Fakta om udbudet
Udbyder
Vesthimmerlands Kommune
Vindere
Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140
(15.11.2017)
Sundhed Vesthimmerland I/S
Messevej 2
9600 Aars
Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140
Vesthimmerlands Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29189471
Frederik IX's Plads 1
Farsø
9640
Danmark
Kontaktperson: Søren Toft Hansen
Telefon: +45 99668214
E-mail: sto@vesthimmerland.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vesthimmerland.dk
Rådhuspladsen 3
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Jeppe Olsen
Telefon: +45 38774308
E-mail: jol@kromannreumert.com
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kromannreumert.com
Del II: Genstand
Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140.
Udbuddet vedrører ca. 30 % af Vesthimmerlands Kommunes genoptræningsplaner indenfor en række områder. Kontrakten vedrører genoptræningsindsatsen for borgere i Vesthimmerlands Kommune som, jf. Sundhedslovens § 140, efter udskrivning fra sygehus har et lægefagligt begrundet behov for genoptræning, jf. sundhedslovens § 84 og bekendtgørelse nr. 1088 af 6.10.2014 om genoptræningsplaner og om patienters valg af genoptræningstilbud efter udskrivning fra sygehus. Udbuddet vil udpege én tilbudsgiver som kommende leverandør af denne genoptræning i Vesthimmerland Kommune, hvor ydelserne vil skulle leveres i 4 af kommunens byer.
Udbuddet af ca. 30 % af Vesthimmerlands Kommunes genoptræningsplaner gennemføres efter Udbudslovens afsnit III (om såkaldte light-ydelser). Det angår en samlet kontrakt om genoptræningsindsatsen for borgere i Vesthimmerlands Kommune som, jf. Sundhedslovens § 140, efter udskrivning fra sygehus har et lægefagligt begrundet behov for genoptræning, jf. sundhedslovens § 84 og bekendtgørelse nr. 1088 af 6.10.2014 om genoptræningsplaner og om patienters valg af genoptræningstilbud efter udskrivning fra sygehus. Målgrupperne er borgere med genoptræningsplaner på basalt niveau fra sygehus med følgende diagnoser: Hofte (Total hoftealloplastik — THA) og Knæ (Total knæalloplastik TKA), Artrose, Knæ ligament og menisk, Ryg (Diskus-problematikker) samt Skulder (Afklemningssyndrom). Vesthimmerlands Kommune afgiver i nærværende udbud kontrolbud for at klarlægge hvorvidt det er fordelagtigt for ordregiver at indgå aftale med en ekstern leverandør om levering af ydelsen.
Kontraktens løbetid er 4 år med mulighed for forlængelse i 2 x 1 år. Den estimerede værdi i afsnit II.2.6) er for de første 4 år. Afsnit II.1.5) er inkl. optioner. Der forventes indgået kontrakt i efteråret 2017 og med leveringsstart pr. 1.1.2018, dog således at genoptræning indenfor diagnoserne Artrose, Total Hoftealloplastik og Total Knæalloplastik først skal leveres fra 1.5.2018.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Kontrakterne vil blive indgået med den tilbudsgiver, der tilbyder den laveste samlede pris for genoptræningsforløb. Der afgives en fælles timepris for indsatserne, der for hver diagnose er nærmere beskrevet i indsatskataloget, jf. kravspecifikationen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. § 7, stk. 2, nr. 1), i lov om Klagenævnet for Udbud.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive om den er indgivet i standstill-perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill-perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk