Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Aabenraa
(07.06.2018)
Nordic Medicare A/S
2960 Rungsted Kyst
Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Aabenraa
Region Syddanmark
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jannie Kramer
Telefon: +45 76631000
E-mail: indkobsservice@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Jannie Kramer
Telefon: +45 76631000
E-mail: jannie.kramer@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rsyd.dk
Del II: Genstand
Udbud vedrørende drift af almen lægepraksis i Aabenraa
Region Syddanmark ønsker at indgå aftale om drift af almen lægepraksis i Aabenraa pr. 1.7.2018.
Der udbydes en patientkapacitet på op til 2 700 patienter. Der udbydes således drift af 1 ydernummer/kapacitet.
6200 Aabenraa
Der udbydes en patientkapacitet på op til 2 700 patienter. Der udbydes således drift af 1 ydernummer/kapacitet.
2 læger (forskellige adresser) med i alt ca. 2 450 tilmeldte patienter i 6200 Aabenraa, har begge meddelt ophør pr. den 30.6.2018. Situationen er den, at flere læger i Aabenraa har lukket for tilgang, og at kun ca. 500 af patienterne med sikkerhed kan fordeles til andre praksis, førend disse praksis er berettigede til at lukke for patienttilgang. Det vides ikke, om disse praksis med ledig patientkapacitet vil gøre brug af retten til at lukke ved normtallet på 1 600 patienter pr. kapacitet eller ej.
Det er vigtigt for regionen at understrege, at løsninger med Praktiserende Lægers Organisation (PLO) på ydernumre efter overenskomst fortsat vil blive foretrukket. Derfor forbeholder regionen sig retten til at annullere udbuddet, såfremt det viser sig, at ydernumrene (kapaciteten), der knytter sig til udbuddet, kan afhændes på sædvanlig vis.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Region Syddanmark har valgt, at Udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 138 skal finde anvendelse i dette udbud. Tilbudsgiver skal derfor i Udbudsbilag 1 erklære, at Tilbudsgiver ikke befinder sig i under omstændigheder som beskrevet i Udbudslovens § 135, stk. 1-3.
Det indebærer bl.a., at Tilbudsgiver ikke er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for: handlinger begået som led i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger mm., hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, overtrædelse af lovgivningen vedr. børnearbejde og menneskehandel.
Der vil endvidere bl.a. ske udelukkelse, såfremt Tilbudsgiver har en ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession.
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:
Sundhedsfagligt personale i klinikken skal have autorisation i overensstemmelse med sundhedslovgivningen.
Udkast til Kontrakt er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Der kan ikke tages forbehold over for bestemmelserne i udkast til kontrakt.
Leverandøren skal desuden i forbindelse med gennemførelsen af Kontrakten respektere og overholde nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, det vil sige:
FN’s deklaration om menneskerettigheder.
ILO’s deklaration om arbejdstagerrettigheder.
Rio-deklarationen om miljø og udvikling.
FN’s konvention mod korruption.
Del IV: Procedure
Tildeling vil ske på baggrund af tildelingskriteriet "prist".
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres på Ordregivers hjemmeside. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades fra https://www.regionsyddanmark.dk/wm218399 Evt. rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stil til Ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Interesserede virksomheder skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.
Tilbuddet skal fremsendes/afleveres til den adresse, der fremgår af Del I.3. Antallet af eksemplarer fremgår af udbudsbetingelserne. Tilbud kan ikke fremsendes pr. e-mail.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage angående udbud omfattet af udbudslovens afsnit III:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk