Fakta om udbudet
Udbyder
Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune
Vindere
Prisindhentning på rundstrikkede kompressionshjælpemidler
(14.09.2017)
Bandagist.dk
Hovedvejen 106
2600 Glostrup
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler
Hjælpemiddelcentret, Københavns Kommune
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
64942212
Hans Knudsens Plads 3
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Anne Hjelm Olesen
Telefon: +45 35306717
E-mail: h11p@suf.kk.dk
Fax: +45 35306754
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://hjaelpemiddelcentret.kk.dk/
Del II: Genstand
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler.
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler.
Københavns Kommune.
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevilling af rundstrikkede kompressionshjælpemidler efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Hjælpemiddelcentret har netop indhentet tilbud på levering af rundstrikkede kompressionshjælpemidler til Københavns Kommunes borgere. Formålet med prisindhentningen er at fastlægge støttesatsen for rundstrikkede kompressionshjælpemidler bevilget efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt, samt at sikre, at borgerne i Københavns Kommune kan indkøbe bevilgede hjælpemidler til en pris, der ligger inden for den tildelte støtte. Det pristilbud, der samlet set havde den laveste pris (herefter kaldet Tilbudsvinderen), vil danne grundlag for fastsættelsen af støtten for rundstrikkede kompressionshjælpemidler bevilget efter Servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt, i en 2-årig periode. Derudover forpligter Tilbudsvinderen sig til at levere forbrugsstatistikker til Hjælpemiddelcentret i henhold til Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område nr. 1052 af 8.9.2015 §§ 16 og 82 til 84. Tilbudsvinderen forpligter sig ved sit tilbud over for både kommunen og dennes borgere til at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som denne har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår, som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af fritvalgsreglerne i Servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos Tilbudsvinderen. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en eventuel merpris, der overstiger støtten. Prisaftalen har efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse karakter af en tredjemandsaftale og er efter Hjælpemiddelcentrets opfattelse ikke udbudspligtig, da prisindhentningen ikke kan anses som en for Københavns Kommune gensidigt bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2 og jf. definitionen i udbudslovens § 24 nr. 24. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelser af 30.32016 og 12.4.2016 — OneMed A/S mod Københavns Kommune, Klagenævnet for Udbuds kendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing -Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret m.fl. mod Haderslev Kommune m.fl.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Prisindhentning på rundstrikkede kompressionshjælpemidler
26094577
Hovedvejen 106
Glostrup
2600
Danmark
Telefon: +45 43969080
E-mail: lob@bandagist.dk
Fax: +45 43969085
NUTS-kode: DK
Internetadresse:http://bandagist.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark