23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 131-268427
Offentliggjort
12.07.2017
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Holbæk Kommune

Udbud af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner


Holbæk Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Holbæk Kommune
29 18 94 47
Kanalstræde 2
Holbæk
4300
Danmark
Kontaktperson: Annette Rasmussen
Telefon: +45 72364912
E-mail: annra@holb.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/194986

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner.

Sagsnr.: 15/56640
II.1.2) Hoved-CPV-kode
75310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Målgruppen er unge i alderen 15-23 år, som har behov for ophold på et opholdssted eller en døgninstitution. For så vidt angår de 18-23-årige, omhandler dette udbud kun visitation til tilbud, der er begrundet i de danske bestemmelser om efterværn.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Moderat støttebehov

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85311000
85311300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med moderat støttebehov.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Incitament til udvikling af borgeren / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Personale / Vægtning: 20
Omkostningskriterium - Navn: Økonomi / Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Omfattende støttebehov

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85311000
85311300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med omfattende støttebehov.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Incitament til udvikling af borgeren / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Personale / Vægtning: 20
Omkostningskriterium - Navn: Økonomi / Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Massivt støttebehov

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85311000
85311300
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med massivt støttebehov.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Incitament til udviking af borgeren / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Personale / Vægtning: 20
Omkostningskriterium - Navn: Økonomi / Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 039-071401
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1, Moderat støttebehov

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2, Omfattende støttebehov

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale 3, Massivt støttebehov

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet annulleres med henvisning til Udbudsbetingelsernes afsnit 1.3. sidste afsnit og i henhold til Udbudslovens § 188, stk. 2 er tilbudsgiverne underrettet om beslutningen, ligesom de er oplyst om begrundelsen i overensstemmelse med § 171, stk. 6.

Formålet med udbuddet har for det første været at skabe større transparens og dermed kvalitet i de ydelser, kommunen køber til gavn for den enkelte borger. Det indebærer en mere præcis beskrivelse af de ydelser, der ønskes leveret af det enkelte tilbud og i forlængelse heraf bedre mulighed for at følge op og sikre, at den ønskede progression opnås hos den enkelte borger. Formålet har for det andet været at opnå bedre priser.

På den baggrund har vi besluttet at annullere udbudsproceduren og derfor ikke vil tildele kontrakter. Vores beregninger viser, at de tilbudte priser generelt ikke er konkurrencedygtige. Vi har både sammenholdt tilbudspriserne med de nuværende gennemsnitlige udgifter til unge i den udbudte målgruppe og med de oplyste takster på Tilbudsportalen.

Vi kan således konstatere, at dette første forsøg på at etablere en egentlig konkurrence inden for køb af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner ikke har haft den effekt, som et konkurrencepres normalvis medfører på andre markeder.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7, hvori der står:

”§ 7. Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets Direktiv 2014/25/EU af 26.2.2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

Stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk/offentlig-konkurrence/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/07/2017

Send til en kollega

0.078