Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=204223&B=REGIONNORD
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Udbud af donorsæd
(18.04.2018)
Cryos International ApS
8000 Aarhus
Udbud af donorsæd
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Mads Buus-Andersen
Telefon: +45 97648483
E-mail: mbu@rn.dk
NUTS-kode: DK050
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
Del II: Genstand
Udbud af donorsæd
Udbud af donorsæd.
Udbud af donorsæd.
De udbudte produkter udbydes på 1 samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte produkter,at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
De obligatoriske udelukkelsesgrunde omfatter eksempelvis de tilfælde, hvor Tilbudsgiver har endelig dom ellervedtaget bødeforlæg for deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller handlingermed forbindelse til terror, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, samt børnearbejde og andreformer for menneskehandel. Det samme gælder, hvis en person, der er medlem af Tilbudsgivers bestyrelse,direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter, eller hvis en person med beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutninger i Tilbudsgivers bestyrelse, direktion ellertilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter. Disse udelukkelsesgrunde gælder i 4 årfra datoen for dommen eller bødeforlægget.
Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene, men har fremlagt tilstrækkeligdokumentation for, at Tilbudsgiver til trods herfor er pålidelig, jf. Udbudslovens § 138, vil tilbuddet dog alligevelblive taget i betragtning.
Der er krav om forsikring.
Del IV: Procedure
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver opfordrer Tilbudsgiver til at stille opklarende spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver er i tvivl om forståelsenaf krav, kontraktvilkår eller udbudsmaterialet i øvrigt.
Såfremt Tilbudsgiver finder, at der er væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres Tilbudsgiver til hurtigst muligt at gøre Ordregiver opmærksom herpå, og Ordregiver vil i så fald overveje at ændre det pågældende forhold, såfremt det er muligt inden for de udbudsretlige rammer.
Udkast til Kontrakt, som er en del af udbudsmaterialet, vil være gældende for de udbudte produkter og vil regulere det efterfølgende kontraktforhold mellem Ordregiver og den vindende Tilbudsgiver. Tilbudsgiveropfordres derfor til at gennemlæse kontrakten nøje og til at stille spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver finder anledning hertil.
Ordregiver ser gerne, at spørgsmål opstilles på listeform med angivelse af det sted i udbudsmaterialet, somspørgsmålet vedrører.
Spørgsmål sendes til Ordregiver via spørgsmål og svar-modulet i CTM, jf. pkt. 2.
Spørgsmål, der er Ordregiver i hænde inden den i tidsplanen anførte frist for spørgsmål til udbudsmaterialet,jf. pkt. 4, vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, kanalene forventes at blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare spørgsmålene senest 6 dage inden udløbet aftilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan ikke forventes atville blive besvaret.
Bemærk følgende: Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre yderligere oplysninger senere end 6 dagefør tilbudsfristen, vil tilbudsfristen blive forlænget.
Alle spørgsmål vil sammen med svarene på disse i overensstemmelse med fristerne i tidsplanen, jf. pkt. 4, bliveoffentliggjort i anonymiseret form via CTM. Dette vil så vidt muligt ske løbende. Herefter indgår spørgsmål og svar som en del af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver opfordres således til at holde sig orienteret om dette udbud i CTM.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://www.erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr.618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr.1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sigtil:
(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbudinden:
(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den EuropæiskeUnions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvorbekendtgørelsen er blevet offentliggjort
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4.
(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk