23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 229-477211
Offentliggjort
29.11.2017
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Hovedstaden

Vindere

Angioudstyr

(29.11.2017)
Siemens
Ballerup

Monoplan angioudstyr fra Siemens


Region Hovedstaden

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Tom Knøfler
Telefon: +45 38665824
E-mail: tom.knoefler@regionh.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Monoplan angioudstyr fra Siemens.

Sagsnr.: 1967
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33111700
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Monoplan angioudstyr fra Siemens.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33111700
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Monoplan angioudstyr fra Siemens.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Det nyetableret rum skal være backup rum for det nuværende hybridrum 4, samt indgå i den daglige rutine. Med den baggrund ønskes at anvende samme udstyrs brugerflade i det nye rum, som det er i rum 4. Ensartethed i betjenings funktioner er nødvendig for at sikre et hurtigt arbejdsforløb og ensartet høj billedkvalitet ved anvendelse af samme organ programmer fra rum til rum — især når afdelingen er stor og har et stort antal brugere. Sikkerheden vil som følge heraf også være i top.

Med baggrund i patientsikkerhed er det vigtigt at patienter, i forbindelse med fejl, uden gener kan flyttes mellem de 2 parallelle rum, hvor brugerfladen og hemodynamiske parametre kan etableres med samme interface. Det vil sige identiske brug og betjening af udstyret uden at ændre betjeningsprincipper og procedure.

Strålehygiejnen prioriteres meget højt især da der her er tale om invasive procedurer, der kræver at man befinder sig tæt på strålekilden i længere perioder. Derfor prioriteres dette så højt at man ønsker markedets absolut laveste strålebelastning. Dette opfyldes af Siemens Artis Q.zen, der med den nye Zen teknologi muliggør ultra lave dosis optagelser. Dette giver et stor dosisbesparelse potentiale for såvel patient som for betjenende personale. Tilsvarende vægtes strålingsfri positionering meget højt.

Samlet set repræsenterer denne løsning markedets bedste strålehygiejniske løsning. Med absolut laveste strålehygiejniske belastning af personale og patienter — et unikt fremtidssikret produkt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Angioudstyr

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
25/11/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Siemens
Ballerup
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 3 800 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 800 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Det nyetableret rum skal være backup rum for det nuværende hybridrum 4, samt indgå i den daglige rutine. Med den baggrund ønskes at anvende samme udstyrs brugerflade i det nye rum, som det er i rum 4. Ensartethed i betjenings funktioner er nødvendig for at sikre et hurtigt arbejdsforløb og ensartet høj billedkvalitet ved anvendelse af samme organ programmer fra rum til rum — især når afdelingen er stor og har et stort antal brugere. Sikkerheden vil som følge heraf også være i top.

Med baggrund i patientsikkerhed er det vigtigt at patienter, i forbindelse med fejl, uden gener kan flyttes mellem de 2 parallelle rum, hvor brugerfladen og hemodynamiske parametre kan etableres med samme interface. Det vil sige identiske brug og betjening af udstyret uden at ændre betjeningsprincipper og procedure.

Strålehygiejnen prioriteres meget højt især da der her er tale om invasive procedurer, der kræver at man befinder sig tæt på strålekilden i længere perioder. Derfor prioriteres dette så højt at man ønsker markedets absolut laveste strålebelastning. Dette opfyldes af Siemens Artis Q.zen, der med den nye Zen teknologi muliggør ultra lave dosis optagelser. Dette giver et stor dosisbesparelse potentiale for såvel patient som for betjenende personale. Tilsvarende vægtes strålingsfri positionering meget højt.

Samlet set repræsenterer denne løsning markedets bedste strålehygiejniske løsning. Med absolut laveste strålehygiejniske belastning af personale og patienter — et unikt fremtidssikret produkt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://wwwkfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/11/2017

Send til en kollega

0.047