23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 224-465999
Offentliggjort
22.11.2017
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland

Vindere

Midlertidig lejeaftale af mobil sterilcentral til Regionshospitalet Randers

(22.11.2017)
Miele A/S
Logistikvej 3
7100 Vejle

Midlertidig lejeaftale af mobil sterilcentral til Regionshospitalet Randers


Region Midtjylland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Indkøb og Medicoteknik, Sidsel Marcussen
E-mail: Sidsel.Marcussen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Midlertidig lejeaftale af mobil sterilcentral til Regionshospitalet Randers.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33191000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

I forbindelse med ombygning af den eksisterende sterilcentral, er der behov for i en midlertidig periode at kunne håndtere genbehandlingen af samtlige instrumenter, således at den eksisterende drift kan opretholdes under ombygningsfasen.

Der ønskes indgået en lejeaftale for en periode på 7 måneder med opstart 1.4.2018.

Den mobile sterilcentral skal kunne håndtere genbehandling af ca. 10 000 instrumenter/uge med en recirkulationstid på ca. 8 timer.

Den mobile sterilcentral skal, for at have tilstrækkelig kapacitet, have vaskekapacitet svarende til 4 vaskemaskiner, 3 autoclaver, pakke- og nedkølingszone svarende til nyeste gældende standard for genbehandling. Herudover er der vaskeborde, pakkeborde, indsatser, kurve, indlastere m.m. Den mobile sterilcentral skal have integreret eget anlæg til produktion af blødt vand, ventilationsanlæg m.m., så den blot skal sluttes til vand, afløb og el for at være i drift.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 700 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Regionshospitalet Randers, Kirketerpsvej 10, 8630 Randers NØ.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I forbindelse med ombygning af den eksisterende sterilcentral, er der behov for i en midlertidig periode at kunne håndtere genbehandlingen af samtlige instrumenter, således at den eksisterende drift kan opretholdes under ombygningsfasen.

Der ønskes indgået en lejeaftale for en periode på 7 måneder med opstart 1.4.2018.

Den mobile sterilcentral skal kunne håndtere genbehandling af ca. 10 000 instrumenter/uge med en recirkulationstid på ca. 8 timer.

Den mobile sterilcentral skal, for at have tilstrækkelig kapacitet, have vaskekapacitet svarende til 4 vaskemaskiner, 3 autoclaver, pakke- og nedkølingszone svarende til nyeste gældende standard for genbehandling. Herudover er der vaskeborde, pakkeborde, indsatser, kurve, indlastere m.m. Den mobile sterilcentral skal have integreret eget anlæg til produktion af blødt vand, ventilationsanlæg m.m., så den blot skal sluttes til vand, afløb og el for at være i drift.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Såfremt ombygningen bliver forsinket, skal lejeaftalen kunne forlænges i overensstemmelse med en eventuel forsinkelse, så driften ikke forstyrres.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Det er afgørende for Ordregiver at ombygningen af sterilcentralen ikke får betydning for den eksisterende drift på hospitalet. Derfor er der behov for at få leveret en mobil sterilcentral med en ganske kort tidshorisont og for en midlertidig periode af kortere varighed (7 måneder). Ordregiver har afsøgt markedet. En mobil sterilcentral vil efter Ordregivers oplysninger skulle produceres. Den valgte leverandør er efter Ordregivers opfattelse det eneste firma, der allerede har en mobil sterilcentral, som med et udvidelsesmodul, vil kunne leve op til Ordregivers kapacitetskrav inden for den snævre tidsgrænse, der er for aftalen. Endvidere gælder der et krav om dansktalende support og on-site responstid ved fejl/nedbrud inden for 16 timer.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Midlertidig lejeaftale af mobil sterilcentral til Regionshospitalet Randers

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
13/11/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Miele A/S
Logistikvej 3
Vejle
7100
Danmark
NUTS-kode: DK03
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 700 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/11/2017

Send til en kollega

0.25