23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 219-455852
Offentliggjort
15.11.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Vesthimmerlands Kommune

Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140


Vesthimmerlands Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Vesthimmerlands Kommune
29189471
Frederik den IX's Plads 1
Farsø
9640
Danmark
Kontaktperson: Søren Toft Hansen
Telefon: +45 99668214
E-mail: sto@vesthimmerland.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vesthimmerland.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85142100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet angik ca. 30 % af Vesthimmerlands Kommunes genoptræningsplaner indenfor en række områder. Kontrakten angik genoptræningsindsatsen for borgere i Vesthimmerlands Kommune som, jf. Sundhedslovens § 140, efter udskrivning fra sygehus har et lægefagligt begrundet behov for genoptræning, jf. sundhedslovens § 84 og bekendtgørelse nr. 1088 af 6.10.2014 om genoptræningsplaner og om patienters valg af genoptræningstilbud efter udskrivning fra sygehus. Der er udpeget 1 tilbudsgiver som kommende leverandør af denne genoptræning i Vesthimmerland Kommune, hvor ydelserne vil skulle leveres i 4 af kommunens byer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 5 052 404.00 DKK / Højeste bud: 5 842 768.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

Vesthimmerlands Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet af ca. 30 % af Vesthimmerlands Kommunes genoptræningsplaner er blevet gennemfør efter Udbudslovens afsnit III (om såkaldte light-ydelser). Udbuddet angik en samlet kontrakt om genoptræningsindsatsen for borgere i Vesthimmerlands Kommune som, jf. Sundhedslovens § 140, efter udskrivning fra sygehus har et lægefagligt begrundet behov for genoptræning, jf. sundhedslovens § 84 og bekendtgørelse nr. 1088 af 6.10.2014 om genoptræningsplaner og om patienters valg af genoptræningstilbud efter udskrivning fra sygehus. Målgrupperne er borgere med genoptræningsplaner på basalt niveau fra sygehus med følgende diagnoser: Hofte (Total hoftealloplastik — THA) og Knæ (Total knæalloplastik TKA), Artrose, Knæ ligament og menisk, Ryg (Diskus-problematikker) samt Skulder (Afklemningssyndrom). Vesthimmerlands Kommune afgav i nærværende udbud kontrolbud for at klarlægge, hvorvidt det var fordelagtigt for ordregiver at indgå aftale med en ekstern leverandør om levering af ydelsen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontraktens løbetid er 4 år med mulighed for forlængelse i 2 x 1 år. Den estimerede værdi i afsnit II.2.6) er for de første 4 år. Afsnit II.1.7) er inkl. optioner. Der er indgået kontrakt i efteråret 2017 og med leveringsstart pr. 1.1.2018, dog således at genoptræning indenfor diagnoserne Artrose, Total Hoftealloplastik og Total Knæalloplastik først skal leveres fra 1.5.2018.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Kontrakten er indgået med den tilbudsgiver, der har tilbudt den laveste pris. Der afgives en fælles timepris for indsatserne, der for hver diagnose er nærmere beskrevet i indsatskataloget, jf. kravspecifikationen.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 161-332977
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/11/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 00
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Sundhed Vesthimmerland I/S
34779805
Messevej 2
Aars
9600
Danmark
NUTS-kode: DK050
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 4 800 000.00 DKK
Laveste bud: 5 052 404.00 DKK / Højeste bud: 5 842 768.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. § 7, stk. 2, nr. 1), i lov om Klagenævnet for Udbud.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive om den er indgivet i standstill-perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill-perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/11/2017

Send til en kollega

0.109