Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=208838&B=RIGSPOLITIET
Udbyder
Rigspolitiet Koncern HR
Vindere
Rammeaftale om levering af Hepatitis B Vaccinationer til politistuderende på Sjælland
(12.09.2018)
Danske Lægers Vaccinations Service Aps
Gladsaxevej 376,1
2860 Søborg
Rammeaftale om levering af Hepatitis B Vaccinationer til politistuderende
Rigspolitiet Koncern HR
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Michelle Sigersted Andersen
Telefon: +45 45156565
E-mail: MAN068@POLITI.DK
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af Hepatitis B Vaccinationer til politistuderende
Rigspolitiet ønsker at indgå en rammeaftale vedr. levering af Hepatitis B Vaccinationer til politistuderende. Med Vaccinationen skal den vaccinerede opnå livsvarig beskyttelse mod Hepatitis B virus.
Rammeaftale om levering af Hepatitis B Vaccinationer til politistuderende på Sjælland
Brøndbyøster Boulevard 30, 2605 Brøndby og Jonstrupvej 240, 2750 Ballerup.
Rigspolitiet udbyder en 2 årig rammeaftale om levering af Hepatitis B Vaccinationer til politistuderende på Sjælland. Med Vaccinationerne skal de politistuderende opnå livsvarig beskyttelse mod Hepatitis B virussen.
Rammeaftalen kan forlænges to gange ét år.
Rammeaftalen er opdelt i 2 delaftaler, hvor delaftale 1 skal dække over politiskolerne på Sjælland.
I det omfang tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (fx uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller relevante faglige erfaringer) ved udførelsen af konkrete dele af kontrakten, skal arbejdet blive udført af den støttende enhed.
Rammeaftale om levering af Hepatitis B Vaccination til politistuderende på politiskoler i Jylland
Ryes Kaserne, Treldevej 110, 110, 7000 Fredericia og Soldalen 8, 7100 Vejle (fra 2020).
Rigspolitiet udbyder en 2 årig rammeaftale om levering af Hepatitis B Vaccinationer til politistuderende i Jylland. Med Vaccinationerne skal de politistuderende opnå livsvarig beskyttelse mod Hepatitis B virussen.
Rammeaftalen kan forlænges to gange ét år.
Rammeaftalen er opdelt i 2 delaftaler, hvor delaftale 2 dækker over politiskolerne i Jylland.
I det omfang tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (fx uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller relevante faglige erfaringer) ved udførelsen af konkrete dele af kontrakten, skal arbejdet blive udført af den støttende enhed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver er autoriseret læge eller klinik drevet under lægelig autorisation og ansvar.
Mindstekravet skal kunne dokumenteres ved at fremlægge autorisations ID.
Tilbudsgiver skal have tilladelse til selvstændigt virke som læge i henhold til lov om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed.
Vaccinationerne skal foretages af en læge eller af en anden sundhedsfaglig person, der agerer under Leverandørens autorisation og ansvar.
I øvrigt henvises til kontrakt med tilhørende bilag.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver kan ikke være til stede under åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har i pkt. II.1.3 angivet at kontrakten omfatter varer, idet det er ordregivers estimat, at varerleverancen i form af selve vaccinen økonomisk vil udgøre den største del af nærværende kontrakt. Dog vil kontrakten også omfatte levering af tjenesteydelse i form af udførelse af vaccinationen, jf. udbudsmaterialets krav herom. Ordregiver stiller i den forbindelse krav til at tilbudsgiver er autoriseret til at udføre den pågældende tjenesteydelse, jf. pkt. III.1.3.
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, jf. adressen i punkt I.3). Her tilgås udbuddet under "Igangværende offentlige udbud". For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest den 21.5.2018. Spørgsmålet stilles efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com eller telefon, (+45) 70 20 80 14.
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum, som udgør 3 000 000 DKK for kontraktens fulde løbetid. Skønnet er baseret på tidligere indhentede tilbud på Hepatitis B Vaccinationer.
I relation til punkt II.2.7) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav, jf. udbudsbetingelserne pkt. 7.
Tilbudsgiver skal med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1 nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.
Rigspolitiet har valgt at bringe den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, vedr. konkurs mv. i anvendelse i dette udbud.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket for deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller denne frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2., medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk