Fakta om udbudet
Udbyder
Vesthimmerlands Kommune
Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140
Vesthimmerlands Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29189471
Frederik den IX's Plads 1
Farsø
9640
Danmark
Kontaktperson: Søren Toft Hansen
Telefon: +45 99668214
E-mail: sto@vesthimmerland.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vesthimmerland.dk
Del II: Genstand
Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140.
Udbuddet angik ca. 30 % af Vesthimmerlands Kommunes genoptræningsplaner indenfor en række områder. Kontrakten angik genoptræningsindsatsen for borgere i Vesthimmerlands Kommune som, jf. Sundhedslovens § 140, efter udskrivning fra sygehus har et lægefagligt begrundet behov for genoptræning, jf. sundhedslovens § 84 og bekendtgørelse nr. 1088 af 6.10.2014 om genoptræningsplaner og om patienters valg af genoptræningstilbud efter udskrivning fra sygehus. Der er udpeget 1 tilbudsgiver som kommende leverandør af denne genoptræning i Vesthimmerland Kommune, hvor ydelserne vil skulle leveres i 4 af kommunens byer.
Vesthimmerlands Kommune.
Udbuddet af ca. 30 % af Vesthimmerlands Kommunes genoptræningsplaner er blevet gennemfør efter Udbudslovens afsnit III (om såkaldte light-ydelser). Udbuddet angik en samlet kontrakt om genoptræningsindsatsen for borgere i Vesthimmerlands Kommune som, jf. Sundhedslovens § 140, efter udskrivning fra sygehus har et lægefagligt begrundet behov for genoptræning, jf. sundhedslovens § 84 og bekendtgørelse nr. 1088 af 6.10.2014 om genoptræningsplaner og om patienters valg af genoptræningstilbud efter udskrivning fra sygehus. Målgrupperne er borgere med genoptræningsplaner på basalt niveau fra sygehus med følgende diagnoser: Hofte (Total hoftealloplastik — THA) og Knæ (Total knæalloplastik TKA), Artrose, Knæ ligament og menisk, Ryg (Diskus-problematikker) samt Skulder (Afklemningssyndrom). Vesthimmerlands Kommune afgav i nærværende udbud kontrolbud for at klarlægge, hvorvidt det var fordelagtigt for ordregiver at indgå aftale med en ekstern leverandør om levering af ydelsen.
Kontraktens løbetid er 4 år med mulighed for forlængelse i 2 x 1 år. Den estimerede værdi i afsnit II.2.6) er for de første 4 år. Afsnit II.1.7) er inkl. optioner. Der er indgået kontrakt i efteråret 2017 og med leveringsstart pr. 1.1.2018, dog således at genoptræning indenfor diagnoserne Artrose, Total Hoftealloplastik og Total Knæalloplastik først skal leveres fra 1.5.2018.
Del IV: Procedure
Kontrakten er indgået med den tilbudsgiver, der har tilbudt den laveste pris. Der afgives en fælles timepris for indsatserne, der for hver diagnose er nærmere beskrevet i indsatskataloget, jf. kravspecifikationen.
Del V: Kontrakttildeling
Levering af genoptræningsindsatser efter sundhedslovens § 140
34779805
Messevej 2
Aars
9600
Danmark
NUTS-kode: DK050
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. § 7, stk. 2, nr. 1), i lov om Klagenævnet for Udbud.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive om den er indgivet i standstill-perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill-perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk