23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 148-307173
Offentliggjort
04.08.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Grindsted


Region Syddanmark

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jannie Kramer
Telefon: +45 76631000
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Grindsted.

Sagsnr.: 17/13180
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85121000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Syddanmark ønsker at indgå aftale om drift af almen lægepraksis i Grindsted pr. 1.11.2017.

Der udbydes en patientkapacitet på op til 1 800 patienter.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

7200 Grindsted.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Syddanmark ønsker at indgå aftale om drift af almen lægepraksis i Grindsted pr. 1.11.2017.

Der udbydes en patientkapacitet på op til 1 800 patienter.

Medio marts 2017 ophørte en praktiserende læge uden varsel i Grindsted. Lægen havde kun drevet praksis siden 1. januar. Da patienterne ikke kunne fordeles blandt områdets læger, har regionen siden 2.5.2017 drevet et midlertidigt akut tilbud iht. Sundhedslovens § 227, stk. 6. Det er driften af denne klinik, som nu udbydes. Der er aktuelt cirka 1 100 tilmeldte sikrede.

Region Syddanmark giver ingen garanti for antallet af patienter, idet dette antal er variabelt. Tilbudsgiver er uanset ændringer i ovennævnte estimerede antal patienter, forud for, eller efter tilbudsfristens udløb, ikke berettiget til at tilbagekalde sit afgivne tilbud.

Kontrakten løber i 4 år. Region Syddanmark kan dog opsige kontrakten efter 2 år.

Leverandøren må ikke holde lukket på andre dage end lørdage, søndage og helligdage, hvorfor der ikke er adgang for Leverandøren til at holde f.eks. ferielukket.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det er vigtigt for regionen at understrege, at løsninger med Praktiserende Lægers Organisation (PLO) på ydernumre efter overenskomst fortsat vil blive foretrukket. Derfor forbeholder regionen sig retten til at annullere udbuddet, såfremt det viser sig, at ydernumrene (kapaciteten), der knytter sig til udbuddet, kan afhændes på sædvanlig vis.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Tildeling vil ske på baggrund af tildelingskriteriet »pris«.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 105-210608
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Grindsted

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet er annulleret, idet Region Syddanmark har afsat ydernummeret i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 2, sidste afsnit.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage angående udbud omfattet af udbudslovens afsnit III:

Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/08/2017

Send til en kollega

0.049