Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=211785&B=KA
Udbyder
Statens Serum Institut
Vindere
MFR vacciner til offentligt program for 2018-2022
(27.07.2018)
MSD Danmark ApS
Havneholmen 25
1561 København V
MFR vacciner til offentligt program for 2018-2022
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
46 83 74 28
Artillerivej 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: SSI - Birgit Neale
Telefon: +45 32683978
E-mail: nea@ssi.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
Del II: Genstand
MFR vacciner til offentligt program for 2018-2022
Der udbydes en rammeaftale til indkøb af MFR vaccine til offentligt program for årene 2018-2022. Indkøbet skønnes at udgøre i alt ca. 120 000 - 180 000 doser MFR vacciner årligt. De tilbudte vacciner skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark ved tilbudsfristens udløb og vaccinen, pakning, indlægsseddel samt etiket skal opfylde kravene i markedsføringstilladelsen. Vaccinerne skal ved levering have mindst 2/3 restholdbarhed.
København S.
Der udbydes en rammeaftale til indkøb af MFR vaccine til offentligt program for årene 2018-2022. Indkøbet skønnes at udgøre i alt ca. 120 000 - 180 000 doser MFR vacciner årligt. De tilbudte vacciner skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark ved tilbudsfristens udløb og vaccinen, pakning, indlægsseddel samt etiket skal opfylde kravene i markedsføringstilladelsen. Vaccinerne skal ved levering have mindst 2/3 restholdbarhed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de betydeligste sammenlignelige leverancer af MFR vacciner til offentligt program, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år inden tilbudsfristen, og som godtgør at mindstekravet anført nedenfor et opfyldt.
Baserer virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen.
Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
For aftalen kræves som mindstekrav, at tilbudsgiverne har mindst 1 relevant reference i form af levering af de pågældende MFR vacciner til et marked sammenligneligt med det danske af samme omfang som de mindst forventede årlige mængder. Samme reference om levering af de pågældende MFR vacciner er således tilstrækkeligt til, at mindstekravet om teknisk kapacitet er opfyldt.
Tilbudsgiver skal have tilladelse indenfor EU/EØS til fremstilling, indførelse eller engrosforhandling af lægemidler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2022.
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers elektroniske udbudssystem, jf. adressen i pkt. I.3.Her tilgås udbuddet under »igangværende udbud«. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiveren være registreret eller registrere sig som bruger.
Al kommunikation i forbindelse med udbuddet, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Interesserede tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgivere oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på maildksupport@eu-supply.com eller telefon (+45) 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153. Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i reference angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Ad pkt. II.2.7 bemærkes, at kontrakten træder i kraft ved underskrivelsen, og indkøb med efterfølgende leveringer i kontrakts perioden.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
xx
Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk