Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Udbud af drift af almen lægepraksis i Holstebro
(12.07.2018)
Medassist ApS
Murervej 7B
6710 Esbjerg
Udbud af drift af almen lægepraksis i Holstebro
Region Midtjylland
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Indkøb & Medicoteknik, Olof Palmes Alle 15
Århus
8200
Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
Telefon: +45 30659055
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Peter Sander
E-mail: peter.sander@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Del II: Genstand
Udbud af drift af almen lægepraksis i Holstebro
Når det gælder opfyldelsen af sin forpligtelse til at sikre lægedækningen i regionen, har Region Midtjylland som sin første prioritet at benytte læger, der arbejder på helt almindelige, overenskomstmæssige vilkår. I nogle få tilfælde kan det ikke lade sig gøre at afsætte ydernumre på almindelige vilkår, og her er det nødvendigt at sikre lægedækningen ved at udbyde drift af lægepraksis til virksomheder, der vil påtage sig opgaven på ændrede vilkår.
Da det ikke har været muligt at sikre lægedækningen i Holstebro på almindelig vilkår, udbydes nu drift af lægepraksis.
Der ønskes bud på driften af almen lægepraksis, hvor tilbudsgiver modtager fast betaling pr. tilmeldt patient pr. år.
Holstebro.
Udbuddet omfatter følgende:
- Drift af almen lægepraksis i Holstebro. Lægepraksis skal drives fra kliniklokaler inden for bygrænsen,
- Her udbydes 2 lægekapaciteter. Der er pr. 1. februar 2018 tilmeldt 2 788 patienter til klinikken.
Udbuddet vedrører den fulde drift af lægepraksis, herunder nødvendigt klinikpersonale, tilstrækkelig lægekapacitet iht. patienttal mv. Kvalitetsniveauet af driften er styret af overenskomsten, der altså som udgangspunkt bestemmer tilgængelighed, åbningstider mv. Bemærk dog, at klinikken ikke kan være ferielukket, da regionen betaler en fast årlig pris for at få patienterne behandlet efter behov.
Når vindende tilbudsgiver overtager driften af praksis, tilbydes patienterne gebyrfrit lægevalg, ligesom patienterne generelt har frit lægevalg. Derfor kan regionen ikke garantere patienttallet ved opstart.
Udbudsmaterialet og bilag samt løbende rettelser er tilgængelig på www.udbud.rm.dk.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Se udbudsbetingelserne.
• At sikre at leverandørens ansatte udviser omhu og samvittighedsfuldhed under udøvelsen af sin virksomhed, jf. autorisationsloven, som senest bekendtgjort ved Lovbekendtgørelse 2017-08-18 nr. 990 om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed.
Del IV: Procedure
Laveste pris.
Del VI: Supplerende oplysninger
Al udbudsmateriale samt løbende offentliggørelse af spørgsmål og svar se: www.udbud.rm.dk.
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk