Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=189412&B=KA
Udbyder
Statens Serum Institut
Vindere
Delkontrakt 2 - Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)
(06.01.2018)
Sanofi Winthrop Industrie
20 Avenue Raymond Aron
921160 Antony
Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
46837428
Artillerivej 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Birgit Neale
Telefon: +45 32683978
E-mail: nea@ssi.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://ssi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine).
SSI ønsker at indgå rammekontrakter om levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine
(booster vaccine) til det Danske Børne Vaccinationsprogram.
De tilbudte vacciner skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark ved tilbudsfristens udløb og vaccinen, pakning, indlægsseddel samt etiket skal opfylde kravene i markedsføringstilladelsen.
Vaccinerne skal ved levering have mindst 2/3 restholdbarhed.
Delkontrakt 1 -Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine)
Rammeaftalen omfatter levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) til Det Danske Børnevaccinationsprogram.
Vaccinen skal være en 5 komponent vaccine, der skal indeholde komponenterne difteri, tetanus, kighoste, polio og hib. Vaccinen må ikke indeholde hverken færre eller flere vaccinekomponenter end de 5 anførte komponenter.
Vaccinen skal anvendes som primærvaccine til spædbørn og skal kunne indgå i det Danske Børnevaccinationsprogram, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Ved vaccination skal vaccinen kunne gives som én injektion.
Indkøb under kontrakten skønnes at være i størrelsesordenen 180 000-250 000 doser årligt. Indkøb kan dog variere betydeligt, og der garanteres ikke en mindsteomsætning under kontrakten.
Delkontrakt 2 — Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)
Rammeaftalen omfatter levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine) til Det Danske Børnevaccinationsprogram.
Vaccinen skal være en 4 komponent vaccine, der skal indeholde komponenterne difteri, tetanus, kighoste og polio. Vaccinen må ikke indeholde hverken færre eller flere vaccinekomponenter end de 4 anførte komponenter.
Vaccinen skal anvendes som 5-års booster vaccine og skal kunne indgå i det Danske Børne-vaccinationsprogram, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Ved vaccination skal vaccinen kunne gives som én injektion.
Indkøb under kontrakten skønnes at være i størrelsesordenen 55 000-65 000 doser årligt. Indkøb kan dog variere betydeligt, og der garanteres ikke en mindsteomsætning under kontrakten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger;
En liste over de betydeligste sammenlignelige leverancer af børnevacciner, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år inden tilbudsfristen, og som godtgør at mindstekravet anført nedenfor et opfyldt.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen.
Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.
For begge delkontrakter kræves som mindstekrav, at tilbudsgiverne har mindst 1 relevant reference i form af levering af børnevacciner enten i form af primær vaccine og/eller booster vaccine til et national vaccinationsprogram af samme omfang som det Danske Børnevaccinationsprogram. Samme reference om levering af børnevacciner, enten i form af levering af primær vaccine og/eller booster vaccine er således tilstrækkeligt til, at mindstekravet om teknisk kapacitet er opfyldt for begge delkontrakter.
Tilbudsgiver skal have tilladelse indenfor EU/EØS til fremstilling, indførelse eller engrosforhandling af lægemidler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers elektroniske udbudssystem, jf. adressen i pkt. I.3. Her tilgås udbuddet under »igangværende udbud«. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiveren være registreret eller registrere sig som bruger.
Al kommunikation i forbindelse med udbuddet, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Interesserede tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgivere oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon (+45) 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgiveset særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvisestil ordregivers guide til ESPD.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf.§153. Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i reference angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Ad pkt. II.2.7 bemærkes, at kontrakten træder i kraft ved underskrivelsen, og indkøb kan ske til levering i perioden 1.1.2019 til 31.12.2022.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk