Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Helsingør Kommune
Udbud af Jobcenterydelser i Helsingør Kommune
Helsingør Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64502018
Stengade 59
Helsingør
3000
Danmark
Kontaktperson: Annbeth Zøllner
E-mail: azo11@helsingor.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70112883.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.helsingorkommune.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70112883.aspx
Del II: Genstand
Udbud af Jobcenterydelser i Helsingør Kommune.
Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.
For nærværende udbud har de overordnede formål været: At sikre en ensartet indsats At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.
Delaftale 1: Unge
Helsingør.
Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.
For nærværende udbud har de overordnede formål været:
— At sikre en ensartet indsats
— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet
— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.
Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Delaftale 1: »Unge under 30 år«
o Gruppen omfatter personer, som er omfattet af LAB § 2, nr. 3, § 2, nr. 12 og § 2, nr. 13.
o Ordregiver forventer, at målgruppen per måned omfatter ca. 35 personer fordelt på følgende måde:
— LAB § 2, nr. 3: 5-10 personer
— LAB § 2 nr. 12: 10-15 personer
— LAB § 2 nr. 13: 10-15 personer.
3 x 12 mdr.
Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.
Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:
a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.
b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver
c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på
d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.
Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.
Psykologisk screening
Opfølgning på virksomhedspraktik
Mentorordning
Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.
Delaftale 2: Sygedagpengemodtagere og personer i jobafklaringsforløb
Helsingør.
Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.
For nærværende udbud har de overordnede formål været:
— At sikre en ensartet indsats
— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet
— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.
Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Delaftale 2 — »Sygedagpengemodtagere og personer i jobafklaringsforløb«
o Gruppen omfatter personer omfattet af LAB § 2, nr. 5 i henhold til lbk nr. 1032 af 23.6.2016 — sygedagpengelovens § 12, nr. 2, og nr. 3.
o Gruppen omfatter desuden personer omfattet af LAB § 2, nr. 14, jf. også lov om en aktiv socialpolitik § 69 J, og lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kap. 12B.
o Begge delgrupper til målgruppen forventes af Ordregiver at tilsammen omfatte ca. 60 personer i gennemsnit pr. måned. Dette både sygedagpengemodtagere og personer i jobafklaringsforløb.
3 x 12 mdr.
Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.
Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:
a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.
b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver
c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på
d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.
Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.
Udarbejdelse af ressourceprofil og praktisk afklaring
Mentorordning
Revurdering af flexjob
Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.
Delaftale 3: Aktivitetsparate
Helsingør.
Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.
For nærværende udbud har de overordnede formål været:
— At sikre en ensartet indsats
— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet
— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.
Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Delaftale 3 — »Aktivitetsparate borgere over 29 år herunder fleksjobbere«
o Gruppen omfatter personer, som er omfattet af LAB § 2, nr. 3 og § 2, nr. 11, og § 2, nr. 7. Ordregiver forventer, at målgruppen udgør 25 personer i gennemsnit pr. måned.
3 x 12 mdr.
Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.
Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:
a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.
b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver
c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på
d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.
Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.
Udarbejdelse af ressourceprofil og praktisk afklaring
Opfølgning på virksomhedspraktik
Mentorordning
Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.
Delaftale 4: Jobparate
Helsingør.
Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.
For nærværende udbud har de overordnede formål været:
— At sikre en ensartet indsats
— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet
— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.
Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Delaftale 4 — »Jobklare herunder fleksjobbere«
o Gruppen omfatter personer, som er omfattet af LAB § 2, nr. 1, og nr. 2, eller LAB § 2, nr. 7.
o Ordregiver forventer, at målgruppen er fordelt på følgende måde:
— LAB § 2, nr. 1 og nr. 2 maksimalt 10 personer i gennemsnit pr. uge
— LAB § 2, nr. 7 med 10 personer i gennemsnit pr. uge.
3 x 12 mdr.
Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.
Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:
a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.
b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver
c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på
d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.
Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.
Revurdering af flexjob
Mentorordning
Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk