Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Grindsted
Region Syddanmark
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jannie Kramer
Telefon: +45 76631000
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Del II: Genstand
Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Grindsted.
Region Syddanmark ønsker at indgå aftale om drift af almen lægepraksis i Grindsted pr. 1.11.2017.
Der udbydes en patientkapacitet på op til 1 800 patienter.
7200 Grindsted.
Region Syddanmark ønsker at indgå aftale om drift af almen lægepraksis i Grindsted pr. 1.11.2017.
Der udbydes en patientkapacitet på op til 1 800 patienter.
Medio marts 2017 ophørte en praktiserende læge uden varsel i Grindsted. Lægen havde kun drevet praksis siden 1. januar. Da patienterne ikke kunne fordeles blandt områdets læger, har regionen siden 2.5.2017 drevet et midlertidigt akut tilbud iht. Sundhedslovens § 227, stk. 6. Det er driften af denne klinik, som nu udbydes. Der er aktuelt cirka 1 100 tilmeldte sikrede.
Region Syddanmark giver ingen garanti for antallet af patienter, idet dette antal er variabelt. Tilbudsgiver er uanset ændringer i ovennævnte estimerede antal patienter, forud for, eller efter tilbudsfristens udløb, ikke berettiget til at tilbagekalde sit afgivne tilbud.
Kontrakten løber i 4 år. Region Syddanmark kan dog opsige kontrakten efter 2 år.
Leverandøren må ikke holde lukket på andre dage end lørdage, søndage og helligdage, hvorfor der ikke er adgang for Leverandøren til at holde f.eks. ferielukket.
Det er vigtigt for regionen at understrege, at løsninger med Praktiserende Lægers Organisation (PLO) på ydernumre efter overenskomst fortsat vil blive foretrukket. Derfor forbeholder regionen sig retten til at annullere udbuddet, såfremt det viser sig, at ydernumrene (kapaciteten), der knytter sig til udbuddet, kan afhændes på sædvanlig vis.
Del IV: Procedure
Tildeling vil ske på baggrund af tildelingskriteriet »pris«.
Del V: Kontrakttildeling
Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Grindsted
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet er annulleret, idet Region Syddanmark har afsat ydernummeret i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 2, sidste afsnit.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage angående udbud omfattet af udbudslovens afsnit III:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk