Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune
Udbud af forbrugsartikler
Aarhus Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuspladsen 2
Århus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Søren Søderberg Svendsen
E-mail: ssos@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/67166430.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.aarhus.dk/kommune
Del II: Genstand
Udbud af forbrugsartikler.
Udbuddet omfatter levering af forbrugsartikler til Aarhus Kommune, herunder levering af aftørringspapir, poser og sække, personlig pleje, engangsservice, borddækning samt fødevareemballage.
Udbuddet af forbrugsartikler indeholder et bredt sortiment af forbrugsartikler. Sortimentet udbydes som en eneleverandøraftale. Dette sker af hensyn til stordriftsfordele, reduktion af leveringer (lastbiler i bymidten) samt i særdeleshed hensynet til Aarhus Kommunes brugere, som skal handle på aftalen og som kan spare mange procesomkostninger ved kun at skulle bestille produkter ét sted.
Der er fra Aarhus Kommunes brugere en efterspørgsel efter en rammeaftale, som indeholder produkter af en høj kvalitet.
Aarhus Kommune er en del af Partnerskabet for Offentlige Grønne Indkøb, hvis formål er at udvikle grønne omkostningseffektive indkøbsmål, der har en effekt på miljøet globalt såvel som lokalt. Dertil kommer, at Aarhus Kommune har en ambition om at kommunen som samfund og som virksomhed skal være CO2-neutral i 2030, hvorfor byrådet har vedtaget, at kommunen som virksomhed skal reducere sin udledning med minimum 2 procent årligt. Dette sker som et led i klimakommuneaftalen med Danmarks Naturfredningsforening. Som følge heraf indeholder nærværende aftale en række tiltag som skal medvirke til grønnere indkøb i Aarhus Kommune. Blandt andet skal Leverandøren og Aarhus Kommune indgå i et fælles pilotprojekt vedr. aftørringspapir med det formål at minimere papirforbruget og derved CO2-udledningen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af forbrugsartikler
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. som senest ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013 gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk