Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Indkøb af PET/CT scannere til Det Nye Universitetshospital, Skejby
Region Midtjylland
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Olof Palmes Allé 15
Aarhus
8200
Danmark
Kontaktperson: Paw Simesen
Telefon: +45 23459855
E-mail: paw.simesen@rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.udbud.rm.dk
Del II: Genstand
Indkøb af PET/CT scannere til Det Nye Universitetshospital, Skejby.
I forbindelse med flytningen af nuklearmedicin og PET på AUH til en fysisk samlet afdeling på DNU (NUK-PET), planlægger Region Midtjylland i efteråret 2017 at starte udbud for indkøb af PET/CT skannere.
Der forventes indkøbt i alt 4 PET/CT skannere. Første skanner forventes leveret og installeret sommer/efteråret 2018, mens de 3 sidste skannere leveres og installeres løbende frem til forår 2020. Den endelige tidsplan vil blive præsenteret og diskuteret ifm. dialogmødet, jf. nedenfor.
De er ikke et krav at alle 4 skannere skal være samme model eller ens konfigureret, dog har vi allerede forud for dialogmødet formuleret 2 mindstekrav, som vil gælde alle skannerne:
— Alle skannere skal have State-of-the-art CT-skanner med minimum 64-slices (her menes fysisk udlæsning af 64 kanaler).
— Alle skannere skal have mindst 20 cm aksialt PET synsfelt.
Udover overstående krav kræves det også at leverandøren har dansk servicevirksomhed.
Processen vil være lidt anderledes end ved tidligere udbud, idet vi ønsker bud på hvordan NUK-PETs samlede behov indenfor klinik og forskning kan dækkes bedst muligt indenfor den økonomiske ramme der er lagt. Den planlagte model er derfor udbud med forhandling.
Forud for denne proces, indkalder vi til dialogmøder med de potentielle tilbudsgivere med henblik på at få tilbudsgivernes input til hvordan vi bedst specificerer en optimal samlet løsning for AUH. Da AUH vægter udvikling højt, forventes det at en samlet løsning ligeledes indeholder et forslag til samarbejdsaftale. Vi gør opmærksom på at der ønskes ikke firma/produktpræsentationer ifm. dialogmøderne, jf. nedenfor.
Dialogmøde med leverandører/tilbudsgivere finder sted onsdag og torsdag i uge 33, og der vil forud for møderne blive fremsendt spørgsmål samt kliniske problemstillinger (senest 14 dage før).
Tilmelding til ovenstående dialogmøde skal ske på mail til paw.simesen@rm.dk senest mandag d. 31.7.2017. Det kan evt. oplyses, hvilken dag og tidspunkt (formiddag eller eftermiddag) der foretrækkes.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger