23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 111-223525
Offentliggjort
13.06.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Helsingør Kommune

Udbud af Jobcenterydelser i Helsingør Kommune


Helsingør Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Helsingør Kommune
64502018
Stengade 59
Helsingør
3000
Danmark
Kontaktperson: Annbeth Zøllner
E-mail: azo11@helsingor.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70112883.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.helsingorkommune.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/70112883.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/70112883.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/70112883.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Jobcenterydelser i Helsingør Kommune.

Sagsnr.: 17/13280
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.

For nærværende udbud har de overordnede formål været: At sikre en ensartet indsats At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.

Tryk her http://permalink.mercell.com/70112883.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Unge

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85000000
85300000
85310000
85320000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Helsingør.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.

For nærværende udbud har de overordnede formål været:

— At sikre en ensartet indsats

— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet

— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.

Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.

Delaftale 1: »Unge under 30 år«

o Gruppen omfatter personer, som er omfattet af LAB § 2, nr. 3, § 2, nr. 12 og § 2, nr. 13.

o Ordregiver forventer, at målgruppen per måned omfatter ca. 35 personer fordelt på følgende måde:

— LAB § 2, nr. 3: 5-10 personer

— LAB § 2 nr. 12: 10-15 personer

— LAB § 2 nr. 13: 10-15 personer.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

3 x 12 mdr.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.

Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:

a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.

b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver

c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på

d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.

Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Psykologisk screening

Opfølgning på virksomhedspraktik

Mentorordning

Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Sygedagpengemodtagere og personer i jobafklaringsforløb

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85300000
85310000
85320000
85000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Helsingør.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.

For nærværende udbud har de overordnede formål været:

— At sikre en ensartet indsats

— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet

— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.

Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.

Delaftale 2 — »Sygedagpengemodtagere og personer i jobafklaringsforløb«

o Gruppen omfatter personer omfattet af LAB § 2, nr. 5 i henhold til lbk nr. 1032 af 23.6.2016 — sygedagpengelovens § 12, nr. 2, og nr. 3.

o Gruppen omfatter desuden personer omfattet af LAB § 2, nr. 14, jf. også lov om en aktiv socialpolitik § 69 J, og lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kap. 12B.

o Begge delgrupper til målgruppen forventes af Ordregiver at tilsammen omfatte ca. 60 personer i gennemsnit pr. måned. Dette både sygedagpengemodtagere og personer i jobafklaringsforløb.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

3 x 12 mdr.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.

Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:

a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.

b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver

c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på

d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.

Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udarbejdelse af ressourceprofil og praktisk afklaring

Mentorordning

Revurdering af flexjob

Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3: Aktivitetsparate

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85300000
85000000
85310000
85320000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Helsingør.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.

For nærværende udbud har de overordnede formål været:

— At sikre en ensartet indsats

— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet

— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.

Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.

Delaftale 3 — »Aktivitetsparate borgere over 29 år herunder fleksjobbere«

o Gruppen omfatter personer, som er omfattet af LAB § 2, nr. 3 og § 2, nr. 11, og § 2, nr. 7. Ordregiver forventer, at målgruppen udgør 25 personer i gennemsnit pr. måned.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

3 x 12 mdr.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.

Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:

a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.

b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver

c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på

d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.

Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udarbejdelse af ressourceprofil og praktisk afklaring

Opfølgning på virksomhedspraktik

Mentorordning

Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4: Jobparate

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85300000
85310000
85320000
85000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Helsingør.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker ydelser efter §§ 32 og 42 i lbk nr. 1342 af 21.11.2016 — Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats (herefter benævnt LAB) udbudt. Formålet med ydelserne er bl.a. at udvikle og afdække den lediges faglige og sociale kompetencer med henblik på, at den ledige opnår en opkvalificering, afklaring af beskæftigelsesmål.

For nærværende udbud har de overordnede formål været:

— At sikre en ensartet indsats

— At sikre en indsats, der er job- og uddannelsesrettet men tillige tilgodeser de mere ressourcesvage gruppers behov for trinvis introduktion til arbejdsmarkedet

— At sikre en overskuelig og dækkende tilbudsvifte, der understøtter høj kvalitet og effekt i indsatsen, en høj grad af styrbarhed samt bredde og fleksibilitet.

Endvidere er der for samtlige delaftale det gennemgående formål, at ydelsen skal skaffes billigst muligt sammenlignet med den opnåede kvalitet, hvorfor tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet.

Delaftale 4 — »Jobklare herunder fleksjobbere«

o Gruppen omfatter personer, som er omfattet af LAB § 2, nr. 1, og nr. 2, eller LAB § 2, nr. 7.

o Ordregiver forventer, at målgruppen er fordelt på følgende måde:

— LAB § 2, nr. 1 og nr. 2 maksimalt 10 personer i gennemsnit pr. uge

— LAB § 2, nr. 7 med 10 personer i gennemsnit pr. uge.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

3 x 12 mdr.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vil ske på baggrund af ansøgernes medsendte referencer, jf. afsnit 8.2. Ved bedømmelsen vægtes relevansen af referencerne i forhold til den udbudte kontrakt.

Vedbedømmelsen af relevansen af referencer lægges særligt vægt på følgende:

a) At så mange referencer som muligt ligger inden for en kontraktsum mellem 1 500 000 DKK og 5 000 000 DKK per år, ekskl. Moms, og at referencerne er fordelt i hele det økonomiske interval.

b) At så mange referencer som muligt angår udførelsen af opgaver for en kommunal ordregiver

c) At så mange referencer som muligt angår målgruppen eller en målgruppe, som har samme karakteristika for den Rammeaftale, som Tilbudsgiver byder ind på

d) At de ansvarlige nøglepersoners erfaring går ud over det, som er påkrævet.

Kriterierne a)-d) vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Revurdering af flexjob

Mentorordning

Alle fremgår af Tilbudslisten, Bilag 2.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/07/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 24/07/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne

m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/06/2017

Send til en kollega

0.047