23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 107-214716
Offentliggjort
07.06.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Røde Kors Asylafdeling

Vindere

Pleje- og hygiejneprodukter til asylområdet

(14.10.2017)
Stadsing A/S
Østre Fælledvej 10-13
9400 Nørresundby

Pleje- og hygiejneprodukter til asylområdet


Røde Kors Asylafdeling

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Røde Kors Asylafdeling
18887886
Rosenørns Allé 31, 4. sal
Frederiksberg C
1970
Danmark
Kontaktperson: Birgitte Stræde
Telefon: +45 35278549
E-mail: bist@redcross.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69594177.aspx

I.1) Navn og adresser
Røde Kors Asylafdeling
Rosenørns Allé 31
Frederiksberg
1970
Danmark
E-mail: Indkoeb@redcross.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rodekors.dk

I.1) Navn og adresser
Vesthimmerlands Kommune
Himmerlandsgade 27
Aars
9600
Danmark
E-mail: post@vesthimmerland.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vesthimmerland.dk

I.1) Navn og adresser
Jammerbugt Kommune
Toftvej 43
Aabybro
9440
Danmark
E-mail: raadhus@jammerbugt.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.jammerbugt.dk

I.1) Navn og adresser
Kriminalforsorgen
Strandgade 100
København K
1401
Danmark
E-mail: dfk@kriminalforsorgen.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kriminalforsorgen.dk

I.1) Navn og adresser
Thisted Kommune
Asylgade 30
Thisted
7700
Danmark
E-mail: thistedkommune@thisted.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.thisted.dk

I.1) Navn og adresser
AsylSyd
Åvejvej 5
Løgumkloster
6240
Danmark
E-mail: asylsyd@toender.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.asylsyd.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/69594177.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/69594177.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/69594177.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: humanitær organisation
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: asylområdet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Pleje- og hygiejneprodukter til asylområdet.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33700000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udlændingestyrelsen har indgået kontrakt med en række operatører om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl. En del af operatøropgaven er, at tilvejebringe og udlevere hygiejnepakker til beboerne. Udbuddet er et fællesudbud, jf. Udbudslovens § 123 og vedrører levering af pleje- og hygiejneprodukter til operatører med kontrakt med Udlændingestyrelsen: Røde Kors Asylafdeling, Vesthimmerlands Kommune, Jammerbugt Kommune, Kriminalforsorgen, Thisted Kommune og AsylSyd.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18812100
39514000
39832000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Pleje- og hygiejneprodukterne pakkes i pakker »hygiejnepakker«, der udleveres til asylansøgere, der er indkvarteret hos ordregiver. Indholdet i pakkerne varierer og kan løbende ændres på ordregivers foranledning.

Pakning af hygiejnepakkerne indgår i udbuddet, således at leverandøren leverer færdige pakker. Produkterne skal dog også kunne leveres upakkede på ordregivers foranledning.

Der er forskellige udgaver af hygiejnepakkerne til hhv. mænd, kvinder og børn samt om det er en pakke, der udleveres ved asylansøgernes ankomst eller efterfølgende hver 14. dag.

Antallet af hygiejnepakker og fordelingen på de forskellige pakketyper samt indholdet er afhængigt af antal og sammensætning af asylansøgere, der kommer til Danmark, og er derfor vanskelige at forudse. Ligeledes kan leveringsflowet være noget ujævnt. Leverandøren skal kunne levere større mængder i spidsbelastningssituationer. I 2016 udleveredes ca. 24 000 pakker. Antallet af indrejste asylansøgere var i 2016 ca. 6 300 personer. Det på udbudstidspunktet estimerede antal indrejsende asylansøgere i 2017 er 5 000 personer.

Den forventede omsætning på aftalen er ca. 1 600 000 DKK pr. år. Forventningen er baseret på tidligere aktivitet samt forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Der kan imidlertid være meget store variationer med hensyn til antallet af asylansøgere samt sammensætningen heraf. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver.

Indholdet i pakkerne varierer og kan løbende ændres på ordregivers foranledning. Der vil sædvanligvis indgå ca. 10-16 produkter i pakkerne — afhængigt af pakketype.

Badesandaler indgår i udbuddet. De udleveres til asylansøgerne sammen med hygiejnepakkerne, men skal ikke pakkes i hygiejnepakkerne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Forlængelse af kontrakten 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal i de seneste 2 år for hvert regnskabsår have haft en omsætning på min. 10 000 000 DKK.

Tilbudsgiver skal i de seneste 2 år have haft en positiv egenkapital.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have udført tilsvarende ydelser. Der stilles krav om mindst 2 referencer.

Det er et krav, at tilbudsgiver har et kvalitetsstyringssystem.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/07/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 05/07/2017
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne

m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/06/2017

Send til en kollega

0.047