23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 123-248951
Offentliggjort
30.06.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Statens Serum Institut

Vindere

Delkontrakt 2 - Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)

(06.01.2018)
Sanofi Winthrop Industrie
20 Avenue Raymond Aron
921160 Antony

Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)


Statens Serum Institut

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Statens Serum Institut
46837428
Artillerivej 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Birgit Neale
Telefon: +45 32683978
E-mail: nea@ssi.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://ssi.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=189412&B=KA
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=189412&B=KA
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: statsvirksomhed under Sundheds- og Ældreministeriet
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine).

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33651600
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SSI ønsker at indgå rammekontrakter om levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine

(booster vaccine) til det Danske Børne Vaccinationsprogram.

De tilbudte vacciner skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark ved tilbudsfristens udløb og vaccinen, pakning, indlægsseddel samt etiket skal opfylde kravene i markedsføringstilladelsen.

Vaccinerne skal ved levering have mindst 2/3 restholdbarhed.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1 -Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine)

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33651620
33651670
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) til Det Danske Børnevaccinationsprogram.

Vaccinen skal være en 5 komponent vaccine, der skal indeholde komponenterne difteri, tetanus, kighoste, polio og hib. Vaccinen må ikke indeholde hverken færre eller flere vaccinekomponenter end de 5 anførte komponenter.

Vaccinen skal anvendes som primærvaccine til spædbørn og skal kunne indgå i det Danske Børnevaccinationsprogram, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Ved vaccination skal vaccinen kunne gives som én injektion.

Indkøb under kontrakten skønnes at være i størrelsesordenen 180 000-250 000 doser årligt. Indkøb kan dog variere betydeligt, og der garanteres ikke en mindsteomsætning under kontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2 — Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33651620
33651670
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen omfatter levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine) til Det Danske Børnevaccinationsprogram.

Vaccinen skal være en 4 komponent vaccine, der skal indeholde komponenterne difteri, tetanus, kighoste og polio. Vaccinen må ikke indeholde hverken færre eller flere vaccinekomponenter end de 4 anførte komponenter.

Vaccinen skal anvendes som 5-års booster vaccine og skal kunne indgå i det Danske Børne-vaccinationsprogram, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Ved vaccination skal vaccinen kunne gives som én injektion.

Indkøb under kontrakten skønnes at være i størrelsesordenen 55 000-65 000 doser årligt. Indkøb kan dog variere betydeligt, og der garanteres ikke en mindsteomsætning under kontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger;

En liste over de betydeligste sammenlignelige leverancer af børnevacciner, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år inden tilbudsfristen, og som godtgør at mindstekravet anført nedenfor et opfyldt.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

For begge delkontrakter kræves som mindstekrav, at tilbudsgiverne har mindst 1 relevant reference i form af levering af børnevacciner enten i form af primær vaccine og/eller booster vaccine til et national vaccinationsprogram af samme omfang som det Danske Børnevaccinationsprogram. Samme reference om levering af børnevacciner, enten i form af levering af primær vaccine og/eller booster vaccine er således tilstrækkeligt til, at mindstekravet om teknisk kapacitet er opfyldt for begge delkontrakter.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Tilbudsgiver skal have tilladelse indenfor EU/EØS til fremstilling, indførelse eller engrosforhandling af lægemidler.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/01/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/09/2017
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers elektroniske udbudssystem, jf. adressen i pkt. I.3. Her tilgås udbuddet under »igangværende udbud«. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiveren være registreret eller registrere sig som bruger.

Al kommunikation i forbindelse med udbuddet, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Interesserede tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgivere oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail dksupport@eu-supply.com eller telefon (+45) 70 20 80 14.

Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgiveset særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvisestil ordregivers guide til ESPD.

Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf.§153. Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i reference angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.

Ad pkt. II.2.7 bemærkes, at kontrakten træder i kraft ved underskrivelsen, og indkøb kan ske til levering i perioden 1.1.2019 til 31.12.2022.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/06/2017

Send til en kollega

0.063