23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 090-203158
Offentliggjort
12.05.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Næstved Kommune

Opdateringer

Annullering
(21.06.2018)

Udbud af personlig pleje


Næstved Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Næstved Kommune
29189625
Teatergade 8
Næstved
4700
Danmark
Kontaktperson: Anja Nagel
Telefon: +45 55885492
E-mail: anchr@naestved.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.naestved.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/39787

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=211119&B=EVENEX
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=211119&B=EVENEX
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af personlig pleje

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98513310
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Næstved Kommune udbyder rammekontrakt om levering af ydelser efter fritvalgsordningen, som omfatter personlig hjælp og pleje, hjælp til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet, sygepleje og fysio- og ergoterapi. Som udgangspunkt indgår langt størstedelen af ældreområdets ydelser til borgere i eget hjem i udbuddet for at understøtte sammenhængen og kvaliteten for den enkelte borger. Denne model fordrer endvidere færre ressourcer til koordination mellem den private leverandør og den kommunale. Følgende ydelser indgår således i udbuddet:

1) Personlig pleje og praktisk hjælp, Serviceloven § 83;

2) Træning, Servicelovens § 86;

3) Sygepleje, Sundhedsloven § 138, dog eksklusiv akut sygepleje, som defineret af Sundhedsstyrelsen;

4) Natdækning af personlig pleje og praktisk hjælp.

De 3 sidstnævnte (ydelserne i punkt 2, 3 og 4) udbydes som særskilte optioner i det samlede udbud. Se også kontraktbilag D – tilbudsliste.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85141210
85142100
85311100
98514000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Næstved Kommune inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud på personlig hjælp og pleje, hjælp til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet, sygepleje og fysio-og ergoterapi. Næstved Kommune udbyder rammekontrakt om levering af ydelser efter fritvalgsordningen, som omfatter personlig hjælp og pleje, hjælp til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet, sygepleje og fysio- og ergoterapi. Som udgangspunkt indgår langt størstedelen af ældreområdets ydelser til borgere i eget hjem i udbuddet for at understøtte sammenhængen og kvaliteten for den enkelte borger. Denne model fordrer endvidere færre ressourcer til koordination mellem den private leverandør og den kommunale. Følgende ydelser indgår således i udbuddet:

1) Personlig pleje og praktisk hjælp, Serviceloven § 83;

2) Træning, Servicelovens § 86;

3) Sygepleje, Sundhedsloven § 138, dog eksklusiv akut sygepleje, som defineret af Sundhedsstyrelsen;

4) Natdækning af personlig pleje og praktisk hjælp.

De 3 sidstnævnte (ydelserne i punkt 2, 3 og 4) udbydes som særskilte optioner i det samlede udbud. Se også kontraktbilag D – tilbudsliste.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Mulighed for forlængelse i op til 24 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

1) Personlig pleje og praktisk hjælp, Serviceloven § 83;

2) Træning, Servicelovens § 86;

3) Sygepleje, Sundhedsloven § 138, dog eksklusiv akut sygepleje, som defineret af Sundhedsstyrelsen;

4) Natdækning af personlig pleje og praktisk hjælp.

De 3 sidstnævnte (ydelserne i punkt 2, 3 og 4) udbydes som særskilte optioner i det samlede udbud. Der kan ikke bydes på dele af option 1, 2 og 3, der skal bydes på alle positioner incl. optionerne. Se også kontraktbilag D – tilbudsliste.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Levering af ydelser efter fritvalgsordningen, som omfatter personlig hjælp og pleje, hjælp til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet. Herudover skal der leveres ydelser efter.

- servicelovens § 86 stk. 1 og 2 (vedligeholdende – og genoptræning),

- samt sygeplejeydelser efter Sundhedslovens § 138 (exl. Akut sygepleje som er defineret af Sundhedsstyrelsen).

Alle ydelser skal understøttes med fokus på tidlig opsporing af begyndende sygdom (TOBS).

Tilbudsgiver skal kunne levere alle ydelser.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142 (angives i ESPD, del IV B).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal: egenkapital, soliditetsgrad for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

Positiv egenkapital for hvert af de seneste minimum 3 regnskabsår, eller positiv udvikling i egenkapitalen i de seneste minimum 3 regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143 (angives i ESPD del IV C og D).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

-Tilbudsgiver skal angive referenceliste med angivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år med beskrivelse af leverancerne. Der skal som minimum vedlægges en sammenlignelig reference. Referencelisten skal for hver reference indeholde:

- Navn på den offentlige myndighed,

- Kontakt for den offentlige myndighed, herunder telefonnummer,

- Kontraktperiode,

- Samlet omsætning for referencen,

- Beskrivelse af leverancen i form af ydelser og omfang,

- Antal borgere omfattet af omsætning fordelt på år, og som tilbudsgiver har leveret til,

- Underskrift for tilfredsstillende udført arbejde fra den offentlige myndighed,

- Dato,

- Kontraktstart og kontraktophør.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 056-123891
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/05/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 24/11/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/05/2018
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8000
Danmark
Telefon: +45 32291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/05/2018

Send til en kollega

0.062