levere større mængder i spidsbelastningssituationer. I 2016 udleveredes ca. 24 000 pakker. Antallet af indrejste asylansøgere var i 2016 ca. 6 300 personer. Det på udbudstidspunktet estimerede antal indrejsende asylansøgere i 2017 er 5 000 personer.
Den forventede omsætning på aftalen er ca. 1 600 000 DKK pr. år. Forventningen er baseret på tidligere aktivitet samt forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Der kan imidlertid være meget store variationer med hensyn til antallet af asylansøgere samt sammensætningen heraf. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver.
Indholdet i pakkerne varierer og kan løbende ændres på ordregivers foranledning. Der vil sædvanligvis indgå ca. 10-16 produkter i pakkerne — afhængigt af pakketype.
Badesandaler indgår i udbuddet. De udleveres til asylansøgerne sammen med hygiejnepakkerne, men skal ikke pakkes i hygiejnepakkerne.
2 x 12 måneder.
Forlængelse af kontrakten 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen.
Tilbudsgiver skal i de seneste 2 år for hvert regnskabsår have haft en omsætning på min. 10 000 000 DKK.
Tilbudsgiver skal i de seneste 2 år have haft en positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen.
Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have udført tilsvarende ydelser. Der stilles krav om mindst 2 referencer.
Det er et krav, at tilbudsgiver har et kvalitetsstyringssystem.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk