Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Udbud af drift af almen lægepraksis i Hvidbjerg, Thyholm, Struer kommune
(12.07.2018)
Falck Lægehuse A/S
Sydhavnsgade 18
2450 København
Udbud af drift af almen lægepraksis i Hvidbjerg, Thyholm, Struer kommune
Region Midtjylland
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Peter Sander
Telefon: +45 30659055
E-mail: peter.sander@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Peter Sander
E-mail: peter.sander@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.udbud.rm.dk
Del II: Genstand
Udbud af drift af almen lægepraksis i Hvidbjerg, Thyholm, Struer kommune.
Udbuddet vedrører den fulde drift af lægepraksis, herunder nødvendigt klinikpersonale, tilstrækkelig lægekapacitet iht. patienttal mv. Kvalitetsniveauet af driften er styret af overenskomsten, der altså som udgangspunkt bestemmer tilgængelighed, åbningstider mv. Bemærk dog, at klinikken ikke kan være ferielukket, da regionen betaler en fast årlig pris for at få patienterne behandlet efter behov.
• Drift af almen lægepraksis i Hvidbjerg, Thyholm. Lægepraksis skal drives fra den gamle hospitalsbygning, Sønderlandsgade 5, 7790 Thyholm.
• Her udbydes 2 lægekapaciteter. Der er pr. 14. december 2017 tilmeldt 2 623 patienter til klinikken.
Da det ikke har været muligt at sikre lægedækningen i Hvidbjerg på Thyholm i Struer kommune på almindelig vilkår, udbydes nu drift af lægepraksis.
Der ønskes bud på driften af almen lægepraksis, hvor tilbudsgiver modtager fast betaling pr. tilmeldt patient pr. år. Øvrige vilkår i er alt væsentligt svarende til de vilkår, som er beskrevet i overenskomsten for almen lægegerning mellem Praktiserende Lægers Organisation og Regionernes Lønnings- og Takstnævn. Region Midtjylland forventer derfor et fremtidig sundhedstilbud med en kvalitet svarende til en almen praksis, som drives på almindelige vilkår.
I kravspecifikationerne til dette udbud – kontraktbilag 1 – er specificeret ændringer/ tilføjelser i forhold til overenskomsten. Væsentligst er de ændrede afregnings- og honoreringsvilkår, hvor tilbudsvinder afregnes med en fast pris pr. tilmeldt patient pr. år (opgøres og udbetales månedligt), i stedet for det normale basis- og ydelseshonorar. Region Midtjylland ønsker også, at tilbudsvinder foruden kravene i overenskomsten, skal leve op til nogle få, yderlige krav. Se detaljer i Kontraktbilag 1.
Udbudsmaterialet samt eventuelle rettelsesblade og spørgsmål og svar vil alene fremgå af www.udbud.rm.dk.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer og e-mailadresse.
Navn og titel på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse.
Oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt, jf. pkt. 13 .
Seneste godkendte årsrapport. Såfremt tilbudsgiver er nyetableret, og derfor endnu ikke har udarbejdet årsrapport, eller såfremt tilbudsgiver i henhold til lovgivningen ikke er forpligtet til at udarbejde årsrapport, skal i stedet fremsendes relevante økonomiske oplysninger, der giver ordregiver mulighed for at få indblik i tilbudsgivers aktiviteter og økonomiske formåen. Det bør af det fremsendte fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Er tilbudsgiver forpligtet til at lade sin årsrapport revidere efter årsregnskabsloven skal den fremsendte årsrapport endvidere være revideret.
Se udbudsbetingelserne.
Leverandøren skal sikre, at leverandørens ansatte lever op til den enhver tid gældende lovgivning, herunder særligt sundhedsretlig lovgivning. Leverandøren er navnlig forpligtet til:
• At sikre at leverandørens ansatte udviser omhu og samvittighedsfuldhed under udøvelsen af sin virksomhed, jf. autorisationsloven (som senest bekendtgjort ved lovbekendtgørelse 2011-08-04 nr. 877).
• At sikre at leverandørens ansatte udøver deres virksomhed i overensstemmelse med nationale faglige retningslinjer m.v., jf. sundhedsloven.
Tilbudsgiver skal derved ikke være autoriseret speciallæge i almen medicin, men de personer der udfører lægegerningen skal have de korrekte autorisationer.
Del IV: Procedure
Laveste pris.
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er muligt at afgive tilbud pr. email, se endvidere udbudsmaterialet på www.ubdud.rm.dk, hvor tilbudsgiver løbende anbefales at holde sig ajour.
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk