Fakta om udbudet
Udbyder
Holbæk Kommune
Udbud af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner
Holbæk Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29 18 94 47
Kanalstræde 2
Holbæk
4300
Danmark
Kontaktperson: Annette Rasmussen
Telefon: +45 72364912
E-mail: annra@holb.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/194986
Del II: Genstand
Udbud af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner.
Målgruppen er unge i alderen 15-23 år, som har behov for ophold på et opholdssted eller en døgninstitution. For så vidt angår de 18-23-årige, omhandler dette udbud kun visitation til tilbud, der er begrundet i de danske bestemmelser om efterværn.
Moderat støttebehov
Delaftale 1 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med moderat støttebehov.
Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.
Omfattende støttebehov
Delaftale 2 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med omfattende støttebehov.
Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.
Massivt støttebehov
Delaftale 3 omhandler pladser på anbringelsessteder for unge med massivt støttebehov.
Kontrakten kan forlænges i op til maksimalt 24 måneder.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1, Moderat støttebehov
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 2, Omfattende støttebehov
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 3, Massivt støttebehov
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet annulleres med henvisning til Udbudsbetingelsernes afsnit 1.3. sidste afsnit og i henhold til Udbudslovens § 188, stk. 2 er tilbudsgiverne underrettet om beslutningen, ligesom de er oplyst om begrundelsen i overensstemmelse med § 171, stk. 6.
Formålet med udbuddet har for det første været at skabe større transparens og dermed kvalitet i de ydelser, kommunen køber til gavn for den enkelte borger. Det indebærer en mere præcis beskrivelse af de ydelser, der ønskes leveret af det enkelte tilbud og i forlængelse heraf bedre mulighed for at følge op og sikre, at den ønskede progression opnås hos den enkelte borger. Formålet har for det andet været at opnå bedre priser.
På den baggrund har vi besluttet at annullere udbudsproceduren og derfor ikke vil tildele kontrakter. Vores beregninger viser, at de tilbudte priser generelt ikke er konkurrencedygtige. Vi har både sammenholdt tilbudspriserne med de nuværende gennemsnitlige udgifter til unge i den udbudte målgruppe og med de oplyste takster på Tilbudsportalen.
Vi kan således konstatere, at dette første forsøg på at etablere en egentlig konkurrence inden for køb af pladser til unge på opholdssteder og døgninstitutioner ikke har haft den effekt, som et konkurrencepres normalvis medfører på andre markeder.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7, hvori der står:
”§ 7. Har ordregiveren iværksat et begrænset udbud, et udbud med forhandling, et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog eller innovationspartnerskab efter udbudsloven eller Europa-Parlamentets og Rådets Direktiv 2014/25/EU af 26.2.2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og ophævelse af direktiv 2004/17/EF, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/offentlig-konkurrence/