23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 176-360398
Offentliggjort
14.09.2017
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune

Vindere

Prisindhentning på rundstrikkede kompressionshjælpemidler

(14.09.2017)
Bandagist.dk
Hovedvejen 106
2600 Glostrup

Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler


Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune
64942212
Hans Knudsens Plads 3
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Anne Hjelm Olesen
Telefon: +45 35306717
E-mail: h11p@suf.kk.dk
Fax: +45 35306754
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33196100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 724 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Københavns Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Hjælpemiddelcentret har netop indhentet tilbud på levering af rundstrikkede kompressionshjælpemidler til Københavns Kommunes borgere. Formålet med prisindhentningen er at fastlægge støttesatsen for rundstrikkede kompressionshjælpemidler bevilget efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt, samt at sikre, at borgerne i Københavns Kommune kan indkøbe bevilgede hjælpemidler til en pris, der ligger inden for den tildelte støtte. Det pristilbud, der samlet set havde den laveste pris (herefter kaldet Tilbudsvinderen), vil danne grundlag for fastsættelsen af støtten for rundstrikkede kompressionshjælpemidler bevilget efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt, i en 2-årig periode. Derudover forpligter Tilbudsvinderen sig til at levere forbrugsstatistikker til Hjælpemiddelcentret i henhold til Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område nr. 1052 af 8.9.2015 §§ 16 og 82 til 84. Tilbudsvinderen forpligter sig ved sit tilbud over for både kommunen og dennes borgere til at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som denne har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår, som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af fritvalgsreglerne i Servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos Tilbudsvinderen. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en eventuel merpris, der overstiger støtten. Prisaftalen har efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse karakter af en tredjemandsaftale og er efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse ikke udbudspligtig, da prisindhentningen ikke kan anses som en for Københavns Kommune gensidigt bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2 og jf. definitionen i udbudslovens § 24 nr. 24. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelser af 30.32016 og 12.4.2016 — OneMed A/S mod Københavns Kommune, Klagenævnet for Udbuds kendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing -Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Prisindhentning på rundstrikkede kompressionshjælpemidler

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
08/09/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Bandagist.dk
26094577
Hovedvejen 106
Glostrup
2600
Danmark
Telefon: +45 43969080
E-mail: lob@bandagist.dk
Fax: +45 43969085
NUTS-kode: DK

Internetadresse:http://bandagist.dk/

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 1 306 935.40 DKK / Højeste bud: 1 360 508.46 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/09/2017

Send til en kollega

0.047